Gjest mij Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ja, jeg er klar over at det er stor forskjell på alderen. Som jeg skrev i innlegget mitt, dreide det seg om en slektning som barna hadde et godt forhold til, og det var avgjørende for oss når det gjaldt eldstemann. Den yngste ville vi nok ikke tatt med om vi ikke måtte. Men vi endte opp med å gjøre det, og det gikk veldig bra. Hvor viktig er den avdøde for barnet? Er det noen han kjenner godt eller kommer til å savne veldig? Hvis ja: Da bør barnet være med uansett hvor gammelt det er eller hvor urolig det kan bli. Hvis nei: Da kommer avveiningen med alder, ro i kirken osv inn. Men da synes jeg ikke det gjør noe om dere finner en barnevakt til ham. Takk for svar! Dette gnager meg nesten mer nå som jeg ser hvor sterke meninger som finnes. For jeg frykter nemlig også at det kan bli en diskusjon i etterkant (under kaffen) med høylytte meningsytringer dersom han ikke er med i kirka... Ikke fra mamma, men har familiemedlemmer som ikke pleier å la folk være i tvil om hva de tenker, for å si det sånn. Tar kanskje sorgene på forskudd her, men.. uff. Hvorfor skal det være så himla mange hensyn rundt alt mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289778-3-%C3%A5ringen-i-begravelse/page/3/#findComment-2326011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ihlie Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 vår nå store gutt har aldri tilgitt oss at han som 3 åring ikke fikk være med i begravelse til bestefaren sin. glemmer aldri ansiktet hans da han forsto at vi hadde vært i kirken ang bestefaren, han var rett og slett såret. så da vår minstemann var ca 3år døde et annet nært fam medlem, da tok vi minstemann med på begravelsen. han kom med noen spørsmål, alle var ikke like lette å svare på der og da, men jeg svarte så godt jeg kunne. jeg tenkte dette er normalt barnet må få spørre. egentlig ble dette en "god" opplevelse for oss alle. så mitt råd er ta barnet med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289778-3-%C3%A5ringen-i-begravelse/page/3/#findComment-2326263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Takk for svar! Dette gnager meg nesten mer nå som jeg ser hvor sterke meninger som finnes. For jeg frykter nemlig også at det kan bli en diskusjon i etterkant (under kaffen) med høylytte meningsytringer dersom han ikke er med i kirka... Ikke fra mamma, men har familiemedlemmer som ikke pleier å la folk være i tvil om hva de tenker, for å si det sånn. Tar kanskje sorgene på forskudd her, men.. uff. Hvorfor skal det være så himla mange hensyn rundt alt mulig. Egentlig burde den blandede responsen her inne gjøre deg mer rolig på at du bør ta ditt eget valg, basert på behovene til barnet ditt og deg selv. Barnet er jo ikke så gammelt, og hadde jo ikke så nært forhold til din bestemor. Dermed er det rett og slett veldig begrenset hvor mye skade du kan gjøre den ene eller andre veien - det handler mer om hva som fungerer for dere. Så kan andre egentlig bare si hva de vil. De gjør de nemlig uansett. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289778-3-%C3%A5ringen-i-begravelse/page/3/#findComment-2326269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har du spurt han om han ønsker å være med? Selv fikk jeg ikke være med i min bestefars begravelse. Husker ikke hvor gammel jeg var, men tror jeg var 4. Ble svært lei meg den gangen og har vel egentlig aldri tilgitt moren min for det (selv om jeg selvfølgelig ikke tenker noe særlig på det lenger). Dersom han ikke kjente henne og ikke hadde noe forhold til henne vil han sannsynligvis ikke ha noe stort ønske om å være med. Barn er flinkere til å sitte stille i begravelser enn man skulle tro. Men det er selvfølgelig mulig at han ikke vil klare det. Derfor bør du ha med en person som kan ta han med utenfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289778-3-%C3%A5ringen-i-begravelse/page/3/#findComment-2326409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.