Gjest kvinne i 30-åra Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har vært plaget med vonde muskler i nakke og skulder siden jeg var ungdom(er nå over 30), det har i lange perioder vært bra, men det siste året har jeg bare mer og mer vondt. Smerten sitter konstant i hele den venstre siden av nakke, skulder, oppover på siden av hodet og nedover armen. Jeg har fått smertestillende og voltaren hos lege, men det hjelper bare til en viss grad. Nå har jeg i to uker hatt vondt på et sted bak på ryggen, litt på siden rett under ribbeina. Jeg mistenker at det er en muskel. I tillegg har jeg en merkelig kiling i hele kroppen, spesielt i noen stillinger. Kilingen er ubehagelig, omtrent som følelsen man får i kroppen når man besvimer, bare at hodet ikke er svimmelt. Grunnen til at jeg ikke har vært hos legen med det, er at jeg forsøker å vente på at det går over, det er grenser for hvor mye jeg føler for å gå til legen med disse muskelvondtene;) Hva er det som kan være grunnen til denne merkelige kilingen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289890-vondt-i-kroppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Beklager sent svar. Jeg synes du skal be fastlegen din om utredning for nevropatisk smerte, eventuelt kronisk smertesyndrom. Dersom bilder av nakke/rygg- og hode ikke er tatt, bør dette gjøres. En grundig fysiologisk- og nevrologisk sjekk kan kanskje fastlegen din gjøre, men han kan også henvise til f.eks en manuell terapeut for dette. Man må nemlig skille om smertene er av muskeltype, og i tilfelle om det er primær myalgi, eller sekundert til avklemming av nerver. Du bør også ta endel blodprøver, av alt som har med muskler- og nevrologi og gjøre. F.eks B12, stoffskifte, antistoffer mot Borelia ( dersom du har vært bitt av flått og har hatt utslett), calcium/fosfat og flere andre. Den dovningen/prikkingen du opplever KAN være tegn på dårlig nerveledning et eller annet sted fra ryggmarg og til muskler. Les litt om nevropatisk smerte og parestesier her i doktoronline, mye har vært skrevet. De fleste fastleger har den siste tiden fått opplæring i å skille ulike smertetyper. men ofte er det best om fastlegen din samarbeider med en manuell terapeut; da disse har større mulighet til å se deg og hjelpe deg flere ganger ukentlig en periode, mens ulike behandlinger eventuelt iverksettes. Du kan eventuelt vise denne korrespondansen til fastlegen din. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289890-vondt-i-kroppen/#findComment-2331099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.