Gjest Deco Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei Nina Lindstad, En liten forhistorie for å informere om årsaken til at jeg henvender meg. Selve spørsmålet til deg kommer lenger ned. Jeg er "bare" 58 år og har fått Pyrea. Har holdt det i sjakk i 3 år nå, og det ble konstatert mye bedre (juni). Nettopp vært til tannpleie (3 månderskontroll) og det har plutselig forverret seg igjen, til tross for at jeg bruker all verdens tid på rengjøring slik jeg har blir instruert. Mellomroms-koster, tannpirker, elektrisk tannbørste, skylling med fluor etc. etc. Har en del kroner og et par enkelt-broer etter en ulykke for mange år siden, som kan være noe av årsaken til at det er sårbart, men spørsmålet mitt til deg er egentlig: Fordi vevet og tannbenet svinner, og jeg kan miste tennene, så lurer jeg på om jeg kan ha ubalanse i kroppen (Syrebalanse - PH-verdien)? Tannpleier ymtet noe om jeg har følt meg syk, eller at det kunne være spyttet eller arvelighet med svake tenner som var årsak. Er så lei meg, for jeg har ganske pene tenner (utad) og smil, så hvis noe kan gjøres med medisinering eller kosthold, er jeg veldig glad. Skal jeg bestille legetime å få tatt en helsjekk og blodprøver etc., eller hva vil du foreslå? Jeg fikk beskjed om å skylle med Hexidrin til neste gang, men man blir jo helt svart på tennene og tungen, så jeg håper jeg slipper å gjøre dette resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289783-pyreatannkj%C3%B8ttbetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.