Gå til innhold

Spøkelser/overtro Er jeg nedlatende?

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25
Skrevet

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at det ER en UFO!;-)

Et fly er også en UFO inntil man vet at det er et fly, for UFO = uidentifisert flygende objekt, og altså ikke nødvendigvis et romskip.

Nettopp!:-) Og det var IKKE et fly;-)

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

9

• Lillemus

7

• morsan

5

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest pærebrus875
Skrevet

Nå leste jeg bare førsteposten din og lurer jo veldig på "hvor du finner" alle disse negative "troende"? Jeg tror selv på spøkelser og ånder, har sett og merket dem på kroppen.. men typen tror ikke, eller vet ikek helt, han så åndenes makt med meg på søndag og ville faktisk se ferdig, jeg vilel heller legge meg :) ble litt overasket da.

Uansett så sier jeg at neivel tro eller ikke tro du, jeg vet hva jeg tror. punktum. Mulig han ville hatt en annen mening om han ahdde opplevd noe slikt, men det er mange som tviler før de opplever det selv. Jeg har aldri sagt til noen at de prøver å bryte meg ned når de ikke tror, flere har faktisk spurte hva det er jeg har opplevd pga de ikke har trodd at "fornuftige meg" har trodd på slikt "tull", og kanskje blitt litt mer troende selv etter å ha hørt.. Jeg ville aldri sagt slikt til deg ihvertfall, jeg ville bare svart som jeg svarte typen.

Skrevet

Jeg har også hørt noen slike synskehistorier som ikke umiddelbart lar seg bortforklare ved tilfeldige sammentreff.

Jeg så på et par av de første programmene på TVNorge med krimsaker som ble gjennomgått av synske. Husker de bl a var på det stedet der Trude Espås ble drept. De synske var der uavhengig av hverandre, og uten å få vite noe av kamerateamet (SA de ihvertfall), men likevel så 'fant' de fram til 'riktig sted' begge to.

Det var veldig forbløffende å se på, altså, og det er vanskelig å si at jeg ikke tror på at de 'ser' noe som vi ikke ser.

Samtidig så kan vi ikke helt utelukke muligheten av at de er ekstremt gode menneskekjennere og at de derfor er veldig flinke til å tolke den minste rykning fra kamerafolkenes side.

Ja, jeg har absolutt ikke fasiten på dette her, men interessant er det ;-)

Besteforeldrene mine hadde en snekke som lå ute på sjøen et stykke fra huset (umulig å se sjøen fra huset). To ganger sleit snekka seg uten at det var dårlig vær. Det skjedde på natta. Begge gangene våkna mormor brått og vekket morfar for å få han til å dra ned til sjøen. Hun bare visste at snekka hadde slitt seg og det stemte!

Mormor var ung når hun mistet faren sin. Han døde helt plutselig en dag han var på jobb. I det øyeblikket faren hennes døde visste hun det. Hun gikk opp trappa hjemme i huset og fikk plutselig et "syn" som viste at han var død. Dette kom som lyn fra klar himmel og hun tok seg for brystet og sa til moren sin at hun trodde pappa var død. Rett etterpå fikk de beskjeden...

Mormor så også stefaren sin flere ganger etter at han var død. Det kan jeg skjønne at man kan stille spørsmål om.. Innbilte hun seg at hun så han, eller? Men de to første sakene der kunne hun umulig ha innbilt seg...

Når mormor lå på dødsleiet fortalte hun oldebarna at hun nå skulle dra til oldefar. Hun bare visste at han venta på henne. Ikke var hun religiøs heller, men likevel..

Selv har jeg nok desverre(?) ingen overnaturlige evner ;-)

Skrevet

Jeg synes du opptrådte helt ok.

Takk! Det var da godt å høre, men skal likevel forsøke ikke å le en annen gang:-)

Skrevet

Nå leste jeg bare førsteposten din og lurer jo veldig på "hvor du finner" alle disse negative "troende"? Jeg tror selv på spøkelser og ånder, har sett og merket dem på kroppen.. men typen tror ikke, eller vet ikek helt, han så åndenes makt med meg på søndag og ville faktisk se ferdig, jeg vilel heller legge meg :) ble litt overasket da.

Uansett så sier jeg at neivel tro eller ikke tro du, jeg vet hva jeg tror. punktum. Mulig han ville hatt en annen mening om han ahdde opplevd noe slikt, men det er mange som tviler før de opplever det selv. Jeg har aldri sagt til noen at de prøver å bryte meg ned når de ikke tror, flere har faktisk spurte hva det er jeg har opplevd pga de ikke har trodd at "fornuftige meg" har trodd på slikt "tull", og kanskje blitt litt mer troende selv etter å ha hørt.. Jeg ville aldri sagt slikt til deg ihvertfall, jeg ville bare svart som jeg svarte typen.

"Jeg har aldri sagt til noen at de prøver å bryte meg ned når de ikke tror, flere har faktisk spurte hva det er jeg har opplevd pga de ikke har trodd at "fornuftige meg" har trodd på slikt "tull", og kanskje blitt litt mer troende selv etter å ha hørt.. Jeg ville aldri sagt slikt til deg ihvertfall, jeg ville bare svart som jeg svarte typen"

Nei, du trenger ikke fortelle sånt til meg. Kanskje bedre at du betror deg til dine likesinnede:-)

Åndenes makt og slike program er laget for deg og dine likesinnede. De som deltar i

programmet får sikkert veldig bra betalt.

Du lurer på hvor jeg treffer de troende. Det er nok tilfeldigheter at jeg kjenner så mange, men jeg kjenner faktisk flere.

- En kan jage bort spøkelser. Vedkommende påstår også at det finnes mennesker på 300 år som lever uten å spise.

-En annen har så mange rare teorier at jeg kunne ha brukt hele dagen på skrive dem ned. Det gidder jeg ikke:)

-En annen er svært opptatt av helse og hopper på vidunderkurer som bare er sååå bra og dette mååå jeg bare prøve osv. Så hopper hun av og starter med noe annet.

Akkurat nå har det vært meditasjon en periode. Man blir så rolig og avslappet av å meditere, sier hun. Jeg håper det snart begynner å hjelpe:-)

Jeg kunne ha nevnt flere eksempler og som du skjønner er jeg blitt allergisk mot sånt etterhvert.

Litt kan jeg tåle, men ikke for mye helst:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...