Gå til innhold

Bli fortrolig med sitt eget utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så gammel at det er på tide å begynne å bli fortrolig med sitt eget utseende. Men det er ikke så lett for meg:o(

Andre mennesker sier jeg har et bra utseende. De synes det er rart hvis de skulle få nyss i at jeg ikke deler deres oppfatning. Så jeg begriper at det er et sprik mellom det andre ser og det jeg ser. Jeg klarer ikke for min bare vilje å ikke gremmes over meg selv, selv om jeg holder kjeft om det utad siden andre gir meg positiv tilbakemelding. Jeg har lyst å få et avslappet forhold til meg selv nå. Blir det ikke snart blir det vel aldri.

Noen som har noen gode råd i forhold til å bli fornøyd med seg selv?

Skrevet

Sett deg godt tilrette med et glass vann (blir nok tørr i munnen), papir og blyant. Si til deg selv 500ganger:

''Jeg er et vakkert menneske både inni og utenpå.''

Du lager strek for hver gang du har sagt det. Skriv fem og fem så du har en oversikt. Det tar ca en times tid+-

Jeg har selv prøvd metoden for noe annet, og det er noe bra i dette! Du sier det i ditt tempo, og på en overbevisende måte, så godt du kan.

Ellers så vil jeg si at du må stole på dem som sier at du har et bra utseende. Uansett så finner man noe skjønnhet i alle mennesker. Kommer du på noen som virkeligdu kan si er stygg? Jeg har selv tatt meg i å se noen slik, mens neste gang jeg ser, så ser jeg et eller annet som er sjarmerende med personen likevel. Alle har noe tør jeg påstå.Pass på å ha det godt inni deg, og det vil gløde i øyene dine?

Skrevet

Smil STORT til deg selv i speilet hver morgen og si høyt "jeg er en fantastisk flott person, dette blir en bra dag." :D

Gjest 4235345
Skrevet

Jeg har akseptert jeg er stygg, jeg har forresten ingen som motsier meg på det ;-)

Klarer jo å leve med det liksom, på en måte... Hvordan?

Gjorde som Costanza, jeg ga opp, håpløsheten var nøkkelen. Når man ikke bryr seg lenger er det en befrielse

He he

Skrevet

Hvor gammel er man når det er på tide å bli fortrolig med sitt eget utseende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...