Gå til innhold

Når fødselen nærmer seg...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt forskjellig. Men de aller fleste har god tid fra det starter til det virkelig skjer noe.

F.eks. hvis det starter med vannavgang, trenger du ikke få noe forhåndsvarsel før den. Men nesten alle førstegangsfødende vil ha en (ofte ganske lang...) periode med rier mellom vannavgangen og fødselen.

Starter fødselen med rier, kan du nok lure litt i forkant. Kanskje får du kynnere, udefinerbare ryggsmerter eller veldig nedtrykksfølelse. Noen får diaré eller andre mageforstyrrelser. Eller du kan våkne av noe du ikke er i det minste tvil om hva er.

Selv var jeg på grillparty da vannet gikk med den eldste. Fikk akkurat ikke spist. Men barn ble det ikke før halvannet døgn senere.

Lykke til med innspurten!

Gjest blaastrek

Det er litt forskjellig. Men de aller fleste har god tid fra det starter til det virkelig skjer noe.

F.eks. hvis det starter med vannavgang, trenger du ikke få noe forhåndsvarsel før den. Men nesten alle førstegangsfødende vil ha en (ofte ganske lang...) periode med rier mellom vannavgangen og fødselen.

Starter fødselen med rier, kan du nok lure litt i forkant. Kanskje får du kynnere, udefinerbare ryggsmerter eller veldig nedtrykksfølelse. Noen får diaré eller andre mageforstyrrelser. Eller du kan våkne av noe du ikke er i det minste tvil om hva er.

Selv var jeg på grillparty da vannet gikk med den eldste. Fikk akkurat ikke spist. Men barn ble det ikke før halvannet døgn senere.

Lykke til med innspurten!

Takk! :-)

*sparkler og pusser litt videre* :P

Som laban sier har førstegangsfødende stort sett god tid fra fødselen starter frem til barnet blir født.

Og så har man sånne som meg, som våknet kl 0430 og tenkte: "Lurer på om dette er rier?" Snuppa ble født kl 0712 :o)

Lykke til!

Annonse

Tja, hadde man visst det hver gang så hadde det jo vært greit ;)

Hos meg har det startet forskjellig alle 3 gangene.

Med førstemann startet det med et Niagarafall av en vannavgang ved midnatt mens jeg sov i senga mi.

Hun lå i seteleie, og det var fritt leide for vannet ut...

Det ble amublanse til sykehuset og akutt keisersnitt.

Med nr. 2 startet det med helt tydelige rier ved 9-tiden om morgenen. Jeg var overhodet ikke i tvil om at det var rier som startet. Siden riene startet i uke 34 ble det innleggelse, forsøk på å stoppe og jeg endte opp med 70 timer med rier før hun kom ut.

Med nr. 3 startet det veldig diffust. Trodde første det var litt aktiv kynneraktivitet, men så ble det bare mer og mer. Dro til sykehuset etter noen timer med dette og fikk vite at fødselen var i gang, men at det nok tok en stund til. Siden vi bor 3 minutter fra sykehuset, dro jeg hjem igjen og travet stuegolvet hele natta før vi dro til sykehuset på morgenen. Likevel tok det til kl. 19 før han kom ut.

Andre opplever at riene starter og så går det kanskje 1 time før fødselen er over.

Normalt sett tar det nå litt tid, så om du merker riene starter så gjør det ingen ting om du er "out and about". Du har likevel tid til å avslutte det du driver med :)

Gjest blaastrek

Tja, hadde man visst det hver gang så hadde det jo vært greit ;)

Hos meg har det startet forskjellig alle 3 gangene.

Med førstemann startet det med et Niagarafall av en vannavgang ved midnatt mens jeg sov i senga mi.

Hun lå i seteleie, og det var fritt leide for vannet ut...

Det ble amublanse til sykehuset og akutt keisersnitt.

Med nr. 2 startet det med helt tydelige rier ved 9-tiden om morgenen. Jeg var overhodet ikke i tvil om at det var rier som startet. Siden riene startet i uke 34 ble det innleggelse, forsøk på å stoppe og jeg endte opp med 70 timer med rier før hun kom ut.

Med nr. 3 startet det veldig diffust. Trodde første det var litt aktiv kynneraktivitet, men så ble det bare mer og mer. Dro til sykehuset etter noen timer med dette og fikk vite at fødselen var i gang, men at det nok tok en stund til. Siden vi bor 3 minutter fra sykehuset, dro jeg hjem igjen og travet stuegolvet hele natta før vi dro til sykehuset på morgenen. Likevel tok det til kl. 19 før han kom ut.

Andre opplever at riene starter og så går det kanskje 1 time før fødselen er over.

Normalt sett tar det nå litt tid, så om du merker riene starter så gjør det ingen ting om du er "out and about". Du har likevel tid til å avslutte det du driver med :)

Skrekken er å måtte dra på sykehuset i hui og hast med sparkel og maling i håret og på kroppen. Nice!

Skrekken er å måtte dra på sykehuset i hui og hast med sparkel og maling i håret og på kroppen. Nice!

Sjansen for at det skjer så fort er veldig liten. Og skulle det nå skje, så gjør det ingenting. Når du er i fødsel betyr sparkel og maling i håret overhodet ingenting - helt sant!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...