Gå til innhold

Negative tanker om seksuell fortid

Anbefalte innlegg

1952 eller 2007 bklir det samme for meg. Har man litt inegritet og selvrespekt, gjør man det bare ikke. Ved å gjøre slikt viser man ikke noen respekt for en evt senere partner heller.

Men: dette er både jeg og kjæresten min enige i, det er ikke der problemet ligger (om du leser litt lenger opp).

Du har et middelaldersk syn på dette,

synes

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

12

• Lillemus

4

• mariaflyfly

4

• Glimtipper

4

Gjest Fortvilet&forelsket

Du har et middelaldersk syn på dette,

synes

Det er lov å være uenige :-)

Men heldigvis har de fleste av min omgangskrets de samme holdningene som jeg beskriver.

Respekt er jo et nøkkelord i ethvert forhold. Vanskelig å få til uten selvrespekt..... :-)

1952 eller 2007 bklir det samme for meg. Har man litt inegritet og selvrespekt, gjør man det bare ikke. Ved å gjøre slikt viser man ikke noen respekt for en evt senere partner heller.

Men: dette er både jeg og kjæresten min enige i, det er ikke der problemet ligger (om du leser litt lenger opp).

Hæ?! Så fordi jeg hadde en elsker i min single periode så har jeg ikke vist respekt for min nåværende partner?! *Rister på hodet* Jeg er sannelig sjeleglad for at du ikke er kjæresten min.

Gjest sjøstjerna

På DOL vil du oppdage at "alle" er "frigjorte" og har lite problemer med å ville ligge med "hvem som helst". Likeledes virker det som om det er normalt å ville ligge med kompiser eller venninner bare pga seksuell lyst. De som er mindre "frigjorte " blir lett karakterisert som gammeldags etc slik du har hørt her.

Skjønner at du synes det er rart at jenta har ligget med en hun ikke finner tiltrekkende. Virker litt billig om det er sant. MEN jeg tror hun sier slikt også for å beskytte deg. For hun vet sikkert at du er sjalu- og vil forsøke gjøre tidligere partner til trussel.

OM det er slik at hun faktisk hadde seksuelt forhold til en hun ikke fant tiltrekkende, så er det jo uansett fortid. Så du må bare slippe det- uansett.

Eller forlate henne. Men hun er vel altfor mye verd til å forlate bare pga _feiltrinn_ hun gjorde før hun traff deg?

Gjest sjøstjerna

Vel, jeg hadde jo håpet dere kunne lest innlegget skikkelig før dere svarte.....

For det første, så ligger dette nært i tid (ca ett år); og hun gikk altså til sengs med fyren selv om hun første gangen faktisk ikke hadde tenkt å treffe han igjen fordi hun ikke følte noen som helst tiltrekning.

Nok om det; skjedd er skjedd osv; jeg har ikke tenkt å plage henne med det; tvertimot, jeg vil gjerne legge det bak meg. Og det er dét jeg faktisk ber om noen tips til.

Jeg synes det er fryktelig ubehagelig å ha fått vite om dette (ba så absolutt ikke om det!), og dermed så reduserer det faktisk verdien av både sexliv og fysisk nærhet. Slik er det bare..........

Det er en ubehagelig tanke for deg akkurat nå.

Men ta tiden til hjelp da. Husk hun valgte deg- og er med deg.

Tidlig i mitt forhold var min mann utro med eks. Jeg jobbet HARDT med det- og det slet lenge på. Jeg var redd han egentlig likte henne bedre osv. Det plagde meg virkelig.

Jeg jobbet også med tanker om at han faktisk ikke forble i forhold til sin eks. Og tvang meg til å minne meg på det. Om igjen og om igjen.

Det gikk bedre etter hvert. Tiden var på min side. Og ja- vi er fremdeles i lag nå mange mange år etterpå. Og jeg er 100% sikker på at han ikke er utro. :-))))

På DOL vil du oppdage at "alle" er "frigjorte" og har lite problemer med å ville ligge med "hvem som helst". Likeledes virker det som om det er normalt å ville ligge med kompiser eller venninner bare pga seksuell lyst. De som er mindre "frigjorte " blir lett karakterisert som gammeldags etc slik du har hørt her.

Skjønner at du synes det er rart at jenta har ligget med en hun ikke finner tiltrekkende. Virker litt billig om det er sant. MEN jeg tror hun sier slikt også for å beskytte deg. For hun vet sikkert at du er sjalu- og vil forsøke gjøre tidligere partner til trussel.

OM det er slik at hun faktisk hadde seksuelt forhold til en hun ikke fant tiltrekkende, så er det jo uansett fortid. Så du må bare slippe det- uansett.

Eller forlate henne. Men hun er vel altfor mye verd til å forlate bare pga _feiltrinn_ hun gjorde før hun traff deg?

Takk skal du ha :-)

Jeg vet ikke om hun sier dette for å beskytte meg......... Skjønner ikke helt dét argumentet.

Tror rett og slett det som skjedde var pga yst (eller savn), etter lang tid alene, og med en venn (kanskje litt pågående) alene på et hotellrom........

Hun var helt klar på at hun i utgangspunktet hadde sagt nei til kontakt, og allerede tidlig hadde en dårlig magefølelse mht å fortsette kontakten.......... Tilfeldigheter, "snillhet"...........

Hun er jo selv helt klar på at det var et feilgrep, og har slitt med det i ettertid.

Er jeg sjalu..........?? Vet ikke om dét er rette ordet, men det er i alle fall forferdelig vondt når disse tankene dukker opp.............. Kjenner jeg blir fysisk dårlig, har aldri opplevd noe slikt. Har ikke noe problem med å tilgi etc, det er bare tankene/følelsene rundt det som blir så sterke.

Mulig det hele påvirkes av at hun fortalte meg en annen litt "pyntet" versjon før hun (uoppfordret) fortalte meg den siste. Hadde ikke noe problem med den første varianten, hvor hun ga inntrykk av at det lå mer følelser bak...........

Og nei, jeg vil gjøre ALT for at dette skal holde.

Annonse

Gjest sjøstjerna

Takk skal du ha :-)

Jeg vet ikke om hun sier dette for å beskytte meg......... Skjønner ikke helt dét argumentet.

Tror rett og slett det som skjedde var pga yst (eller savn), etter lang tid alene, og med en venn (kanskje litt pågående) alene på et hotellrom........

Hun var helt klar på at hun i utgangspunktet hadde sagt nei til kontakt, og allerede tidlig hadde en dårlig magefølelse mht å fortsette kontakten.......... Tilfeldigheter, "snillhet"...........

Hun er jo selv helt klar på at det var et feilgrep, og har slitt med det i ettertid.

Er jeg sjalu..........?? Vet ikke om dét er rette ordet, men det er i alle fall forferdelig vondt når disse tankene dukker opp.............. Kjenner jeg blir fysisk dårlig, har aldri opplevd noe slikt. Har ikke noe problem med å tilgi etc, det er bare tankene/følelsene rundt det som blir så sterke.

Mulig det hele påvirkes av at hun fortalte meg en annen litt "pyntet" versjon før hun (uoppfordret) fortalte meg den siste. Hadde ikke noe problem med den første varianten, hvor hun ga inntrykk av at det lå mer følelser bak...........

Og nei, jeg vil gjøre ALT for at dette skal holde.

''Er jeg sjalu..........?? Vet ikke om dét er rette ordet, men det er i alle fall forferdelig vondt når disse tankene dukker opp.............. Kjenner jeg blir fysisk dårlig, har aldri opplevd noe slikt''

Ja sjalusi gjør vondt. :-)

Ut fra det du forteller så er dette åpenbart et feiltrinn hun ville hatt ugjort.

Det er en ubehagelig tanke for deg akkurat nå.

Men ta tiden til hjelp da. Husk hun valgte deg- og er med deg.

Tidlig i mitt forhold var min mann utro med eks. Jeg jobbet HARDT med det- og det slet lenge på. Jeg var redd han egentlig likte henne bedre osv. Det plagde meg virkelig.

Jeg jobbet også med tanker om at han faktisk ikke forble i forhold til sin eks. Og tvang meg til å minne meg på det. Om igjen og om igjen.

Det gikk bedre etter hvert. Tiden var på min side. Og ja- vi er fremdeles i lag nå mange mange år etterpå. Og jeg er 100% sikker på at han ikke er utro. :-))))

Gratulerer, dét må jeg si imponerer meg! Vet ikke om jeg hadde taklet utroskap, men har heldigvis ikke opplevd det selv.

Skal tenke på deg når de vanskelige tankene dukker opp i hodet mitt :-)

Tiden leger alle sår, sies det jo; og det er klart at tiden jobber for en når det gjelder slike ting. Men det krever nok noe egeninnsats..............:-)

Gjest sjøstjerna

Gratulerer, dét må jeg si imponerer meg! Vet ikke om jeg hadde taklet utroskap, men har heldigvis ikke opplevd det selv.

Skal tenke på deg når de vanskelige tankene dukker opp i hodet mitt :-)

Tiden leger alle sår, sies det jo; og det er klart at tiden jobber for en når det gjelder slike ting. Men det krever nok noe egeninnsats..............:-)

Du vet... om man synes den andre er verdt å jobbe for så gjør man det.

Min partner er gull verdt. Jeg slet med tankene da rett etter den ene episoden med utroskap- men det var verdt å jobbe seg igjennom.

Har aldri angret på at jeg ble. Han er perfekt for meg.

Min partner er gull verdt. Jeg slet med tankene da rett etter den ene episoden med utroskap- men det var verdt å jobbe seg igjennom.

Så herlig!

Sitter med samme følelsen selv (at vi passer svært godt sammen, og følelsene er STERKE), så jeg har et brennende ønske om at dette skal gå bra.

Gjest sjøstjerna

Så herlig!

Sitter med samme følelsen selv (at vi passer svært godt sammen, og følelsene er STERKE), så jeg har et brennende ønske om at dette skal gå bra.

Flott! Med slik innstilling så går det sikker bra!

Lykke til! :-)

Persille1365381127

''Ved å gjøre slikt viser man ikke noen respekt for en evt senere partner heller. ''

Det var vel å trekke det litt langt?

Om jeg er singel noen år avstår jeg ikke fra sex av respekt for fremtidig partner?? Hva i all verden har en fremtidig partner med det å gjøre?

PS

Snakket dere mye om hva du slet med i ettertid?

Ser jo at din opplevelse er langt alvorligere og vanskeligere enn hva jeg opplever, dette er jo slett ikke utroskap. Selv om det er sårende i ettertid..........

Er fryktelig om jeg skal ta det opp, og hva jeg evt skal si. Er jo ofte oppi situasjoner hvor dette påvirker meg, spesielt når vi skal ligge sammen......... Har fungert svært dårlig de siste gangene, og dét er det vanskelig å finne unnskyldninger for over lang tid.............

Hun er ei jente det er lett å snakke med, er forståelsesfull og konstruktiv; men jeg vil for all del ikke såre henne eller risikere at dette gjør ting enda verre.

Annonse

Flott! Med slik innstilling så går det sikker bra!

Lykke til! :-)

PS Snakket dere mye om hva du slet med i ettertid? Ser jo at din opplevelse er langt alvorligere og vanskeligere enn hva jeg opplever, dette er jo slett ikke utroskap. Selv om det er sårende i ettertid.......... Er fryktelig om jeg skal ta det opp, og hva jeg evt skal si. Er jo ofte oppi situasjoner hvor dette påvirker meg, spesielt når vi skal ligge sammen......... Har fungert svært dårlig de siste gangene, og dét er det vanskelig å finne unnskyldninger for over lang tid............. Hun er ei jente det er lett å snakke med, er forståelsesfull og konstruktiv; men jeg vil for all del ikke såre henne eller risikere at dette gjør ting enda verre.

Persille1365381127

Men heldigvis har de fleste av min omgangskrets de samme holdningene som jeg beskriver.

Respekt er jo et nøkkelord i ethvert forhold. Vanskelig å få til uten selvrespekt..... :-)

Så om man har sex med noen man ikke vil ha et forhold til så har man ingen selvrespekt??

Dette er jo helt fjernt. Sex er ikke kjærlighet. Sex er sex - det kan man i utgangspunktet ha med hvemsomhelst, så lenge de rette forutsetningene er til stede.

Så fordi om man har hatt seg for å ha seg, så har man ingen selvrespekt...?

Jeeez.

''Ved å gjøre slikt viser man ikke noen respekt for en evt senere partner heller. ''

Det var vel å trekke det litt langt?

Om jeg er singel noen år avstår jeg ikke fra sex av respekt for fremtidig partner?? Hva i all verden har en fremtidig partner med det å gjøre?

Det jeg mener er at man selvfølgeleig må kunne ha kjærlighetsforhold.

Men å gå til sengs med noen uten ekte følelser blir helt for meg.

Gjør man dét "for ofte" tror jeg man faktisk blir litt avstumpet.......... Og de fleste angrer vel på slikt i ettertid.

Så om man har sex med noen man ikke vil ha et forhold til så har man ingen selvrespekt??

Dette er jo helt fjernt. Sex er ikke kjærlighet. Sex er sex - det kan man i utgangspunktet ha med hvemsomhelst, så lenge de rette forutsetningene er til stede.

Velbekomme!

Godt du ikke blir kjæresten min :-)

Men lykke til!

PS

Er det slik du vil oppdra barna dine...........??

Gjest sjøstjerna

PS

Snakket dere mye om hva du slet med i ettertid?

Ser jo at din opplevelse er langt alvorligere og vanskeligere enn hva jeg opplever, dette er jo slett ikke utroskap. Selv om det er sårende i ettertid..........

Er fryktelig om jeg skal ta det opp, og hva jeg evt skal si. Er jo ofte oppi situasjoner hvor dette påvirker meg, spesielt når vi skal ligge sammen......... Har fungert svært dårlig de siste gangene, og dét er det vanskelig å finne unnskyldninger for over lang tid.............

Hun er ei jente det er lett å snakke med, er forståelsesfull og konstruktiv; men jeg vil for all del ikke såre henne eller risikere at dette gjør ting enda verre.

''Snakket dere mye om hva du slet med i ettertid?''

Tenk- det har gått så mange år at jeg virkelig må tenke meg om! Hmm. Jeg ville vel ha litt avstand på det seksuelle plan en periode. Men han hadde jo vært utro, så det er ikke så rart. han var oppriktig lei seg også for det han hadde gjort. Slik jeg kjenner meg selv, så tror jeg jeg har sagt hva jeg følte. At jeg var redd for å bli sammenlignet etc.

''Er fryktelig om jeg skal ta det opp, og hva jeg evt skal si. Er jo ofte oppi situasjoner hvor dette påvirker meg, spesielt når vi skal ligge sammen......... Har fungert svært dårlig de siste gangene, og dét er det vanskelig å finne unnskyldninger for over lang tid.............''

Høres ut som ei fin jente du har, som er forsåelsesfull etc. Hun er sikkert følsom også, og merker nok at det er noe som plager deg i de situasjonene du beskriver.

Hva om du evt sier det? At det plager deg- og at du jobber med saken? At du vet dette er fortid- og at du VET du vil komme over det. Men at du akkurat _nå_ tenker for mye på det?

Ved å fortelle hva du tenker, så slipper hun å engste seg over at du kanskej ikke er glad i henne lengre etc.

Du kan selvsagt legge til at du er så glad i henne, og dette er en sjalusi som DU må jobbe deg utfra. For uansett så kan hun ikke viske bort sin fortid. Vis henne at du vet det. At jobben er DIN. At hun er verdt mye for deg. At du bare trenger litt tid- men at det er ingenting i denne verden du ønsker mer enn å fortsette forholdet med henne.

Gjest sjøstjerna

Folk er forskjellige.

Det finnes faktisk mennesker som synes sex hører kjærligheten til.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...