Gå til innhold

sopp?

telefonkatalogen

Anbefalte innlegg

telefonkatalogen

Jeg har den siste tiden merket litt kløe i skjeden og rundt skjedeåpningen, ikke noe voldsomt, og bare av og til. Men noen ganger under sex merker jeg at jeg ikke er så våt som før, fordi det klør, og det handler liksom mest om å stille kløen.. Jeg har ikke merket noen forskjell i utflod, men kanskje litt sterkere lukt (ikke mye). Er det noen som tror de vet svaret, haddet det vært fantastisk om de kunne ha svart meg! Jeg har aldri hatt sopp før, og kvier meg litt for å gå til legen med det. Har heller ikke hatt sex med noen andre enn kjæresten min gjennom flere år, og så vidt jeg vet har ikke han hatt noen andre heller. Kan jeg forresten prøve canesten f.eks. uten å ha fått diagnose av legen, eller er det farlig? Håper virkelig at noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289795-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Din beskrivelse passer egentlig ganske godt med soppinfeksjon. Slike infeksjoner, forårsaket av soppen Candida er meget hyppige. Den vanligste symptomen er kløe, av og til tørrhet, det kan være betennelse og kløe. Men slett ikke alltid at du har alle disse symptomene. Candida finnes normalt i tarmen hos de fleste av oss, og det er ganske kort vei fra endetarmen til ytre genitalia. Det er faktisk slik at de fleste infeksjoner i underlivet er forårsaket av selvinfeksjon, ikke seksuell kontakt. Men det smitter også ved sex. Det er greit å prøve Canesten i noen dager. Hvis det ikke går over er det nok best å få det undersøkt. Min fjerndiagnose har en meget høy grad av usikkerhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289795-sopp/#findComment-2326455
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...