Gjest aljohan Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Blir dere bare "vanlig" fyllesjuke som hodepine, uggen i magan og nerver eller blir dere deprimerte også? Syns det er litt flaut å spørre kompiser om dette. Hver gang jeg har drekki litt mange øl blir jeg skikkelig deprimert i mange dager etterpå. Lurer jo på om jeg er i ferd med å bli seriøst deprimert og det ligger og "lurer" eller hva som skjer. Jeg er ikke noe spesielt deprimert til vanlig. Sukk, deppa i dag. 0 Siter
Gjest drakk mer før Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg drikker så jeg ikke blir for full. Jeg stopper opp eller senker farten, og drikker brus og vann. Om jeg blir dårlig (det er noen år siden!) blir jeg så dårlig at jeg kaster opp hele dagen og jeg angrer på ting jeg sa og gjorde. Ja, jeg føler meg teit. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Eg drakk også mere før. Blei ikkje deprimert dagen derpå, men kunne få en voldsom fylleangst som ikkje var noe særlig morsomt. Nå har eg ikkje smakt en dråpe alkohol på snart ett år, av hensyn til helsa og lommeboka. Eg tror du er inne på det sjøl at depresjonen "ligger og lurer" og at den blir trigga av alkoholen. Mitt råd er å enten redusere drikkinga til ett nivå der du ikkje blir deprimert dagen derpå, eller kutte hele drikkinga. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Eg drakk også mere før. Blei ikkje deprimert dagen derpå, men kunne få en voldsom fylleangst som ikkje var noe særlig morsomt. Nå har eg ikkje smakt en dråpe alkohol på snart ett år, av hensyn til helsa og lommeboka. Eg tror du er inne på det sjøl at depresjonen "ligger og lurer" og at den blir trigga av alkoholen. Mitt råd er å enten redusere drikkinga til ett nivå der du ikkje blir deprimert dagen derpå, eller kutte hele drikkinga. Hvordan løser du det i selskap? Blir du like ofte invitert? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Hvordan løser du det i selskap? Blir du like ofte invitert? ''Hvordan løser du det i selskap? Blir du like ofte invitert?'' Nei, eg blir ikkje like ofte invitert desverre. Men hos mine nærmeste venner tar eg gjerne med meg en "sixpack" med Munkholm, eller ei 1.5 liters flaske med Farris eller eg blir tilbudt ett glass brus eller en kopp te. Det syntes både de og eg er helt ok. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 ''Hvordan løser du det i selskap? Blir du like ofte invitert?'' Nei, eg blir ikkje like ofte invitert desverre. Men hos mine nærmeste venner tar eg gjerne med meg en "sixpack" med Munkholm, eller ei 1.5 liters flaske med Farris eller eg blir tilbudt ett glass brus eller en kopp te. Det syntes både de og eg er helt ok. Så dumt at andre ikke har respekt for dem som velger å avstå fra alkohol.... 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 ''Hvordan løser du det i selskap? Blir du like ofte invitert?'' Nei, eg blir ikkje like ofte invitert desverre. Men hos mine nærmeste venner tar eg gjerne med meg en "sixpack" med Munkholm, eller ei 1.5 liters flaske med Farris eller eg blir tilbudt ett glass brus eller en kopp te. Det syntes både de og eg er helt ok. Det med færre invitasjoner har jeg vært vitne til og vært utsatt for selv. Ja, det er dumt at avholdenhet skal være med på å fraskrive en noen festlige anledninger. Før trodde jeg det var tøv... men det var inntil jeg erfarte det selv. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg er kun fysen og i halvsjaber form dagen derpå, aldri sånn at jeg kaster opp eller er sjuk. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Så dumt at andre ikke har respekt for dem som velger å avstå fra alkohol.... Slik er det bare, og det var eg forsåvidt forberedt på. Men eg har tatt et (midlertidig?) valg, og er klar over at det ville få konsekvenser... Planen var å forsøke ett opphold på 1-3 måneder uten alkohol, etter å ha fått ett akutt panikkangstanfall etter flere dager på fylla, siden så har tiden gått og eg savner alkoholen i svært liten grad, da fordelene med å være alkoholfri er mye større enn ulempene. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Slik er det bare, og det var eg forsåvidt forberedt på. Men eg har tatt et (midlertidig?) valg, og er klar over at det ville få konsekvenser... Planen var å forsøke ett opphold på 1-3 måneder uten alkohol, etter å ha fått ett akutt panikkangstanfall etter flere dager på fylla, siden så har tiden gått og eg savner alkoholen i svært liten grad, da fordelene med å være alkoholfri er mye større enn ulempene. Jeg synes det står respekt av et slikt valg, og ville glatt invitert deg At noen kan være så korttenkte, er bare en skam! Vel, vel, man får virkelig se hva slags "venner" man hadde...Godt de ekte vennnene dine står deg bi 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg synes det står respekt av et slikt valg, og ville glatt invitert deg At noen kan være så korttenkte, er bare en skam! Vel, vel, man får virkelig se hva slags "venner" man hadde...Godt de ekte vennnene dine står deg bi ''Jeg synes det står respekt av et slikt valg, og ville glatt invitert deg ;)'' Ok, eg kommer eg.... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 ''Jeg synes det står respekt av et slikt valg, og ville glatt invitert deg ;)'' Ok, eg kommer eg.... Skal kjøpe inn Munkholmen og brus 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Skal kjøpe inn Munkholmen og brus Flott da skal det nok bli "tenna i tapeten" ! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Flott da skal det nok bli "tenna i tapeten" ! Det regner jeg da virkelig med Og hæla i taket! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Det regner jeg da virkelig med Og hæla i taket! ''Og hæla i taket!'' Det får du ta deg av, så skal eg sette tenna i tapeten...deal? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 ''Og hæla i taket!'' Det får du ta deg av, så skal eg sette tenna i tapeten...deal? Jaja det er deal det 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Blir hverken fyllesyk eller deprimert, bare veldig sliten og trøtt. 0 Siter
tiliti Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Blir bare sliten/trøtt og ev. hodepine. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.