Gjest Nils22 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Vi er et samboende par som sliter med sexlivet og kommunikasjonen. Jeg er i full jobb, mens min samboer ikke jobber grunnet fysiske plager. Vi har vært sammen en del år, og sexlivet har vært kilde til mange konflikter gjennom disse årene. Jeg har ikke lyst/behov til å ha sex mer enn en gang i uka, mens min samboer godt kunne tenke seg hver dag om muligheten var der. Jeg liker godt å kose og klemme og være nær, og vi gjør dette mange ganger hver dag, men for min samboer er dette alt for overflatisk. Hun synes ikke jeg slipper henne innpå meg, mens jeg føler at jeg ikke kan slippe noen nærmere enn det jeg har gjort med henne. Til opplysning er vi ganske ulike som personer: Hun er åpen og utadvent, mens jeg er mer stille og innadvent. Hun sier hun savner den gode samtalen, mens jeg ikke klarer forstå hva den gode samtalen innebærer. Vi tilbringer mye tid sammen selv om vi ikke får gjort så mange andre ting pga hennes helsetilstand. Vi trives godt i hverandres selskap og har det fint på andre måter, men siden vi har så forskjellig oppfatning angående sex og nærhet, sliter dette på oss begge to. I alle våre krangler om sex og nærhet får jeg alltid mange beskyldninger om at jeg har "null interesse for.....", "aldri gjør ditt eller alltid gjør datt...." og da føler jeg meg fullstendig overkjørt og mislykket på det området. Hun sier at på grunn av min manglende lyst har hun også mistet sin lyst og det føles ikke bra for henne, og da føler jeg meg bare enda mer mislykket. Jeg sier at jeg er fornøyd med vårt sexliv, mens hun da sier at jeg da enda ikke har opplevd hva et godt sexliv er og hvor moro det kan være, og at det må være noe galt med meg på det området, f.eks. misbruk eller skam etc. I tillegg sier hun at hun aldri i tidligere forhold (4 stykker) har opplevd lignende som med meg(i negativ betydning). Jeg begynner nå å tro at det er noe galt med meg, selv om jeg aldri har fått det inntrykket i mine to tidligere forhold.... Har du noen gode råd, eller er vi for ulike på det området til kunne få det til å fungere når vi har så forskjellige behov? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289780-mangel-p%C3%A5-lyst-og-kommunikasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg syns du skal vise samboeren din innlegget ditt. Kanskje hun ser at hun er med på å skape problemet ved å legge så mye negative følelser over på deg. Har hun ønske om oftere sex hjelper det ikke å være negativ og anklagende. Prøv å ta en prat med henne der du sier litt om hvor mislykket du føler deg i forhold til hennes krav. Fortell at måten hun snakker nedsettende til deg på, ikke hjelper på lysten din. Har hun prøvd å møte deg på halvveien eller kommer hun bare med anklager? Se om dere klarer å komme fram til noe der dere begge gir og tar litt. F.eks om du får mere lyst av å kose og klemme, kan hun være litt overbærende med kosen. Hun vil vinne på det til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289780-mangel-p%C3%A5-lyst-og-kommunikasjon/#findComment-2325988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Din nye startside Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei, kvinner er dessverre veldig sexfikserte. Som mann kan det være vanskelig å forstå hvorfor de på død og liv MÅ ha sex hele tiden. Selv synes jeg dikt og klassisk musikk er mye bedre. Det er kanskje grunnen til at jeg er ufrivillig singel, mens det er stort behov for krisesentre for kvinner som selv har valgt heller å være med en voldelig mann. Trist. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289780-mangel-p%C3%A5-lyst-og-kommunikasjon/#findComment-2326669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest keyira Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hei, kvinner er dessverre veldig sexfikserte. Som mann kan det være vanskelig å forstå hvorfor de på død og liv MÅ ha sex hele tiden. Selv synes jeg dikt og klassisk musikk er mye bedre. Det er kanskje grunnen til at jeg er ufrivillig singel, mens det er stort behov for krisesentre for kvinner som selv har valgt heller å være med en voldelig mann. Trist. Lykke til! Wow! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289780-mangel-p%C3%A5-lyst-og-kommunikasjon/#findComment-2326670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Så fint at dere trives godt sammen, selv om dere har ulike forventninger til nærhet og sex. Det er mulig hun har rett i at du ikke har fått med deg hvor godt det kan være å ha sex og at du derfor ikke helt vet hva du går glipp av. Ser du på sex mest som en jobb eller noe du gjør for å tilfredstille henne, er det kalrt du synes en gang i uka er nok. Har du derimot en instilling om at sex er det deiligste du kan tenke deg, får du neppe nok og kan mer enn gjerne tenke deg å kose litt oftere. Det kan hende du kan få mye igjen for å finne ut hvordan du tenner og at du prøver å finne ut hva dere kan gjøre for å finne ut hva slags steming, tidspunkt og overskudd som skal til for at du skal tenne litt oftere. Det er også mulig hun får det bedre når hun har sex siden sex frigjør endorfiner som virker smertestillende. Det er likevel en fordel at hun presser og stresser deg mindre når det gjelder sex. Får du inntrykk av at sex er et område du har grunn til å få mindreverdighetskomplekser og noe du opplever som en prestasjon, vil du ytterligere miste lysten. Anbefaler derfor at dere får nye ideer om hva du kan tenke deg å gjøre. Anbefaler at du kjøper boka ”Mer sex takk”” som jeg skrev for cirka 5 år siden. Den vil gjøre deg tryggere som elsker og gi deg flere ideer om hva dere kan gjøre for at begge skal få et best mulig sexliv. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289780-mangel-p%C3%A5-lyst-og-kommunikasjon/#findComment-2330286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hei! Det som slo meg da jeg leste, er at hun bruker sex for å få bekreftelse på sin person/posisjon hos deg. Føler seg usikker, udugelig....? Kan det være noe der? Grunnen er det du sa om helsetilstanden hennes og det at hun er så veldig på deg, presser deg, nesten truer deg. Å vise henne det du skriver er kanskje en måte å få henne til å lette på sløret, ikke vet jeg. Mulig jeg har feil teori også Ydmykhet må i alle fall være et stikkord. Og du må kanskje være den som lokker det frem. Hvis det går.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289780-mangel-p%C3%A5-lyst-og-kommunikasjon/#findComment-2331367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.