Gjest Tidligere svært aktiv Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei! For et års tid siden opplevde jeg å få mange ulike plager, deriblandt hjertebank, sterkt nedsatt fysisk kap., overdrevet pulsrespons, store søvnvansker, konsentrasjonsvansker, tørre øyne, hals og munn. Etter diverse prøver og tips fra deg ble jeg henvist til hjertespesialist, som etter EKG og ekko antok at jeg hadde hatt myokarditt (uten egentlig å ha funnet noen konkrete tegn på dette - kun en et lite EKG-utslag etter sykling). Dette var i januar... Det har tatt lang tid før jeg har blitt bedre, men det har gått gradvis. I den siste tiden har hjertesymptomer og mange av de andre symptomene vært nærmest fraværende. Men for et par måneder siden ble de supplert med mindre muskelrykninger rundt om i hele kroppen, og en sjelden gang i større muskler. Undersøkelser hos nevrolog viste ingenting, og det ble antatt at dette bare var vanlige facikulasjoner. Imidlertid, i og med at jeg ennå plages litt med enkelte symptomer, bla rykninger, tung i hodet og ennå noe nedsatt treningsevne ba jeg om sjekk for borreliose. Det ble tirsdag tatt en ryggmargsprøve av meg, som jeg tilsynelatende reagerer på. Ble gradvis dårligere, og etter et døgn følte jeg meg direkte syk. Fikk beskjed om holde sengen, men er ikke blitt noe bedre. Regner med dette kan være at hullet i durasekken ikke har lukket seg, men gir ikke dette vanligvis bare hodepine? Føler meg syk, uten feber og muskelsmerter, men med hodepine, svimmelhet og susete i hodet, og i tillegg føler jeg noe forverring i de symptomer jeg nå trodde var mer eller mindre borte. Bla en økning i muskelrykningene og tidvis hjertebank. Hodepinen og noe av svimmelhetyen forsvinner når jeg ligger, men sykdomsfølelsen og de andre symptomene er ennå tilstede. Kan det være noe annet enn at hullet i ryggen bare ikke har grodd? jeg tenker om jeg kan ha en nevrologisk tilstand som kan forværres av en spinalpunksjon? Evt hvorfor gror ikke dette hullet, og hva kan være faremomentene ved å legge en "blodlapp"? Jeg stoler ikke helt på min nevrolog, som avfeier ME som primært en psykisk tilstand (da jeg tidligere spurte om dette kunne være aktuelt; muskelrykningene mine sett i sammenheng med de andre symptomene) - og jeg anser også meg selv som nokså psykisk oppegående, og meget klar til å komme ut av disse plagene. Hadde aldri tatt denne spinalpunksjonen hadde jeg ant at jeg skulle bli så mye værre etterpå.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290169-plager-etter-spinalpunksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ban Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har ikke noe svar til deg på det du spurte om, Jeg tok også en spinalpunksjon på tirsdag og har overhode ingen problemer. Skulle de sjekke deg for Borrelia? Symptomene dine høres ut som mine. Jeg ble bitt av flått i sommer og sjekkes ut for neuroborreliose etter flåttbitt. Rart at det kom så mye smerter og ubehag etter spinalpunksjonen. Får håpe at det bli bedre snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290169-plager-etter-spinalpunksjon/#findComment-2331613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.