Gå til innhold

Er det mange som har hatt en elsker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest snytt

Jeg hadde en elsker da mitt forrige forholdt holdt på å sprikke. Etterhvert fikk jeg følelser for elsker'n min, det ble slutt i det forholdet jeg var i og jeg mistet kontakten med min elsker (som bare ville ha uforpliktende sex og derfor syntes det var trykt når jeg var både samboer og forlovet)

Nå vet ikke jeg om du tenker på en elsker i eller utenfor et forhold, men jeg har iallefall hatt en elsker i en periode hvor jeg ikke var i forhold.

Jeg ønsket ikke å være i noe forhold, jeg visste at han ikke var mannen for meg, men vi likte hverandre veldig godt og vi hadde det veldig hyggelig sammen. For meg (og han) fungerte det smertefritt. Vi møttes med jevne mellomrom, gikk ut sammen, spiste middager sammen, i det hele tatt hadde et ganske så avslappet sosial liv sammen, med litt sex blandet oppi det hele. Jeg ønsket imidlertid ikke å presentere han for mine barn, min familie eller mine vennen som min kjærest (selv om han traff noen av mine venner) for det var han altså ikke. Vi likte hverandre og hadde det hyggelig sammen, men elsket ikke hverandre - noe vi var helt åpen om. Når vi gikk ut sammen, tok vi hensyn til hverandre og gav hverandre hele oppmerksomheten, men hva vi gjorde når vi var alene spurte vi aldri hverandre om. Ringte vi hverandre lå det aldri en forpliktelse i telefonoppringningen, det kunne like gjerne være for å bable. Han kom aldri på besøk uten å ringe først - tok i det hele tatt ingenting som en selvfølge. Det samme gjaldt for meg.

Det blir ofte her på dol fremstilt som om at man ikke kan ha et seksuelt forhold til noen uten at det på et eller annet tidspunkt går over til at den ene parten endrer følelsene, og at alt blir tull til slutt. Det er ikke min erfaring - vi avsluttet forholdet da mannen i mitt liv kom inn i bildet - og det skjedde smertefritt. Siden har det ikke vært kontakt, etter ønske fra meg - og fordi vi visste at det var slik det måtte bli.

Jeg tror det hele dreier seg om hvor åpen man er fra starten. Ting behøver ikke bli kynisk selv om man ikke elsker hverandre - man skal bare vite hva som er fakta, og man skal behandle hverandre pent. Selv om man bare er elskere, betyr det ikke at man kan tråkke på andre.

Gjest hmhmhm

Jeg var singel da jeg hadde en elsker, så jeg vet ikke om det teller, men jeg fikk ihvertfall følelser for ham etterhvert, og de var ikke gjengjeldt fra hans side. Vi mistet raskt kontakten da vi innså hva som var i ferd med å skje, og jeg har ikke truffet ham etterpå. Atter et eksempel på at menn er flinkere til å skille sex og følelser enn kvinner?! :)

Hei.

Har hatt /har :-)) elsker--ja!

Følelsene blir varige?

JEG har kun opplevd fra min side at det er spenning å lek og sex jeg er ute etter.

Men jeg har opplevd menn som VIL ha mere enn det etterhvert.

DET kan skape problemer som ikke er like lette å takle.

mvh.Tina.

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Å ha elskere, elskerinner på si er ikke av ny dato. Det forekommer i alle lag av befolkningen, og antakelig i alle aldre.

Det gjør det ikke mindre risikabelt av den grunn.

Mitt råd er at du tenker deg godt om før du evt. velger det. Da vet du hva du risikerer å miste hvis følelsene fanger deg.

Jeg hadde en elsker da mitt forrige forholdt holdt på å sprikke. Etterhvert fikk jeg følelser for elsker'n min, det ble slutt i det forholdet jeg var i og jeg mistet kontakten med min elsker (som bare ville ha uforpliktende sex og derfor syntes det var trykt når jeg var både samboer og forlovet)

Hei!

Jeg ha aldri forstått vitsen med å ha en på si når du er i et forhold. Da har du jo en du kan ha sex med når du vil!!! så hva er da problemet?? Jeg kunne aldri tenke meg å ha en på si i et forhold, det må jg bare si!!! Det fører bare til problemer!!!! Kan noen forklare meg hvorfor i alle dager folk absolutt må ha en elsker eller elskerinne mens man er i et forhold???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...