Gå til innhold

Gravid med p-pille?

Anbefalte innlegg

Gjest Vanja86

Hei. Jeg har havnet i en situasjon her. Jeg er ei jente på 21 år som går på p-pillen Yasmin 28. Og jeg lurer nå på om jeg kan ha blitt gravid likevel. Jeg fikk mensen den 23 oktober, men jeg har hørt at p-piller kan "provosere" frem en mensenlignende bløding selv om man er gravid? Grunnen til at jeg lurer er at jeg nå er kvalm hver dag (særlig når jeg ikke har spist), jeg har ikke kastet opp, men jeg brekker meg ofte særlig når jeg tenker på visse ting (f.eks. ostekake) noen ting lukter vondt som ikke luktet vondt tidligere, og jeg er følelsesmessig ustabil! Virkelig, jeg gråter av alt og ingenting. Jeg har aldri opplevd det tidligere, selv ikke når jeg har hatt mensen. Jeg er også litt trøtt og sliten, men ikke veldig. I tillegg klarer jeg ikke å spise mye av gangen, spiser jeg meg til godt mett blir jeg kvalm (heller aldri skjedd tidligere) Venninnen min ble gravid på p-piller (Yasmin), og lurer på om dette kan ha skjedd med meg. Jeg vil tro at jeg er i omtrent uke 5 nå isåfall. Jeg går i tillegg på Lamictal og Keppra mot epilepsi, kan det ha noe å si? Jeg vet ikke hva annet som kan forårsake dette, jeg er ikke stresset, fornøyd med livet, glad, sover godt, spiser sunt og trener ca 4 ggr i uka. Så er det mulig? Takk for svar, greit å vite:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290001-gravid-med-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blir man gravid med p-pille vil det ikke komme blødning, men noen kan ha litt blødning under svangerskap. Det ville være liten sjanse for at en slik ekstra-blødning skulle komme akkurat i den pillefri uken. Lamictal har liten eller ingen innvirkning på effekt av p-pille, og Keppra heller ikke. Kan det være andre årsaker til dine symptomer? Ta en graviditetstest for å få saken avklart. Det er enkelt og greit. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290001-gravid-med-p-pille/#findComment-2327975
Del på andre sider

Gjest Vanja86

Jeg blei gravid på p.pilla. Og var 1 mnd på vei år jeg fant det ut.. Hadde mensen den første mnd. så uteblei den. Det er ikke ofte og få mensen lignene blødninger aav p.piller ved graviditet..

Men hva ønsker du vist du er gravid da?

Haha, ja dette hørtes jo betryggende ut.. Tror jeg drar og kjøper en test jeg.

Tja, jeg vet ikke helt, tror jeg vil beholde det. Min kjære tror jeg er litt usikker, så vi får diskutere det, men jeg er ganske sikker selv:D Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290001-gravid-med-p-pille/#findComment-2329209
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...