Gå til innhold

småblødninger ca 3 dager etter avsluttet mens

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei, jeg skrev til deg tidligere, pga småblødninger, men følte ikke jeg fikk svar på det lurte på så jeg prøver igjen. Jeg hadde en medisinsk abort 19.september, fikk mensen 4 uker og 3 dager etter inngrepet. Ferdig med blødning nå på fredag. Jeg begynte i går å få veldig små blødninger, kom litt i trusa i går, og generelt når jeg tørker meg. Det er veldig veldig svakt, og veldig veldig lite. Hva kan dette være? Regner med at syklusen min er ganske i orden igjen siden jeg fikk mens etter omtrent 4 uker etter inngrepet? Hadde el-slim. Har lyst til å bli gravid igjen... Før jeg fikk gutten på 20 mnd, hadde jeg litt problemer med syklusen. 3 mnd på det lengste, og jeg fikk konstatert litt mye androgener i blodet. Begynte på tyroxin fordi nivået var litt lavt, legen mente også dette kunne ha innvirkning på menssyklusen. Det står jeg fortsatt på. Etter 3.mndsyklusen gikk det stadig nedover med lengden på syklusen, og den måneden jeg ble gravid, var nok syklusen på ca 4 uker (ble gravid i 4.syklus etter å ha sluttet med p-pille, men det tok et år pga lange sykluser). Etter svangerskapet hadde jeg en spontanabort veldig tidlig (i 2.syklus etter fødsel), jeg tok en test og den var positiv, men jeg blødde. På 3 syklusen etter dette, ble jeg altså gravid igjen, men denne gangen ble det avbrutt av medisinske årsaker. Fikk som sagt mens ca 4 uker etterpå, men sliter nå med småblødninger. fakta: 33 år, tyroksin,barn 20 mnd

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har forsøt å finne ditt tidligere spørsmål og mitt svar, men finner det ikke. Når sendte du det? Det kan jo ikke være så lenge siden. Kan du opplyse meg om når du la inn spørsmålet, så skal jeg forsøke å utdype mitt tidligere svar. Hvis du har hatt eggløsningsslim før siste menstruasjon som kom etter ca 4 uker er dine hormonforhold sannsynligvis i orden. Hvis man har for lite tyroxin vil det heller stoppe menstruasjonene enn gi ekstrablødning. Du fikk altså menstruasjon 20.oktober og var derfor i går på dag 10 i syklus. Det er litt for tidlig til at det kan være eggløsningsblødning, men det kan være forhold på livmoren som gir blødning, for eksempel infeksjon (men det ble sannsynligvis sjekket ved aborten), en godartet polypp eller rikelig slimhinne på livmorhalsen. I det siste tilfelle vil det gjerne komme blødning etter samleie. Det skjer iblant at første syklus etter abort kan være litt annerledes. Jeg foreslår derfor at du ser det an og søker lege hvis det fortsetter. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...