Gjest hedemark20 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 hei. kjæresten min og jeg har vært sammen i 1 år. og vi er 20 og 18 år, men hun er ikke så forelsket mere. men hun vill fortsatt være sammen med meg. har du noen råd hun kan gjøre? for og få tilbake forelskelsen eller går det ann og leve uten den og enda ha det bra? hva må hun isåfall gjøre for å gjøre det beste ut av situasjonen? hun er heller ikke så veldig tent som hun var før. hun synes ikke sex er så godt. det er bare godt til og begynne med. dette er et stort problem fordi vi begge vil være kjærester og ha et godt samliv! hun er veldig lei seg på grunn av mangelen på forelskelsen og tenningen, vi har snakket sammen om dette, men vi kommer ikke noe videre, må vi bare godta at forelskelsen er borte for altid.? jeg er ikke så forelsket lengere heller men jeg føler sterkt for henne alikevel. hva kan jeg gjøre for og hjelpe henne? vi er sammen så og si vær dag. og vi har et godt forhold sammen, men er usikker på det med at hun ikke er så forelsket mere og har ikke så mye tenning lengere. betyr det at vi ikke passer sammen? begge synes selv vi passer veldig godt sammen, men sliter med disse problemene. hun sliter med dårlig selvtillit og tar seg veldig lett nær av ting har dette noe og si? håper vi får ett bra svar på dette, vi trenger hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289517-forelskelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Forelskelen er en eventyrlig berusende tilstand som gjør at vi tenker på den andre hele tiden, kjenner lykkefølelse over den andres nærvær og ofte strek seksuell tenning. Forelskelsen kan ikke vare på denne måten i noe forhold, men den utvikler seg til moden kjærlighet som handler om å motta og gi omsorg, omtanke, respekt bl a. Kjærligheten består av mye anstrengelser for hverandre, i forelskelsen går dette gjerne av seg selv. Sissel Gran kommer om få dager ut med boken "kjærlighetens tre porter" og her kan du lese mye om dette. Dere er jo enda svært unge og i de første forholdene er det mange som blir i forholdet til forelskelsen tar slutt. Det er på en måte tegnet på at forholdet er over, når følelsene er borte og lysten er borte. Jenter og gutter er ganske forskjellig når det gjelder tenning og sexlyst. Det er ganske vanlig at jentene dabber veldig av på sexlysten når forelskelsen ebber ut. For guttene er det ofte ikke slik, sexlysten fortsetter nesten like intenst selv om forelskelsesrusen er borte. For mange par begynner da problemet med at han vil "hele tiden" og hun vil "aldri". Her må begge parter anstrenge seg for å komme både seg selv og den andre i møte. Jeg vil ikke anbefale dere å legge sexen på hylla og være sammen som kjærester uten å stadig preve dere frem, lære mer om hverandres kropper, prøve det den andre ønsker seg. God sex er også mye trening, prøving og feiling, lek, en måte å vise kjærlighet på. Kanskje dere har mer å teste ut før dere konkluderer med at forholdet er slutt. En annen ting som kan hjelpe dere er å ikke være sammen hver dag. Dere er unge og det er viktig å fortsette å leve, være sammen med andre med god samvittighet. Prøv noen pausedager og se om ikke dere da lengter litt mer etter hverandre. Hvis ikke dere får mer følelsesflyt i forholdet høres det ut som dere skal prøve lykken med andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289517-forelskelse/#findComment-2323973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.