Gå til innhold

Varme/Svette

Anbefalte innlegg

Gjest CGutt14C

Hei! Jeg er en gutt på 14 år som sliter litt med svetteproblemer. Jeg vet at man ofte svetter mer pga overvekt, arv, alder osv. Jeg har en BMI på 24,1 , så jeg er helt i grenseland til overvekt. Problemet er ikke bare at jeg svetter i ansiktet, under armene osv, men i rompa. Jeg svetter mer i rompa enn noen andre steder, og jeg får ikke gått med noen av buksene jeg vil. Hvis jeg f.eks. går i joggebukse, vil den bli helt våt, og ikke bare en liten flekk, men en STOR. Dette er et sinnsykt stort problem for meg, og jeg har egentlig aldri tatt det opp med foreldrene mine eller noen andre jeg kjenner. Så derfor spør jeg deg/dere om du har noe tips til hva jeg kan gjøre med dette? Og også om du vet at dette kan være en sykdom eller en lidelse? Farlig? Håper virkelig jeg får svar! Takk på forhånd. MvH Gutt14

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289422-varmesvette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skipohoi

Hva med og prøve litt sånn babytalkum, husker ikke hva det heter. Men det er et pulver man bruker på babyer under armhuler og i skrittet og stumpen for at de ikke skal bli såre og få utslett.

Ellers vil jeg jo absolutt anbefale deg at du finner en aktivitet du kan bedrive med tanke på og gå ned i vekt. Da vil du på sikt bli kvitt hele problemet, også faren for at du kan få livstilssykdommer.

Jeg tror ikke dette er farlig akkurat nå, men du er 14 år. SÅ farene ligger foran deg hvis du ikke gjør noe positivt for og gå ned noen kilo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289422-varmesvette/#findComment-2323355
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...