Gå til innhold

hvordan unngå sopp

Anbefalte innlegg

Gjest sexgalpar

vi er et par som har fått sopp for 3 gang på kort tid....(4 mnd) vi må som regel ta canesten og stikk piller. de blir borte men kommer igjen etter en stund... har det noe med fuktighet å gjøre?? hva kan vi gjøre for å hindre det skal komme igjen? veit jo det er sopp vi har fått vært hos legen og fått beskjed det er sopp..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289726-hvordan-unng%C3%A5-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Har lest et sted at selv om sopp ikke er smittsomt, så kan det smitte fram og tilbake om man har MYE sex. Blir begge behandlet nok? Hvor lenge tar man en slik kur? 10 dager? Hold dere HELT UTEN SEX i 2 uker da, og behandle godt og så lenge dere trenger.

Tips for å holde soppen vekke er at man ikke vasker seg for mye. Ja faktisk. Pga vasker man underlivet daglig så forsvinner den naturlige fuktigheten og man blir tørrere, og letter for å få sopp. Det har også vært snakk om at full barbering øker risikoen for sopp, men tror man gikk bort fra dette igjen, jeg barberer meg ofte (ikke helt glatt hele tida, tar det når det begynner å bli litt, for å unngå at det tørker og blir sårt).

Bruker du såpe når du vasker deg? Han også? Vann alene skyld over underlivet skal være godt nok, med mindre man er veldig skitten der.. så kutt ned på såpebruk og la vannet bare renne over mens du dusjer og ikke vask grundig. Selv dusjer jeg 3 ganger i uka ca, har myk hud, lukter ikke vondt, og har ikke vond lukt der nede heller. Aldri hatt sopp, og aldri skrubbet meg med såpe der pga jeg føler det svir litt. Mulig dette er "feilen" en av dere gjør slik at en av dere konstant har sopp?

Er det ikke noe med at diabetes øker risikoen for sopp også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...