Gjest svoger Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei dette handler om en anorektisk kvinne, som ikke er i stand til og takle dette alene. hun er 34.år, og har vært anorektisk med bulemi i snart 20 år. hun har omsorg for en jente på 11 år, som lever i en "syk"verden. min svigerinne er nå så dårlig, att jeg er redd att hun ikke klarer mer. hennes foreldre er ikke i stand til og hjelpe henne, Er det mulig og få henne i behandling mot hennes vilje, hva kreves for dette, eller hva kan vi som er glad i henne, gjøre. mvh. Svoger, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289572-anoreksi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 For å bli lagt inn på tvang må det være reell fare for pasientens eller andres liv. Hun må bli vurdert av en lege, som eventuellt kan legge henne inn på tvang. Om hun blir lagt inn på tvang, må det være en såkallt tutor, (kan være deg), som samtykker i innleggelsen. Innen et døgn etter innleggelsen blir paragrafen vurdert på nytt. Jeg kjenner noen som har vært innlagt på tvang på forskjellig grunnlag. Deriblandt en jente på 28 som hadde anorexia. Hun var rundt 170cm og veide 34kg da jeg traff henne. Hun klagde til kontrollkomisjonen (klagenemd for pasienter) og fikk medhold og ble utskrevet. Jeg er ikke sikker på hvordan tvangsparagrafene fungerer mtp mennesker med spiseforstyrrelser. Har forstått at det ikke er så "bra" for dem å være på vanlige psykiatriske poster. Men det finnes behandlingssentere som spesialiserer seg på spiseforstyrrelser, men tror de er basert på frivillige pasienter. Du kan jo prøve å motivere henne for det, og kanskje spørre henne hva hun er redd for ved ev. innleggelse. Prøve å hjelpe henne med det praktiske. Men tenker at også datteren trenger støtte. Kanskje du kan finne på noe sammen med datteren? Det finnes mange organissasjoner for mennesker med spiseforstyrrelser. Du kan jo søke på nettet, og ta kontakt med dem for å høre hva du kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289572-anoreksi/#findComment-2330113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.