Gå til innhold

Negative tanker om seksuell fortid

Anbefalte innlegg

Heisann, og takk :-)

Jada, jeg VET du har rett, det er tankene mine som er problemet. Men hvordan p.... klarer jeg å endre fokus?

Jeg forsøker å gjøre som du sier, forsøker å være fornuftig, forsøker å konsentrere meg om hvor glad hun er i meg, hvor flott hun er, hvor fint vi stort sett har det osv.

Men noen ganger fikser jeg det bare ikke; og særlig i de mest "kritiske" situasjonene: Som når vi elsker; så kommer denne tredje personen "poppende opp"........, skikkelig "turn-off", blir helt satt ut....... Har klart å snakke meg fra det til nå........

Men; kanskje det bare er snakk om tid, har ikke visst dette så lenge enda........

Det hun har gjort, er jo på ingen måte hverken perverst, rart eller unormalt. Hun har

rett og slett gjort en "uskyldig" seksuell erfaring av en type som de aller fleste av oss har opplevd en gang eller to eller fler...

Hun har heller ikke bedratt deg, eller på noen måte lurt noen. Det eneste "gale" hun har gjort, i dine øyne, er å gå til sengs med en person hun egentlig ikke var forelsket i. Du sier jo at du ville sett annerledes på det hvis hun hadde vært i et kjærlighetsforhold.

Men det din kjæreste har gjort, er helt normalt i dagens samfunn. Kvinner trenger ikke være stormende forelsket eller være i et seriøst forhold for å gå til sengs med en mann. Det må være lov å prøve og feile sålenge man ikke har forpliktelser ovenfor noen, og dette skjedde jo før hun traff deg!

Det at hun i det hele tatt gidder å angre i etterkant, viser at hun er en anstendig dame som ikke ser lett på dette med forhold og sex.

Det største "feiltrinnet" var vel å fortelle dette til deg, og gi deg tanker som, urettmessig, faller tilbake på henne.

Det er aldri noe hyggelig å tenke på at partneren har en seksuell fortid. For vi har vel alle et innebygd ønske om å være den eneste ene for vår utvalgte.

Men realiteten er at de fleste har en fortid når man møtes i voksen alder. Og det er kun opp til deg selv hvor mye vekt du vil legge på dette.

Tror du rett og slett må tvinge tankene vekk og bestemme deg for at de ikke skal få ødelegge det fine forholdet du har funnet.

Her vil nok også tiden være til hjelp ettersom fortiden blir fjernere og fjernere,

og deres forhold blir tryggere og mere etablert.

Lykke til

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

12

• Lillemus

4

• mariaflyfly

4

• Glimtipper

4

Gjest Fortvilet&forelsket

Det hun har gjort, er jo på ingen måte hverken perverst, rart eller unormalt. Hun har

rett og slett gjort en "uskyldig" seksuell erfaring av en type som de aller fleste av oss har opplevd en gang eller to eller fler...

Hun har heller ikke bedratt deg, eller på noen måte lurt noen. Det eneste "gale" hun har gjort, i dine øyne, er å gå til sengs med en person hun egentlig ikke var forelsket i. Du sier jo at du ville sett annerledes på det hvis hun hadde vært i et kjærlighetsforhold.

Men det din kjæreste har gjort, er helt normalt i dagens samfunn. Kvinner trenger ikke være stormende forelsket eller være i et seriøst forhold for å gå til sengs med en mann. Det må være lov å prøve og feile sålenge man ikke har forpliktelser ovenfor noen, og dette skjedde jo før hun traff deg!

Det at hun i det hele tatt gidder å angre i etterkant, viser at hun er en anstendig dame som ikke ser lett på dette med forhold og sex.

Det største "feiltrinnet" var vel å fortelle dette til deg, og gi deg tanker som, urettmessig, faller tilbake på henne.

Det er aldri noe hyggelig å tenke på at partneren har en seksuell fortid. For vi har vel alle et innebygd ønske om å være den eneste ene for vår utvalgte.

Men realiteten er at de fleste har en fortid når man møtes i voksen alder. Og det er kun opp til deg selv hvor mye vekt du vil legge på dette.

Tror du rett og slett må tvinge tankene vekk og bestemme deg for at de ikke skal få ødelegge det fine forholdet du har funnet.

Her vil nok også tiden være til hjelp ettersom fortiden blir fjernere og fjernere,

og deres forhold blir tryggere og mere etablert.

Lykke til

Vel, både enig og uenig med deg.

Det hun gjorde var vel alvorlig nok, og egentlig helt på tvers av det hun står for. Noe hun selv er svært klar på.

"Gidder angre"....... Hun angrer på et feiltrinn, dét er vel naturlig?

Jeg bebreider henne ikke, men har også sagt at jeg syntes det var skuffende, uventa og uforståelig. Noe hun klart skjønner.

Hva som er normalt eller ikke tenker jeg mindre på, jeg har mine normer, andre kan ha sine, og for min del gjøre hva de vil. Men jeg må da ha lov til å undres når jeg f.eks. leser noen av innleggene her!

Seksuell fortid har vi alle, for min del ønsker jeg at den skal være "ryddig".

Ser helt klart at tid være en positiv faktor, men har bestemt meg (utfra det familieterapeuten anbefalte) å ta det opp for å få lagt dette bak oss.

Tror sikkert vi klarer dét.

Gjest Fortvilet&forelsket

Et forhold bør baseres på åpenhet og ærlighet. Det er allikevel saker som jeg tror et forhold har bedre av at IKKE blir sagt. En slik sak er, etter min erfaring, detaljerte beskrivelser av tidligere seksuelle erfaringer. Ikke slik å forstå at det pr definisjon er feil, men det viser seg at de fleste er mer vare her enn de tror på forhånd, og sliter med "filmen" på netthinnen lang tid etter at historien er fortalt. Du fikk ikke et valg, men var bare plutselig i det øyeblikket hvor din partner fortalte deg noe du selv vurderer at hun ikke skulle ha fortalt. Jeg tror din vurdering er riktig. Nå har hun da fortalt deg noe som forfølger deg i tanken og det høres veldig vondt ut og ødeleggende for forholdet. Når dette først er sagt og dermed blitt et tema mellom dere synes jeg det er riktig å snakke med henne om det og være helt ærlig om hva du føler. Du må snakke ut fra din egen fortvilelse og ikke om hva hun har gjort feil. Det er en hårfin ballansegang å få til, derfor er det viktig å si det som en innledning til samtalen. Fortell at du ikke tar opp dette for å kritisere henne, men for å dele med henne hvordan du føler det, i håp om å bli kvitt de vonde tankene. Si til henne at du trenger at hun bare tar imot og hører på deg. Det er viktig at du selv innstiller deg på å endre "filmen" hvis hun justerer på det du har hørt. Hun kan ha sagt dette ugjennomtenkt og for mange mennesker er det ikke så lett å treffe med ord akkurat det vi egentlig ænsker å si, særlig når vi skal uttrykke noe vanskelig eller omtålelig. Så ved at dere får snakket det igjennom en gang til og du får delt følelsene med henne og hun viser empati med deg, så vil det bli mer et felles problem og minsker kraft og styrke inni deg. I tillegg kan du aktivt bytte ut bildet av henne og den andre med henne og deg. Når bildet dukker opp bytter du bilde som en mental øvelse, kanskje til og med går med noen fine bilder av dere to, hvor det er tydelig at dere er kjærester, i lommeboka. Ta bildene opp og la deg fange inn av dem.

Hei, vet ikke om du leser i trådene her, men uansett takk for et godt og grundig svar. Bekrefter mine egne tanker, og jeg følger anbefalingen :-)

Jeg er med!

Jeg synes til og med det er praktisk å ha sex på første date/første møte. Mange fordeler. Da får man i hvert fall noe positivt ut av det, selv om det skulle være en tilfeldig forbindelse. Man får sjekket om fyren er noe tess i senga. Og man blir fort kvitt han om han er fordomsfull og fordømmende og dumper en fordi man er billig ;)

Det skulle vært flere som deg, da hadde jeg sluppet å spandere flere middager og masse annet skvip for å få meg litt mus. :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...