Gjest det klør.. Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei, Jeg har en datter på 5 år, som har nå i ca 3 år vært plaget av noe som visst nok heter molulitter. Det er noen små prikker som er stort sett over hele kroppen utenom i ansiktet. I perioder der di er litt mere aggresive så ser det nesten ut som vannkopper. Prikkene blir store å vonde å fylles med gul væske og er betente. De er også akkuratt som etopisk eksem ellers på kroppen, så vi dusjer henne stort sett hver dag, å smører med Apolar steroid krem, samt apobase krem etterpå over hele kroppen. Prikkene klør veldig. Hun har også i den siste måneden fått en del veldig hissig eksem fremme på leggene sine, også oppå underarmene å stort sett hele ryggen og rumpen hennes. Når vi går til legen her, så får vi bare ny resept på steoride kremer. Vi har prøvd alt tror eg, å vet ikkje va vi skal gjøre lenger. Hun er blitt allergitestet å slår ikke ut på noen ting. Når det gjelder meg selv som er faren så er ikke eg heller allergisk mot noe, men har alikevel alltid hatt litt eksem, men etter at eg sluttet å drikke melk, samt at eg tar regelmessig solarium så har eg blitt så å si helt eksemfri. Nå har ikke min datter heller drukket melk på et år ialfall, å det virker som om det har hjelp litt, men ikke mye. Har ikkje prøvd å ta solarium på hun, for hun er vel litt for liten til det? Akkuratt nå så prøver vi med å ta bort det meste av maten som inneholder sukker for å se om det hjelper. Hun får litt vaniljeis å fersk frukt i steden for lørdagsgodt. Har du noe tips til en fortvila far? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290166-uforst%C3%A5elig-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.