Gå til innhold

Hva skjer med meg??

Anbefalte innlegg

Gjest Allaniss

Hei. Jeg er ei jente på 24 år.. jeg sluttet på p pillen i slutten av mai i håp om å bli gravid.Jeg gikk da på Yasmin 21, og det hadde jeg gjort i 3 1/2 år da..Jeg fikk da bortfallsblødning som vanlig.. så gikk det 32 dager og jeg fikk mensen.. Men etter dette har jeg ikke fått menstruasjon.. Jeg har tatt graviditetstester jevnlig, og alle var negative så da er jo ikke graviditet svaret. Jeg vet det kan ta litt tid før kroppen kommer i normal gang igjen, men syntes det begynner gå en lang stund nå..Og blir selvfølglig bekymret, selv om dette helt sikkert er normalt??? Jeg har ikke hatt noe form for noe som kan minne meg om menstruasjon eller at den er på vei.. Har hatt litt ubehag i magen i ny og ne, men bare litt sånn beskjedent..Hvor lenge skal jeg vente før jeg evt. kontakter lege??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289521-hva-skjer-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har tydeligvis en forstyrrelse som gir uregelmessig eggløsning, evt. svikter den helt. Det kan være forskjellige årsaker til det, oftest hormonforstyrrelser. Det kan du også ha hatt mens du gikk på p-pille, men da ble det ikke avslørt fordi p-pillen uansett gir regelmessige menstruasjoner. Jeg synes du skal bestille time hos din fastlege og evt. få time hos gynekolog. Jeg synes ikke man bare skal vente og se det an i ett års tid som ellers er vanlig ved barnløshet. Mye kan som sagt være skjedd i de årene du brukte p-pille. Vennlig hilsen Mette H Moen PS husk at man kan bli gravid selv om menstruasjonene ikke er kommet normalt tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289521-hva-skjer-med-meg/#findComment-2324170
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...