Gjest 6 er ikke alt her i livet Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei, du har selv valgt deg den mannen du er med. Hvorfor har du ikke lagt vekt på indre kvaliteter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2325687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøste & bære Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Tja kravstor eller krevende ? De første linjene kunne vært sitater fra min kone! Vi går ikke i samlivsterapi (burde nok gjøre det) så det er ikke deg :-) Er ikke alltid like lett å ta del i de hjemmlige syssler, når man roter på kjøkkenet, bruker for mye usunne ingredienser i maten (fløte og ost ogingen brokkoli). Klærne vaskes på feil temperatur eller det er for mye i maskinen, og ikke minst henger tøyet opp feil, det tørker jo ikke på den måten du henger ting opp. Kjenner du deg igjen ? tror faktisk mange gjør det! Problemet er at i et langvarig forhold blir kritikk som dette omformet til en mentalitet av : "så ta det sjøl da" siden du er eksperten. Ikke rydder vi så godt som dere heller, når vi sier ryddig sier dere Rotete! Støvsuging gjør vi også bare halvveis fordet om vi somregel bruker dobbelt så lang tid, delvis fordi vi jakter på de virkelig store hybelkaninene, dere vet (eller kanskje ikke?) de som ligger under sofen eller stereo-benken eller mellom veggen og sokkelen på dobbeltsenga? Men dine argumenter går likt andre veien også... Jeg kan stolt sette hendene inn til hoftene og spørre : Hvem fikser tven? dvden? bytter lyspærer? maler huset? vasker bilen? bytter dekk? klipper plenen/hekken? rydder gårdrommet? bærer og lør ved? kjører på søppeldynga? forefallende vedlikehold av invetar etc. det er hovedsaklig mannen, men dette går ikke på kontoen for husarbeid. Dette er jo arbeid som gjøres mens jeg er inne og slaver med husvasken og andre kjipe ting som ikke blir belønnet med et takk engang. Jeg tror nok at kvinner gjør mer i huset enn menn, men kan noe av grunnen være at vi ikke er strebete nok vi møter ikke deres normer ? Er det mulig at hvis grytene bare står i oppvaskbenken så vil det gå tomt ? Hva vil skje da ? Noen må vaske opp ! Er det sansynlig at hvis det hoper seg opp med glass og talerkner så vil noen ta ut av oppvaskmaskinen ? Er det mulig at hvis det ikke er flere reine sokker igjen så må noen vaske klær ? Kan det hende at hvis man begynner å få fornemmlse av knasing i sand når man går i stua så vil noen støvsuge/vaske ? Jeg og min kone har disse diskusjoner hele tiden, jeg føler at jeg bidrar der jeg kan men det blir aldri godt nok, jeg klarer ikke møte kravene. Jeg rydder ut av oppvaskmaskinen hvis den er ferdig og jeg har tenkt å sette inn noe møkkete. Ikke før det! Jeg setter på en klesvask når kurven er full på badet og sorteringen sier at det er klær nok til at det går ann å sette på en vask. ikke før det. Jeg smører frokost og matpakke til barna og får dem avsted til skole og barnehage, men desvvere blir det litt smuler og korn på kjøkkenbenken. Alle er ikke feilfri. Dette inlegget er mit første og beklager at det ble litt mye guff, men det jeg vil frem til er : Jeg tror de fleste menn bidrar så langt de føler at de strekker til. Med ros og oppmerksomhet blir ting mye lettere, og selfølgelig går dette begge veier. Kan en arbeidsfordelig være alternativet ? Du tar klesvasken og gulvvasken, han tar alltid ut av oppvaskmaskin og støvsuger ? Og selfølgelig er det lov å hjelpe hverandre! Det er ikke sikkert at fordelingen alltid er så skjeiv som den ofte kan føles (i noen tilfeller er den), det føles ikke noe serlig godt å sveipe gulvet med filla mens gubben ser på TV . Men det er ikke noe serlig å henge i skyggeveggen på sommerdager med spann og pensel mens kjerringa stikker på stranda, eller stå ute i bitende frost å skifte dekk, mens fruen går på shopping. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2325990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke nå Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Tja kravstor eller krevende ? De første linjene kunne vært sitater fra min kone! Vi går ikke i samlivsterapi (burde nok gjøre det) så det er ikke deg :-) Er ikke alltid like lett å ta del i de hjemmlige syssler, når man roter på kjøkkenet, bruker for mye usunne ingredienser i maten (fløte og ost ogingen brokkoli). Klærne vaskes på feil temperatur eller det er for mye i maskinen, og ikke minst henger tøyet opp feil, det tørker jo ikke på den måten du henger ting opp. Kjenner du deg igjen ? tror faktisk mange gjør det! Problemet er at i et langvarig forhold blir kritikk som dette omformet til en mentalitet av : "så ta det sjøl da" siden du er eksperten. Ikke rydder vi så godt som dere heller, når vi sier ryddig sier dere Rotete! Støvsuging gjør vi også bare halvveis fordet om vi somregel bruker dobbelt så lang tid, delvis fordi vi jakter på de virkelig store hybelkaninene, dere vet (eller kanskje ikke?) de som ligger under sofen eller stereo-benken eller mellom veggen og sokkelen på dobbeltsenga? Men dine argumenter går likt andre veien også... Jeg kan stolt sette hendene inn til hoftene og spørre : Hvem fikser tven? dvden? bytter lyspærer? maler huset? vasker bilen? bytter dekk? klipper plenen/hekken? rydder gårdrommet? bærer og lør ved? kjører på søppeldynga? forefallende vedlikehold av invetar etc. det er hovedsaklig mannen, men dette går ikke på kontoen for husarbeid. Dette er jo arbeid som gjøres mens jeg er inne og slaver med husvasken og andre kjipe ting som ikke blir belønnet med et takk engang. Jeg tror nok at kvinner gjør mer i huset enn menn, men kan noe av grunnen være at vi ikke er strebete nok vi møter ikke deres normer ? Er det mulig at hvis grytene bare står i oppvaskbenken så vil det gå tomt ? Hva vil skje da ? Noen må vaske opp ! Er det sansynlig at hvis det hoper seg opp med glass og talerkner så vil noen ta ut av oppvaskmaskinen ? Er det mulig at hvis det ikke er flere reine sokker igjen så må noen vaske klær ? Kan det hende at hvis man begynner å få fornemmlse av knasing i sand når man går i stua så vil noen støvsuge/vaske ? Jeg og min kone har disse diskusjoner hele tiden, jeg føler at jeg bidrar der jeg kan men det blir aldri godt nok, jeg klarer ikke møte kravene. Jeg rydder ut av oppvaskmaskinen hvis den er ferdig og jeg har tenkt å sette inn noe møkkete. Ikke før det! Jeg setter på en klesvask når kurven er full på badet og sorteringen sier at det er klær nok til at det går ann å sette på en vask. ikke før det. Jeg smører frokost og matpakke til barna og får dem avsted til skole og barnehage, men desvvere blir det litt smuler og korn på kjøkkenbenken. Alle er ikke feilfri. Dette inlegget er mit første og beklager at det ble litt mye guff, men det jeg vil frem til er : Jeg tror de fleste menn bidrar så langt de føler at de strekker til. Med ros og oppmerksomhet blir ting mye lettere, og selfølgelig går dette begge veier. Kan en arbeidsfordelig være alternativet ? Du tar klesvasken og gulvvasken, han tar alltid ut av oppvaskmaskin og støvsuger ? Og selfølgelig er det lov å hjelpe hverandre! Det er ikke sikkert at fordelingen alltid er så skjeiv som den ofte kan føles (i noen tilfeller er den), det føles ikke noe serlig godt å sveipe gulvet med filla mens gubben ser på TV . Men det er ikke noe serlig å henge i skyggeveggen på sommerdager med spann og pensel mens kjerringa stikker på stranda, eller stå ute i bitende frost å skifte dekk, mens fruen går på shopping. Hei! takk for et flott svar fra deg, du høres ut som en ærlig mann. Det høres også ut som om din kone er heldig som har deg du gjør betraktelig mer enn min mann gjør nå om dagen. Jeg sier nå om dagen, for jeg var ikke helt ærlig i mitt første innlegg. Eller dsv jeg var ærlig, men jeg utelot noe ganske vesentlig: mannen min er syk (depresjon), en sykdom han fåpr behandling for. Han har vært flinkere til å delta tidligere, men aldri sånn som jeg trodde et samliv skulle være (jeg kommer fra et veldig likestilt hjem, han ikke). Sett i lys av den nye informasjonen er det jop mye mer forståelig at han ikke bidrar så mye. Men nå er jeg frustrert, for han bidrar overhodet ikke! Og dette ville jeg formidle til han uten at jeg fikk en kald skulder. Derfor familieterapien. Jeg vet godt at mange kvinner vil ha ting gjort på sin måte, og derfor ender opp med å gjøre det selv. Jeg tror ikke jeg er en av dem. Jeg ser på meg selv som temmelig rund i kantene, og jeg har heller ikke støv-skrekk Det mest slitsomme er egentlig ikke at jeg gjør mest, men at ingen ser det og setter lit pris på det. Alle mennesker vil jo bli sett. Samt at det alltid er jeg som har oversikten over hva familien skal etc. Og jeg synes det er trist at det alltid er jeg som tar initiativ til å gjøre hyggelige ting sammen. Enkle ting som å gå tur, en tur på kino med ungene eller besøke noen. Eller å gjøre litt stas på en som har bursdag el.l. Jeg tror nok han synes at jeg er grusomt krevende nå. Og det er vel ikke så rart siden han er syk. Det er jo synd på han. Men det er faktisk litt synd på meg også, som er overlesset i jobb, helt alene. Og som i tillegg må være en oppmuntrende og positiv kone som i hvert fall ikke gjør mannen sykere.....Hvor i all verden skal jeg hente overskudd til det fra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke nå Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Men er dette noe som har skjedd helt nylig at du er alene om det mesta av ansvar for hus og barn?? Dere har jo tydeligvis vært ilag noen år? Skjønner ikke at du ikke oppdaget dette tidligere? Etter hva jeg fortår er det mange som har det som du, men hvordan har det seg. Er det noe man ikke fordeler fra begynnelsen av? Eller var det sånn at du syns det var koselig å stelle for han i begynnelsen og ikke fordelte husarbeid? Uvaner er vanskelig å endre. Jeg "glemte" ved vilje å nevne at mannen min sliter med depresjoner. Jeg ville se deres svar dersom dere ikke visste noe om problemene hans. Jeg har også skrevet inn på psykiatriforumet. Han var en annen da jeg valgte han. Livet har ikke alltid vært så lett for han. Og det er det heller ikke nå. Slutt å være så breial! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg "glemte" ved vilje å nevne at mannen min sliter med depresjoner. Jeg ville se deres svar dersom dere ikke visste noe om problemene hans. Jeg har også skrevet inn på psykiatriforumet. Han var en annen da jeg valgte han. Livet har ikke alltid vært så lett for han. Og det er det heller ikke nå. Slutt å være så breial! breial? Aldri hørt utrykket før. Og hvorfor utelate informasjon? Har vært en drøss med innlegg her om folk med lignende problem, der hvor hun føler seg alene om alt arbeidet med hus og hjem, synes bare det er veldig merkelig at man ikke oppdager slikt tidligere og ikke lar årene går før man merker urettferdigheten eller hvorfor godtar man den i mange år for så å klage. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke nå Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 breial? Aldri hørt utrykket før. Og hvorfor utelate informasjon? Har vært en drøss med innlegg her om folk med lignende problem, der hvor hun føler seg alene om alt arbeidet med hus og hjem, synes bare det er veldig merkelig at man ikke oppdager slikt tidligere og ikke lar årene går før man merker urettferdigheten eller hvorfor godtar man den i mange år for så å klage. Jeg har lagt ut info om det på psykiatri. Syntes det var interessant å se hvor forskjellige svar jeg fikk når jeg gav denne opplysning og når jeg ikke gjorde det. Kanskje litt dårlig gjort, men jeg vet ikke helt hva som er sykdom og hva som ikke er det, for å si det sånn.... Og breial betyr omtrent det samme som .....overlegen....arrogant? Noe i den duren. Men jeg kjenner ikke deg, så ikke ta det så tungt. Syntes bare du svarte litt vel bombastisk, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har lagt ut info om det på psykiatri. Syntes det var interessant å se hvor forskjellige svar jeg fikk når jeg gav denne opplysning og når jeg ikke gjorde det. Kanskje litt dårlig gjort, men jeg vet ikke helt hva som er sykdom og hva som ikke er det, for å si det sånn.... Og breial betyr omtrent det samme som .....overlegen....arrogant? Noe i den duren. Men jeg kjenner ikke deg, så ikke ta det så tungt. Syntes bare du svarte litt vel bombastisk, kanskje? Ja, det kan godt tenkes at det var litt arrogant, skjønner godt frustrasjonen din og ønsker deg lykke til og håper ere ved litt hjelp kan få løst opp i ting og bla få en mer rettferdig arbeidsfordeling:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke nå Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ja, det kan godt tenkes at det var litt arrogant, skjønner godt frustrasjonen din og ønsker deg lykke til og håper ere ved litt hjelp kan få løst opp i ting og bla få en mer rettferdig arbeidsfordeling:) Tusen takk jeg (vi) trenger lykkeønskninger.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hallow ;o/ Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tja kravstor eller krevende ? De første linjene kunne vært sitater fra min kone! Vi går ikke i samlivsterapi (burde nok gjøre det) så det er ikke deg :-) Er ikke alltid like lett å ta del i de hjemmlige syssler, når man roter på kjøkkenet, bruker for mye usunne ingredienser i maten (fløte og ost ogingen brokkoli). Klærne vaskes på feil temperatur eller det er for mye i maskinen, og ikke minst henger tøyet opp feil, det tørker jo ikke på den måten du henger ting opp. Kjenner du deg igjen ? tror faktisk mange gjør det! Problemet er at i et langvarig forhold blir kritikk som dette omformet til en mentalitet av : "så ta det sjøl da" siden du er eksperten. Ikke rydder vi så godt som dere heller, når vi sier ryddig sier dere Rotete! Støvsuging gjør vi også bare halvveis fordet om vi somregel bruker dobbelt så lang tid, delvis fordi vi jakter på de virkelig store hybelkaninene, dere vet (eller kanskje ikke?) de som ligger under sofen eller stereo-benken eller mellom veggen og sokkelen på dobbeltsenga? Men dine argumenter går likt andre veien også... Jeg kan stolt sette hendene inn til hoftene og spørre : Hvem fikser tven? dvden? bytter lyspærer? maler huset? vasker bilen? bytter dekk? klipper plenen/hekken? rydder gårdrommet? bærer og lør ved? kjører på søppeldynga? forefallende vedlikehold av invetar etc. det er hovedsaklig mannen, men dette går ikke på kontoen for husarbeid. Dette er jo arbeid som gjøres mens jeg er inne og slaver med husvasken og andre kjipe ting som ikke blir belønnet med et takk engang. Jeg tror nok at kvinner gjør mer i huset enn menn, men kan noe av grunnen være at vi ikke er strebete nok vi møter ikke deres normer ? Er det mulig at hvis grytene bare står i oppvaskbenken så vil det gå tomt ? Hva vil skje da ? Noen må vaske opp ! Er det sansynlig at hvis det hoper seg opp med glass og talerkner så vil noen ta ut av oppvaskmaskinen ? Er det mulig at hvis det ikke er flere reine sokker igjen så må noen vaske klær ? Kan det hende at hvis man begynner å få fornemmlse av knasing i sand når man går i stua så vil noen støvsuge/vaske ? Jeg og min kone har disse diskusjoner hele tiden, jeg føler at jeg bidrar der jeg kan men det blir aldri godt nok, jeg klarer ikke møte kravene. Jeg rydder ut av oppvaskmaskinen hvis den er ferdig og jeg har tenkt å sette inn noe møkkete. Ikke før det! Jeg setter på en klesvask når kurven er full på badet og sorteringen sier at det er klær nok til at det går ann å sette på en vask. ikke før det. Jeg smører frokost og matpakke til barna og får dem avsted til skole og barnehage, men desvvere blir det litt smuler og korn på kjøkkenbenken. Alle er ikke feilfri. Dette inlegget er mit første og beklager at det ble litt mye guff, men det jeg vil frem til er : Jeg tror de fleste menn bidrar så langt de føler at de strekker til. Med ros og oppmerksomhet blir ting mye lettere, og selfølgelig går dette begge veier. Kan en arbeidsfordelig være alternativet ? Du tar klesvasken og gulvvasken, han tar alltid ut av oppvaskmaskin og støvsuger ? Og selfølgelig er det lov å hjelpe hverandre! Det er ikke sikkert at fordelingen alltid er så skjeiv som den ofte kan føles (i noen tilfeller er den), det føles ikke noe serlig godt å sveipe gulvet med filla mens gubben ser på TV . Men det er ikke noe serlig å henge i skyggeveggen på sommerdager med spann og pensel mens kjerringa stikker på stranda, eller stå ute i bitende frost å skifte dekk, mens fruen går på shopping. Bra innlegg ! Her er det mye å tenke på både for kvinner og menn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tja kravstor eller krevende ? De første linjene kunne vært sitater fra min kone! Vi går ikke i samlivsterapi (burde nok gjøre det) så det er ikke deg :-) Er ikke alltid like lett å ta del i de hjemmlige syssler, når man roter på kjøkkenet, bruker for mye usunne ingredienser i maten (fløte og ost ogingen brokkoli). Klærne vaskes på feil temperatur eller det er for mye i maskinen, og ikke minst henger tøyet opp feil, det tørker jo ikke på den måten du henger ting opp. Kjenner du deg igjen ? tror faktisk mange gjør det! Problemet er at i et langvarig forhold blir kritikk som dette omformet til en mentalitet av : "så ta det sjøl da" siden du er eksperten. Ikke rydder vi så godt som dere heller, når vi sier ryddig sier dere Rotete! Støvsuging gjør vi også bare halvveis fordet om vi somregel bruker dobbelt så lang tid, delvis fordi vi jakter på de virkelig store hybelkaninene, dere vet (eller kanskje ikke?) de som ligger under sofen eller stereo-benken eller mellom veggen og sokkelen på dobbeltsenga? Men dine argumenter går likt andre veien også... Jeg kan stolt sette hendene inn til hoftene og spørre : Hvem fikser tven? dvden? bytter lyspærer? maler huset? vasker bilen? bytter dekk? klipper plenen/hekken? rydder gårdrommet? bærer og lør ved? kjører på søppeldynga? forefallende vedlikehold av invetar etc. det er hovedsaklig mannen, men dette går ikke på kontoen for husarbeid. Dette er jo arbeid som gjøres mens jeg er inne og slaver med husvasken og andre kjipe ting som ikke blir belønnet med et takk engang. Jeg tror nok at kvinner gjør mer i huset enn menn, men kan noe av grunnen være at vi ikke er strebete nok vi møter ikke deres normer ? Er det mulig at hvis grytene bare står i oppvaskbenken så vil det gå tomt ? Hva vil skje da ? Noen må vaske opp ! Er det sansynlig at hvis det hoper seg opp med glass og talerkner så vil noen ta ut av oppvaskmaskinen ? Er det mulig at hvis det ikke er flere reine sokker igjen så må noen vaske klær ? Kan det hende at hvis man begynner å få fornemmlse av knasing i sand når man går i stua så vil noen støvsuge/vaske ? Jeg og min kone har disse diskusjoner hele tiden, jeg føler at jeg bidrar der jeg kan men det blir aldri godt nok, jeg klarer ikke møte kravene. Jeg rydder ut av oppvaskmaskinen hvis den er ferdig og jeg har tenkt å sette inn noe møkkete. Ikke før det! Jeg setter på en klesvask når kurven er full på badet og sorteringen sier at det er klær nok til at det går ann å sette på en vask. ikke før det. Jeg smører frokost og matpakke til barna og får dem avsted til skole og barnehage, men desvvere blir det litt smuler og korn på kjøkkenbenken. Alle er ikke feilfri. Dette inlegget er mit første og beklager at det ble litt mye guff, men det jeg vil frem til er : Jeg tror de fleste menn bidrar så langt de føler at de strekker til. Med ros og oppmerksomhet blir ting mye lettere, og selfølgelig går dette begge veier. Kan en arbeidsfordelig være alternativet ? Du tar klesvasken og gulvvasken, han tar alltid ut av oppvaskmaskin og støvsuger ? Og selfølgelig er det lov å hjelpe hverandre! Det er ikke sikkert at fordelingen alltid er så skjeiv som den ofte kan føles (i noen tilfeller er den), det føles ikke noe serlig godt å sveipe gulvet med filla mens gubben ser på TV . Men det er ikke noe serlig å henge i skyggeveggen på sommerdager med spann og pensel mens kjerringa stikker på stranda, eller stå ute i bitende frost å skifte dekk, mens fruen går på shopping. Syns du ikke det er flaut om dere får uventet besøk og huset ser helt "bomba" ut? Uansett hvem som kommer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2326895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snacky1365380698 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Helt enig med Trøste & Bære her. Nå skal ikke jeg si at jeg aldri river meg i håret i frustrasjon over at "jeg gjør absolutt ALT her", men som regel skjer dette etter laaange dager på jobb, eller når jeg av andre grunner er trøtt og sliten. Uansett, sambo er som regel flink. Henger opp klær til tørk, støvsuger, tørker støv og lager mat. Klærne blir som poengtert tidligere her, ikke helt tørre grunnet måten han henger de opp på (bare kvinner skjønner dette ), han støvsuger ikke på alle de "rette" plassene, støvtøring innebærer at han forflytter støvet til gulvet (som nettopp er støvsugd), og etter matlagingen er han så fornøyd med seg selv at han glemmer helt hvor oppvaskmaskinen befinner seg. Veldig frustrerende. Men er det noe jeg har lært så er det at det er nettopp da man smiler stolt, kysser sin kjære på kinnet og sier "takk, kjære, det der var så utrolig koselig gjort. Du er kjempeflink". Og nettopp derfor kan jeg sitte her og skrive at jeg har en samboer som hjelper til.... ...så får jeg heller støvsuge på min måte neste uke.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2328815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Helt enig med Trøste & Bære her. Nå skal ikke jeg si at jeg aldri river meg i håret i frustrasjon over at "jeg gjør absolutt ALT her", men som regel skjer dette etter laaange dager på jobb, eller når jeg av andre grunner er trøtt og sliten. Uansett, sambo er som regel flink. Henger opp klær til tørk, støvsuger, tørker støv og lager mat. Klærne blir som poengtert tidligere her, ikke helt tørre grunnet måten han henger de opp på (bare kvinner skjønner dette ), han støvsuger ikke på alle de "rette" plassene, støvtøring innebærer at han forflytter støvet til gulvet (som nettopp er støvsugd), og etter matlagingen er han så fornøyd med seg selv at han glemmer helt hvor oppvaskmaskinen befinner seg. Veldig frustrerende. Men er det noe jeg har lært så er det at det er nettopp da man smiler stolt, kysser sin kjære på kinnet og sier "takk, kjære, det der var så utrolig koselig gjort. Du er kjempeflink". Og nettopp derfor kan jeg sitte her og skrive at jeg har en samboer som hjelper til.... ...så får jeg heller støvsuge på min måte neste uke.... ''Men er det noe jeg har lært så er det at det er nettopp da man smiler stolt, kysser sin kjære på kinnet og sier "takk, kjære, det der var så utrolig koselig gjort. Du er kjempeflink".'' Nemlig! ))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289671-kravstor-kone/page/3/#findComment-2328818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.