Gå til innhold

hvordan unngå sopp

Anbefalte innlegg

Gjest sexgalpar

vi er et par som har fått sopp for 3 gang på kort tid....(4 mnd) vi må som regel ta canesten og stikk piller. de blir borte men kommer igjen etter en stund... har det noe med fuktighet å gjøre?? hva kan vi gjøre for å hindre det skal komme igjen? veit jo det er sopp vi har fått vært hos legen og fått beskjed det er sopp.. vi er så drite lei dette plaget med sopp hindrer jo sex livet våres !!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289728-hvordan-unng%C3%A5-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være forskjellige årsaker til sopp. Kan være for dårlig tørking etter dusjing. Det kan være stringtrusene, det kan være glattbarbert kjønn og tettsittende bukser og ikke minst alt dette samtidig.

Så dere må prøve dere litt frem, jo tettere det er nedentil jo større er sjansene for sopp.

*Hvem har soppen - er det du eller jeg?

Ser du, jeg har soppen, ser du jeg har soppen,

tra la la la la la*

(melodi:Ta den ring (sopp) og la den vandre)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Få undersøkt om det _er_ sopp. Legen tar dyrkningsprøve, og finner det enkelt ut. Det finnes medikamenter som skal stoppe soppen _en gang for alle_ - da får du aldri sopp mer, sies det.

Jeg har til nå hatt tre sånne kurer... (he-he).

Men bevares, det er forsøket verdt. Du må til legen (altså kvinnen må til legen) for å få dette. Kuren inneholder tre stikkpiller til skjedeinnsetting. Jeg husker dessverre ikke navnet på medisinen. Erstatningsmedisinen er myyyyye rimeligere enn det preparatet legen skrev ut (tror det var ca en tredjedel av prisen, jeg).

Og mannen må ta Canesten-kur i mellomtida, for ellers har dere det gående - igjen. Den ping-pong-effekten er ganske interessant, egentlig. ;-)

Jente: ikke vask deg for mye nedentil, det forstyrrer pH-en der nede. Bruk bare vann evt Lactacyd.

Etter sex: bruk Vivag vagitorier eller en gel som heter Multi Gyn fra apoteket.

Det kan også være lurt å være forsiktig med tampong under mensen, de kan lett tørke ut slimhinnen, og sopp vokser lett opp da ettersom blodet gjør pHen mindre sur. Noen får sopp også av bind, jeg har løst hele problemet ved å begynne å bruke noe som heter Diva Cup. Litt ekkelt ja, men heller det enn sopp etter hver eneste mens.

Jeg kan ikke så mye om behandling av sopp hos gutter, mulig Canesten-krem er nok. Men det "smitter" gjerne frem og tilbake, så

Jente: ikke vask deg for mye nedentil, det forstyrrer pH-en der nede. Bruk bare vann evt Lactacyd.

Det kan også være lurt å være forsiktig med tampong under mensen, de kan lett tørke ut slimhinnen, og sopp vokser lett opp da ettersom blodet gjør pHen mindre sur. Noen får sopp også av bind, jeg har løst hele problemet ved å begynne å bruke noe som heter Diva Cup. Litt ekkelt ja, men heller det enn sopp etter hver eneste mens.

Jeg kan ikke så mye om behandling av sopp hos gutter, mulig Canesten-krem er nok. Men det "smitter" gjerne frem og tilbake, så

...så vær sikker på at begge er kurert før dere hopper i køya igjen.

Annonse

Gjest this is a signature

Diva Cup - hva er det?

Bomullstruser som vaskes på 60 grader, ikke barbering eller stringtanga, mykt hvitt dopapir (det grove lager ofte små rifter som er god inngangsport for sopp og bakterier), bruk bare vann ved vasking - ikke såpe eller intimvask, vær nøye på at ingenting som har vært i nærheten av rompa kommer i nærheten av skjeden det være seg penis, fingre, vaskeklut eller annet - tarmbakterier lager soppinfeksjoner og andre forstyrrelser kjappere enn man rekker si "sopp".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...