Gå til innhold

Gravid, men abort

Gjest Engstelig tobarnsmamma 1983

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig tobarnsmamma 1983

Har blitt gravid tross prevansjon, har medisinske årsaker til å ikke kunne gå igjennom et svangerskap enda, og har nå bestilt time til abort. Men jeg har aldri snakket med noen eller hørt om abort i virkeligheten, kun lest på nettet, og det høres så skummelt ut. Håper derfor på hjelp fra noen som kanskje kjenner noen som har vært igjennom, eller har vært igjennom en abort selv. Medisinsk abort eller kirurgisk abort, hva er minst "skummelt", er redd for narkose også, redd for alt sammen... Hva skjer den første timen jeg har fått, er det da aborten skal foregå eller er det kun en samtaletime for å bli enige om type abort osv..?

På forhånd takk for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289763-gravid-men-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trekantdrama...

Jeg har tatt abort selv, en såkalt kirurgisk abort. Jeg kunne for min del ikke tenke meg å tatt medisinsk abort. Da skal en liksom ta en tablett så kommer fosteret ut av seg selv. Det hadde jeg ikke taklet. Ble nå lagt i narkose og husker ingen ting fra jeg ble trillet fra avdelingen til operasjonsbordet og til jeg var tilbake på avdelingen. Det eneste jeg ikke likte var å bli plassert på et flermannsrom. Hadde satt pris på å få enerom.

Jeg var først på et undersøkelse på sykehuset hvor deforetok ultralys og fortalte veldig saklig hva som skulle skje. Deretterfikk jeg tid til selve inngrepet. Vil virkelig anbefale kirurgisk abort fremfor medisinsk abort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289763-gravid-men-abort/#findComment-2326070
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...