Gjest Bettsy Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei Har tatt blodprøver og prøvesvar er kalium 4,9,kalsium 2,66 pth 10,86. tidligere målinger er kalium 4,6 kalsium 2,57 pth 8,7. Jernlager målt 5,5.Har målt disse verdiene tre ganger dette året og de stiger for hver gang. har nå de to siste ukene fått smerter i venstre side av bryst under ribben som går opp i midten av brystet og gjør mer vondt når jeg puster inn med øvre del av lungene smerten går noen ganger ut i venstre arm hvor den blir helt doven en stund etterpå. Før smerten kom har jeg også hatt en hudsvie ved berøring ved midten av bryst der smertene nå sitter.Smertene når de kommer står på fra minutter til ca 20 min. Hadde et fall på venstre side for to uker siden og tenkte først at det kom av det men undrer nå siden jeg nå har fått feber ikke så veldig høy feber 38,2 og frostrier i tillegg og ømt ved berøring.Blir også under anfall ustø (ikke direkte svimmel.) problemer med å klare å stå uten å holde meg fast. Bena svikter på en måte.Har disse plagene en samenheng? Har også målt døgnurin tidligere den er også lett forhøyet. Skal måle døgnurin neste uke igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289404-kalsiumkaliumpth/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg må vite alder og kjønn for å svare fornuftig på dette. I tillegg må jeg vite hva referanse-verdiene på nevnte blodprøver er på det laboratoriet fastlegen din har brukt. Uansett er dette noe fastlegen din må følge opp i samråd med en indremedisiner, helst av typen endokrinolog. Spør evt påny her i doktoronline om fastlegen din ikke kan hjelpe deg. Du kan eventuelt vise til det som jeg har nevnt her. Høres ut som du er underveis i en grundig utredening av endokrin sykdom; det de undersøker nå er vel paratyroidea og samarbeidet melllom denne kjertelen og hypofyse i hjernen. Du kan også lese litt om det jeg har skrevet før om dette her i doktoronline. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289404-kalsiumkaliumpth/#findComment-2326295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.