ManuelaB Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Da jeg fødte mitt barn for nå straks 7mnd siden revnet jeg forover. På høyresiden av klitoris bl.a. De 5 ukene stingene sto var hele klitoris svært øm, og i lang tid etterpå var det smertefullt når jeg ble opphisset (blodfyllt). Dette var slik til ca 3-4mnd etter fødselen. Men etter det har jeg manglende følelse i klitoris på venstresiden. Halve klitoris "virker" rett og slett ikke. Dette gjør meg fortvilet, for jeg vil jo selvfølgelig gjerne bli som før. Den er heller ikke så utstående som før, men større i omkrets om en kan si det slik. Vanskelig å forklare godt dette, men håper du forstår. Det jeg lurer på er om jeg må regne med at dette er en fødselsskade som jeg må leve med, eller om det vil endre seg? Lurer også på om det kunne vært gjort en bedre jobb når de sydde meg sammen. Jeg uttrykte bekymring for klitoris når jordmor skulle sy, men hun bare sa at jeg ikke hadde revnet gjennom den. Ble jo beroliget der og da, men har i ettertid tenkt at hun burde lyttet til meg og gjort en bedre undersøkelse. På forhånd takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289666-f%C3%B8lelsesl%C3%B8s-klitoris/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg må tilstå at jeg i mine mange år som gynekolog ikke har hørt om et lignende tilfelle, men det er vel teoretisk mulig at en av nervetrådene fra nerven til området (nervus pudendus) ble skadet under fødselen. Jeg tror ikke det har noe med syingen å gjøre. Var det først skjedd en nerveskade, ville det ikke være mulig å reparere den ved å sy den sammen. Jeg synes du skal få din lege til å undersøke og evt. henvise til spesialist med spesialkompetanse, gjerne også i sexologi. Det er mulig for en nerve å gro ut igjen, men det kan ta lang tid. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289666-f%C3%B8lelsesl%C3%B8s-klitoris/#findComment-2325012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.