Gå til innhold

Levende" reklame på datamaskinen

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg her. Jeg har nettopp fornyet antivirusprogrammet på datamaskinen min, men nå popper det opp reklamesnutter uansett hvor jeg er. Kan ikke fordra slik reklame som stadig beveger seg når jeg skal lese aviser, lese her på dol osv. Slik var det nemlig ikke før jeg fornyet programmet. Så dere som kan litt om data, hvordan kan jeg bli kvitt dette igjen? Jeg blir sprø av alle disse "levende" tingene som vandrer på skjermen min:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290044-levende-reklame-p%C3%A5-datamaskinen/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

for noen sider siden så spurte en om det samme faktisk :).

Levende bråkete teit reklame er flash. Internet explorer har flash innebygget (jeg har aldriblitt bedt om å legge det inn etter det jeg kan huske) så du har 2 muligheter: Bytte nettleser eller legge inn et program som tar vekk reklame.

Jeg bruker firefox heller, UTEN å legge inn flash. Men husk, sender noen deg en youtube link er jo dette flash også.. altså får du ikke sett. Men da åpner dubare den linken internet explorer, jeg gjør dette, noen mener det høres tungvindt ut, men jeg takler ikke sånne reklamer OVERALT. Så da bytter jeg heller nettleser.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

• 4 uker senere...

Bruker du Internet Explorer?

Jeg har hatt samme problem, men nå er det vekk. Oppskriften har jeg gjemt et lurt sted til neste gang. Jeg fant oppskriften her inne. Den er slik: Tusen takk til Luise, hun skrev:

Siden jeg lærte i går hvordan man slår av Flash i internett explorer (dvs. blir kvitt alt som beveger seg) så kan jeg jo dele tipset.

Velg Tools /evt. Verktøy i menyen. Deretter Manage Add-ons (vet ikke norsk betegnelse), deretter velger du "shockwave flash object" - disable. Så må du leve med IE, så gir dette langt roligere sider - var SÅ lei at alt som beveger seg.

- Luise

Verktøy

Administrer tillegg

klikk på Aktiver eller deaktiver tillegg og velg å deaktivere Shockwawe flash

Om du skulle trenge den til noe så er det jo bare å gjøre samme leksa igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...