Gå til innhold

BCG og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest bekymretmoder

Hei, Min sønn tok BCG vaksinen på torsdag og idag søndag oppdaget jeg at han har et lite "belte " med et slags utslett (ca 0,6 cm store runde flekker ala bloduttredelse / betennelse under huden) jevnt fordelt med et par cm mellomrom fra den venstre rompeballen og litt opp på korsryggen. Beltet er vel ca 5 cm bredt og 20 cm langt. Det hverken klør eller er vondt når jeg tar på det, men det fikk meg til å tenke på den typen uttredelse jeg har hørt om når det gjelder hjernhinnebetenelse, - de forsvinner ikke når man trykker på dem. Kan dette være en bivirkning av BCG og er det noe å bekymre seg for ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289537-bcg-og-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skipohoi

Huff vi mødre har nå en tendens til og tenke det værste da. Om det er en reaksjon på bcg vet jeg ikke, men det er jo nærliggende og tro det når der har kommet sånn rett etterpå.

Jeg ville nå forsøkt og slått meg til ro med det, men fulgt med på allmenntilstanden hans det nærmeste døgnet og eventuelt tatt kontakt med en lege/helsestasjon og forespurt litt i morgen.

Har han feber/stiv nakke eller noe ville jeg kanskje ringt eller tatt en tur på legevakten med han. Ikke at jeg tror det er noe farlig, men bedre og være på den sikre siden :)

Kanskje ta en titt inn til han i løpet av natten :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289537-bcg-og-bivirkninger/#findComment-2324111
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

Huff vi mødre har nå en tendens til og tenke det værste da. Om det er en reaksjon på bcg vet jeg ikke, men det er jo nærliggende og tro det når der har kommet sånn rett etterpå.

Jeg ville nå forsøkt og slått meg til ro med det, men fulgt med på allmenntilstanden hans det nærmeste døgnet og eventuelt tatt kontakt med en lege/helsestasjon og forespurt litt i morgen.

Har han feber/stiv nakke eller noe ville jeg kanskje ringt eller tatt en tur på legevakten med han. Ikke at jeg tror det er noe farlig, men bedre og være på den sikre siden :)

Kanskje ta en titt inn til han i løpet av natten :)

Kan være lurt å gi en allergitablett, i tilfelle det er et anfall av elveblest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289537-bcg-og-bivirkninger/#findComment-2324112
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...