Gjest usikker_1980 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 jeg er en jente på 27 år og har de siste 2 dagene hatt sterke smerter i underlivet. Smertene er stikkende og skarpe, verst morgen og kveld. Det er både i enden av skjeden og lenger inn i underlivet. Skjede er også hoven(vanskelig å få en finger inn), rød og ekstra varm. Jeg har ikke feber, eller andre symptomer på andre kroppsdeler. Utfloden min har vært økende de siste 5-7 ukene og har vekslet mellom grålig/hvitt/grålig med grønnslig skjær. Jeg har ikke svie eller kløe. Det er værst om morgenen og kvelden. Når det står på er det vanskelig å bevege seg, spesielt reise seg opp, da det føler som om det er en stikende stang inne i skjeden. Det hjelper med ibux og jeg klarer da å komme meg opp. Jeg var hos lege idag for å få behandling, jeg var seksuelt misbrukt da jeg var liten og klarte ikke la legen gjennomføre en underlivsundersøkelse. Jeg hadde prøvd å mental forberede meg på å gjennomføre det, men turnuslegen var så sjaskete, med skitne joggesko, olabukse med lommer som bulte ut og college genser som ikke så ren ut. Jeg klarte å la ham kjenne på magen min, men da han ikke vasket hendene før eller etter klarte jeg ikke mer. Han ble frustrert og sa vi måtte bare ha en kvasiløsning og gav meg resept på Pevaryl 150mg econazol.nitras i 3 dager og Flagyl 500mg i 7 dager begge skal innføres vaginalt. Jeg innser at jeg burde latt ham undersøke meg, men jeg klarte ikke, jeg var så på gråten at jeg ikke klarte å si noenting. Spørsmål: 1. Er respetene jeg fikk tilskstrekkelig eller bør jeg prøve å få en henvisning til noen jeg kan klare en underlivsundersøkelse? Har du noen tanker om hva dette kan være? (vet det vanskelig uten undersøkelse) 2. legesenteret mitt har ikke kvinnelioge leger, og jeg klarer ikke gjennomføre undersøkelser med mannlige leger, er det mulig å bli henvist til kvinnelige gynekologer selv for rutine problematikk slik som dette?. I tillfellet hvordan går jeg frem for å få det til? må legen gjennomføre en konsultasjon først? 3. Hvor ofte trenger jeg slike undersøkelser. Jeg er ikke seksuelt aktiv og har ikke vært det på mange år. 4. hvordan forholder leger/gynekologer seg til pastienter som har vært misbrukte og derfor har vanskeligheter med undersøkelser? Jeg setter veldig stor pris på svar til disse spørsmålene, følte opplevelsen idag var så vanskelig og er veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette nå og ved fremtidige tilfeller. Med vennlig hilsen, – usikker_1980 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289708-smerter-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ring sykehuset du sokner til og be om å få snakke med en kvinnelig gynekolog eller, om du klarer det, forklar situasjonen for legesekretæren som tar telefonen, min erfaring er at det som oftest er kvinner. Det skal ikke være noe problem å få kvinnelig gynekolog på et slikt gtunnlag. Og den legen du snakket om er jeg ikke sikker på om jeg hadde orket å la meg undersøke av heller og jeg har ingen problemer med slike undersøkelser vanligvis. Usj. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289708-smerter-i-underlivet/#findComment-2325406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.