Gå til innhold

Tykk "gummiaktig" utflod etter mye bøying- er dette farlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har ryddet litt på jobb, men har passet på å ikke bøye for mye eller løfte på noe. Men litt bøying var det, og nå kjenner jeg et "trykk" i magen og underlivet. Det er ikke vondt, men det føles som om "noe" presser innsiden av magen utover(nesten som om den vil ut!!??). I tllegg til dette har utfloden blitt tykkere (nesten som gummi eller lim), men den er også hvit.

Jeg er redd for alt som kan gå galt. Derfor er jeg nå redd for at noe er galt, både pga. pressingen/trykket og pga. utfloden. Bør jeg være bekymret?? Eller kan jeg prøve å roe meg ned igjen??

Takk for hjelpen.

- havet (15 + 5)

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke noe av det du forteller som får meg til å mistenke at noe galt er på ferde. Det er faktisk ikke sånn at et lite foster (regner med at du er 15-16 uker på vei) løsner og er på vei ut selv om man har løftet tungt. I de tilfeller hvor man spontanaborterer, er det i de aller fleste tilfeller ingen ting som kunne vært unngått. Jeg tror uansett ikke at det er noe sånt som er på gang. Jeg vil anbefale deg å ta det litt med ro nå og se om det er noe som blir verre eller vedvarer. Hvis du ikke synes at det gir seg, det ubehaget du beskriver, synes jeg du skal kontakte legen din for en ekstra sjekk. Fosterlyden kan ofte være mulig å finne nå, evt. kan man ta en ultralydsjekk.

Utfloden du beskriver kan ha sittet i livmorhalsen, som en slimpropp, men det er ikke faretruende at den evt. skulle komme ut nå. En ny blir raskt dannet. Kraftig utflod er ikke uvanlig å ha i svangerskapet og skulle du oppleve at den skaper ubehag i form av kløe og svie, bør du bli undersøkt med tanke på soppinfeksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...