Gå til innhold

Min mann har vært utro

Anbefalte innlegg

Gjest bare 39

Hei. Vi er et par på 40 år som har vært gift i 15 år. Har to barn på 13 og 15 år. Mannen min har forandret seg veldig det siste året. Jeg har prøvd å gjøre det spennende og attraktivt både med turer og overraskelser. Både i og uten for sengen. For et halvt år siden begynte jeg å føle på meg at noe var veldig galt. Han danset veldig tett med ei jeg kjenner godt på en fest. Jeg gikk tidligere hjem fra festen, og han kom etterhvert. Jeg tok det da opp med han hatt jeg faktisk følte veldig sjalusi. Men han bare kimset av det, og sa at det ikke var noe å bry seg om. Et par dager etter kikket jeg på tlf hans, og der var det mld fra henne. Det sto ikke noe spesielt, men nok til at jeg ikke likte det. Tok det opp med han, og han bedyrer at det ikke var noe å ta på vei for. Og at jeg kunne se på tlf hans når jeg ville. Jeg slo meg til ro med dette. Jeg gikk i meg selv og jobbet veldig for å bli kvitt sjalusien. Men nå bare for ei uke siden sovnet han på en fest vi var på, etter at jeg hadde gått hjem. Han kom hjem kl. 10.00 dagen etter. Jeg kikket igjen på tlf hans og ganske riktig så hadde han ringt henne kl. 8.00. Jeg spurte han om det, og han sa at hun hadde ringt til han på natta, og at han bare lurte på hva det var hun ville. Men hun hadde ikke tatt tlf. Jeg følte virkelig at noe var galt. Ringte tlf selskapet og fikk utskrift av hva han hadde brukt tlf til, og der sto det svart på hvitt. 30-40 mld om dagen. Jeg tok det opp med han, og han bare unnskyldte seg med at det var helt uskyldig. Men jeg følte jeg var sikker i min sak, og presset på. til slutt innrømte han at de hadde møtt hverandre tre ganger og hatt sex.Første gang for over et halv år siden. og siste gang hadde hun hentet han kl. 8.00 da han hadde ringt. Det har vært forferdelig mye juging og jeg er utrolig skuffet. Alle mine mistanker var riktige, det skremmer meg også. Han angrer helt forferdelig og sier han elsker meg og jentene over alt. og når han ser tilbake kan, han ikke fatte hva han har gjort, han kjenner ikke seg selv, og er veldig redd. Når jeg spør han om hvorfor, så kan han ikke svare, for han vet ikke selv. Det hører også med at han har veldig vanskelig for å si nei, både til jobb og annet. Jeg er redd for hva fremtiden vil bringe, men jeg håper at vi kan klare det.Elsker han masse.Det sies at det alltid er to sider i en sak, men hva kunne jeg gjort anderledes? Vi skal til rådgivning snart, men det er dessverre vente liste. Hva kan vi gjøre i mellom tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289891-min-mann-har-v%C3%A6rt-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest slike folk gjør det igjen!!

Jeg ville ha kastet mannen på dør. Dette er ingen engangsaffære som aldri skal skje igjen. Han har holdt på i et halvt år og hatt tre samleier! Hvem vet om ikke han har hatt enda fler som han tier med...Du kan aldri stole på denne mannen igjen selvom du elsker han. Dere vil bare gå og trekke hverandre ned i søla. Han vil være redd for å gjøre noe som kan misoppfattes og du vil alltid lure på hva han gjør når han er borte på fest, på jobb, sammen med kompiser osv.

Du fortjener noe bedre enn dette. Ta ansvar for deg selv og krev skilsmisse.

punky brewster

Hva dere kan gjøre? Synes du er helt toppers jeg som prøver å tilgi noe sånnt, det er vel ikke alle som klarer det. Forøvrig er det mannen din som har vært utro og det er ikke din feil. Får håpe at han skjerper seg da, men noe sier meg en gang utro alltid utro. dette er jo noe som har skjedd flere ganger

Dette er et speilbilde av nettopp det jeg har måtte finne meg i av min eks. Det begynner slik som du skriver og han kommer helt sikkert til å gjøre det igjen etter en stund. Det han lover deg nå fordi han angrer, kommer ikke til å holde lenge. Det handler om spenning!!!!!

Jeg flyttet fra min mann da han gjentatte ganger havnet ut i utroskap. OG det verste var at det ikke betydde noe annet enn at det var spennende....

Annonse

Jeg kjenner så mange rundt meg som opplever det du gjør, noen ganger går det å redde forholdet, andre ganger ikke. Det viktigste er vel at du er villig til å tilgi og gå videre, pluss at han helt oppriktig føler at det er hos deg og ungene han vil være. Jeg er ikke enige med de andre her i at han er "en fæl, utro mann som vil være utro resten av livet". Noen er selvsagt sånn, men for de fleste handler det nok om at man blir revet med av all oppmerksomheten, og at man plutselig er fanget i noe man ikke kommer seg ut av. Dersom dere er enige om å prøve å redde forholdet, så ha tro på det! Det er slik at det er to i et forhold, men ettersom du sier, så høres det ut til at du har gjort mye for å holde forholdet varmt, og jeg tror ikke du skal klandre deg selv for det som har skjedd. Jeg håper det ordner seg for dere! Lykke til! :-)

Jeg ville ha kastet mannen på dør. Dette er ingen engangsaffære som aldri skal skje igjen. Han har holdt på i et halvt år og hatt tre samleier! Hvem vet om ikke han har hatt enda fler som han tier med...Du kan aldri stole på denne mannen igjen selvom du elsker han. Dere vil bare gå og trekke hverandre ned i søla. Han vil være redd for å gjøre noe som kan misoppfattes og du vil alltid lure på hva han gjør når han er borte på fest, på jobb, sammen med kompiser osv.

Du fortjener noe bedre enn dette. Ta ansvar for deg selv og krev skilsmisse.

Dersom du med deg selv vet at du vil kjempe for at forholdet skal overleve, er det håp. Jeg vet - jeg har vært gjennom det samme - jeg er mann, og ble grovt sveket. Hun hadde et forhold bak min rygg i nesten ett år før jeg oppdaget det.

Etter det første akutte sjokket, hadde jeg et ønske om å prøve å redde dette. Jeg elsket henne - og ville prøve.

Siden viste det seg at hun inderlig elsket meg også - at det der hadde med spenning og bekreftelse å gjøre.

Hun gjorde en rekke helt riktige ting (viste det seg) da vi skulle prøve å redde stumpene. Da jeg først hadde oppdaget dette, la hun seg paddeflat. Gråt og angret i dager, uker og måneder. Det var brutalt og hardt - men samtidig godt også, vi kom så nærme hverandre vi aldri hadde vært.

Hun fant seg i raseri, sinne, forbannelse fra min side - og ja, med skam må jeg si, var et par tilfeller slo jeg henne. Det er forferdelig å si, men det svartnet på det mest dypeste. Hadde aldri trodd jeg kunne synke så lavt, det finnes ingen unnsyldning for slikt.

Og noe annet: Hun fortalte alt IGJEN OG IGJEN. Det var viktig. Jeg gravde og grov om hva hun hadde gjort, og jeg innså til slutt at alt lå på bordet - og at hun hadde ekte anger og ekte ønske om å bevare forholdet.

Det tok utrolig to år å komme over det aller meste, men selv nå - fem år etter - kan ting komme til overflaten fra det hun hadde gjort. Men begge er i dag lykkelig over at vi kom over det som for oss begge var den største livskrisen vi har hatt.

Dessverre vekket dette til livet en mistenksomhet hos meg, men jeg kveler det og lar aldri det komme til overflaten hos meg. Hun har et liv ved siden av forholdet, og har all verdens mulighet til å begå utroskap igjen. Men jeg kan uansett ikke forhindre det. Men hun vet det er over på tre sekund om hun faller for fristelsen igjen.

Mitt råd: Prøv. Men veldig, veldig mye er opp til han - hvor ekte han er i sin anger og vilje til å gjøre opp for seg.

Leste innlegget, går det virkelig an å ringe telefonselskapet og få utskrift fra mobiltelefonen til en annen??

Så lenge det er familiens telefon kan man ringe og be om utskrift...jeg har selv gjort det da min eks holdt på med tilsvarende ting...det var ikke noe problem overhodet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...