Gå til innhold

UTBRENTHET

Anbefalte innlegg

Gjest busstrert

Jeg føler at arbeidet ikke er noe trivelig lenger, jeg har kjørt buss med barn i 15 til 18 årsalderen i ca 10 år. Jeg er lei av dette, men det er ikke så lett å få noe annet å gjøre når man er ca 50 år. Hver gang jeg kommer fra tur må det vaskes og ryddes etter disse grisene. Jeg blir ofte kvalm av dette og det samme når jeg går til jobb og vet jeg skal kjøre unger. Jeg blir lett iritert på dem når de ikke oppfører seg pent. All ekstra service for mine passasjerer er et ork, og jeg vil helst være hjemme. Det er også veldig dårlig komunikasjon mellom ledere og ansatte i bedriften. Følelsen av at vi som jobber her er noe nødvendig onde. Situasjonen er også uklar med hensyn til hva vi skal gjøre neste dag, dette får vi ikke hvite før dagen før, så det å planlegge noe utenom er også vanskelig. Er dette noe jeg tror eller begynner jeg å bli UTBRENT ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290200-utbrenthet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du viser klare tegn på begynnende utbrenthet. Hvorvidt du virkelig får en knekk ( kvalme, fysisk sykdom, aversjon mot jobb/kolleger) vil kunne avgjøres av hvilket energi-påfyll du eventuelt klarer å skaffe deg i fritiden. Samtidige konflikter på hjemmebane, eller fysisk sykdom vil avgjøre om du med din personlighet klarer deg gjennom dette. Noen personer er mer avhengig av forutsigbarhet og skryt enn andre. Hva med å kontakte fastlegen din og diskutere forebygging mot utbrenthet? Trolig bør personalpolitikken i firmaet deres endres. Du må samtidig lære deg å forklare hvilke behov du har som medarbeider. Vær obs på at alt for deg nå føles tungt. Det som var artige utfordringer for 10 år siden er nå bare mas; f.eks fra barna. Vær også obs på at du er i mange negative sirkler. Jo mer "grinete" du blir, jo mindre empati møter du fra folk rundt deg. Fastlegen din vil i sammen med NAV og arbeidsgiver kunne legge en plan. kanskje bør det gjøres en undersøkelse av arbeidsmiljøet. Vær obs på at du fort kan bli stemplet som "uromaker", særlig dersom arbeidsgiver ikke er skolert i personalpolitikk. nPrøv å allier deg med andre arbeidstakere som kanskje føler det samme som deg. Men unngå baksnakking og intrige-making; det vil bare forværre situasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290200-utbrenthet/#findComment-2335121
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...