Gå til innhold

Noen som har "slettet" en fadder i kirkeboken?

Anbefalte innlegg

Gjest Dette er helt spesielt...

Dette er et vondt problem. Ikke vet jeg hvilken kategori jeg skal henvende meg til her inne heller... Saken er den at fadderen til mitt barn, vise seg å være alt annet en sympatisk å snill. Han har nylig blitt tatt i å skremme en veldig ung jente, med å beføle og kladde. Dette ble heldigvis oppdaget, og i kjølvannet av dette, viser det seg at han har holdt på med flere unge jenter, helt ned i 12 år, i mange år. Han har også prøvd seg på eldre damer, som er psykisk svake. Mye grums har komt for dagen, og jeg orker ikke tanken på at han skal stå oppført i kirken som en verdig fadder, på min lille datter..... Jeg vet at han er fadder på ett annet barn, i den byen fikk foreldrene ham slettet som fadder i kirken. Jeg vet at det ikke kan "viskes" ut fra bøkene, men at det kan skrives inn at han ikke lenger blir sett på som fadder. Presten hadde full forståelse for deres ønske, men jeg har mer problemer i min kirke... Jeg er ikke personlig kristen, og er ingen kirkegjenger, men jeg har min barnetro, og har store problemer med å godta at kirken ikke vil "slette" denne mannen som fadder. Jeg kan vanskelig leve med å ha en misbruker som fadder.... Her dere lignende erfaringer, har den presten som var villig til å hjelpe, gjort noe ulovlig i følge loven, eller er det min kirke som er vanskelig? Er det lov å slette en fadder under slike særegne omstendigheter???

Jeg håper inderlig noen har erfaringer, jeg ska nemlig prate på nytt med presten i morgen....

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan reglene er, men jeg har også hørt at man ikke kan slette en fadder. Er man oppført er man det for resten av livet. Men man skulle jo tro det kunne gjøres unntak. Mulig du må søke om det?

Ring dem og forklar grunnen til at du vil slette denne mannen som fadder! Jeg kan ikke skjønne noe anna at det ikke sku ikke la seg ordne, antageligvis må du vel ha en ny fadder til jenta di.. La oss høre hvordan dette går, syntes dette var et meget bra spørsmål og svært interresangt å få svar på... lykke til videre!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...