Gå til innhold

Slemt tenkt av meg?

Anbefalte innlegg

Askeladden2007
Skrevet

Jeg har nettopp begynt i en ny jobb (kundebehandler) og er ganske fornøyd med den. Alderen på folk der er varierende, fra 19-37++. Jeg liker meg kjempegodt og har fått et gigantisk løft etter en vanskelig periode. Er selvsikker og glad og merker at jeg liker å være sammen med mine kolleger. Fleipen sitter løst og dagens høydepunkt er lunsjen.

Der er det også en jente som jeg ikke helt vet hvor jeg skal plassere. Allerede første dagen på jobben spurte hun meg om jeg kunne låne henne 200 kr. Da var jeg faktisk blakk selv og sa at det kunne jeg dessverre ikke. Det er noe ved den jenta som jeg ikke helt klarer å forklare, men har en følelse av at jeg bør holde meg unna henne. Hun har type, men hun og en annen kollega på jobben sitter hele tiden og kysser hverandre på kinnene, klemmer hverandre etc. Det er ikke min greie å være moralens vokter, absolutt ikke. Derfor har jeg holdt et profesjonelt forhold til de som bør seg være på en jobb uansett.

Igår kom lønningene våre, men alle fikk de ikke igår. Hun jenta spurte flere på jobben om de kunne låne henne penger til mandag, men fikk nei. Så kom hun til meg, smilte og sa dette "Nå må du bare låne meg penger". Jeg ble satt ut fordi jeg hadde vært midt i en samtale og var sliten. Det endte med at jeg lånte henne kr.400 og sa at jeg måtte ha de igjen på mandag. Det skulle hun gjøre, sa hun.

Jeg føler at jeg ikke burde lånt henne pengene, men gjorde det likevel. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Dessuten prøver jeg å holde meg unna henne, men hun er stadig der da. Ikke misforstå meg, jeg føler meg ikke bedre enn andre. Men jeg har på følelsen at hun betyr trøbbel. Noen synspunkter?

Fortsetter under...

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke lån bort mer enn du har råd til å tape.

Det burde alle tenke!

Askeladden2007
Skrevet

Ikke lån bort mer enn du har råd til å tape.

Joda, jeg er enig med deg. Men det er vanskelig noen ganger. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det,

Skrevet

Joda, jeg er enig med deg. Men det er vanskelig noen ganger. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det,

Hvis du ikke får de kan du iallfall svare neste gang hun spør at du ikke låner ut mer penger før du har fått tilbake de første. Og hvis du får de på mandag kan du jo låne bort en sånn liten sum til henne en annen gang og.

Askeladden2007
Skrevet

Hvis du ikke får de kan du iallfall svare neste gang hun spør at du ikke låner ut mer penger før du har fått tilbake de første. Og hvis du får de på mandag kan du jo låne bort en sånn liten sum til henne en annen gang og.

Saken er at jeg lånte henne ikke første gangen hun spurte meg for da hadde jeg ikke heller. Men rådene noteres :-)

Annonse

Askeladden2007
Skrevet

Saken er at jeg lånte henne ikke første gangen hun spurte meg for da hadde jeg ikke heller. Men rådene noteres :-)

Skrevet

Ja, men jeg mente første gangen du lånte bort.

Skrevet

Tenk på hvorfor alle de andre sa nei til å låne henne penger. De har jo jobbet med henne en stund og de kjenner henne.

Askeladden2007
Skrevet

Tenk på hvorfor alle de andre sa nei til å låne henne penger. De har jo jobbet med henne en stund og de kjenner henne.

Vi begynte alle sammen for to uker siden. Regner med at alle ikke kjente henne.

Skrevet

Synes det er greit å ha lånt henne pengene. Det er ikke større beløp enn at du tåler å tape dem.

Betaler hun ikke tilbake, så er det en svært god grunn for å si nei neste gang.

Skrevet

Man skal store på magefølelsen sin mener jeg. Du har lånt henne penger en gang, om du ikke får dem tilbake har du en glimrende unnskyldning neste gang hun vil låne. Da gir du henne bare klar beskjed om at hun ikke får låne mer før hun har betalt tilbake det hun skylder deg. Noen klarer bare ikke å styre pengene, men lar de renne ut mellom fingrene som sand.

Skrevet

Man skal stort sett stole på intuisjonen sin.

Greit nok at du lånte henne penger, men hvis hun ikke kommer og leverer dem av seg selv i morgen, så spør etter dem.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...