Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gratulerer!

Lei antrekk og plukk blomstene selv. Fotografen blir vanskeligere å få billig hvis dere vil ha en profesjonell, men det er da tross alt en engangsutgift. Det er gratis å gifte seg i kirken.

Tusen takk for det !

Ja, jeg leier brudekjole, han har smoking selv.

Takk for gode tips :-)

Fortsetter under...

Gjest jeg bare lurer jeg

Takk for det !

Vi kunne saktens lagt litt penger i dette, men verken han eller jeg ønsker det. Hovedsaken er at vi blir ektefolk, fordi vi elsker hverandre. Det er det som betyr noe - å få bli gift :-)

jeg kjøpte en enkel kjole,, en lang med tynne stropper, i champagnefarge..

lagde brudebuketten selv, med roser og eføy, Min bror var fotograf og svogeren min hadde en helt ny saab, så han kjørte oss til og fra.. Så hadde vi koldtbord hjemme hos oss.. mannen min kjøpte ny dress og sko.

hadde ikke brudepiker eller brudesvenn, så den utgiften hadde vi ikke,

Gjest jeg bare lurer jeg

Ja, vi har tenkt å ta privat brudefotografering. Finne en pen bakgrunn, forstørre det opp og kjøpe en pen ramme :-)

Ja, jeg gjør som en skrev her nede, jeg kjøper blomster på Plantasjen og pynter med Eføy, det blir sikkert vakkert.

Det blir ganske så fint.. Husk å kjøpe en rund oasis, og grønn blonsterteip + ståltråd

Jeg ville kjøpt en vanlig lang penkjole i en litt lys farge (i hvert fall ikke svart eller knallrød) og pene sko. Det kan du bruke ved senere anlednigner også. (Da jeg giftet meg, så var det nesten like dyrt å leie brudekjole som å kjøpe...)

Så ville jeg bestilt en vanlig blomsterbukett, f.eks. roser som matcher kjolen. Den kan hentes samme formiddag. Evt. kjøp en bukett dagen før. En brudebukett er bundet på en helt spesiell måte, for å være robust og for å holde seg hele dagen. Kan ikke skjønne at det er nødvendig, du kan bare passe på at den står i vann lengst mulig frem til vielsen, og at bildene blir tatt så fort som mulig.

Planlegg hvordan du vil at brudebildene skal være (utenfor kirken, kanskje?), og få en venn til å ta masse bilder.

Bestill bord på en hyggelig restaurant.

Gratulerer og lykke til! Det er det man invisterer i ekteskapet som teller, ikke det man investerer i bryllupet!

Jeg ville kjøpt en vanlig lang penkjole i en litt lys farge (i hvert fall ikke svart eller knallrød) og pene sko. Det kan du bruke ved senere anlednigner også. (Da jeg giftet meg, så var det nesten like dyrt å leie brudekjole som å kjøpe...)

Så ville jeg bestilt en vanlig blomsterbukett, f.eks. roser som matcher kjolen. Den kan hentes samme formiddag. Evt. kjøp en bukett dagen før. En brudebukett er bundet på en helt spesiell måte, for å være robust og for å holde seg hele dagen. Kan ikke skjønne at det er nødvendig, du kan bare passe på at den står i vann lengst mulig frem til vielsen, og at bildene blir tatt så fort som mulig.

Planlegg hvordan du vil at brudebildene skal være (utenfor kirken, kanskje?), og få en venn til å ta masse bilder.

Bestill bord på en hyggelig restaurant.

Gratulerer og lykke til! Det er det man invisterer i ekteskapet som teller, ikke det man investerer i bryllupet!

Så enig så enig, og tusen takk! Ja, jeg kjenner kjærligheten min for ham bare vokser dag for dag :-)

Annonse

Jeg var en gang i et veldig koselig bryllup (med mange gjester). Begge hadde vært gift før, og de ville ikke ha et stort bryllup, men ville gjerne feire sammen med folk de brydde seg om.

Brudgommen hadde en dress han hadde fra før. Bruden brukte vanlig pentøy, skjørt bluse og vest. (Det er noen år siden, på den tiden "alle" skulle ha vest når de skulle pynte seg.) Jeg tror hun kjøpte en ny bluse, men jeg er ikke sikker. Hun hadde en helt enkel brudebukett, tror den kostet 7-800 kroner. Hun var hos frisøren samme dag, og var altså nyklipt på håret.

De var hos en fotograf og fikk tatt ordentlige brudebilder, det lønner seg hvis du ikke kjenner noen som er veldig flinke til å ta (og komponere) bilder.

Kaker lagde de selv/fikk andre til å lage.

Selve selskapet kostet jo en del, tre retters middag med vin, pluss drinker ut over kvelden til ca. 40 personer koster jo en del.

Det er i alle fall det koseligste bryllupet jeg har vært i, og brudeparet var også veldig fornøyde. (Begge hadde vært gift før og hatt et stort bryllup med lang hvit kjole/smoking, så det var vel "ute av systemet" for begge to.)

Gratulerer, forresten.

Takk for det !

Vi kunne saktens lagt litt penger i dette, men verken han eller jeg ønsker det. Hovedsaken er at vi blir ektefolk, fordi vi elsker hverandre. Det er det som betyr noe - å få bli gift :-)

Det var det som var så fint i det bryllupet jeg fortalte om (se over). Det var (er) to mennesker som er glad i hverandre og ville dele livet med hverandre. All den "staffasjen" som mange velger når de er yngre/gifter seg for første gang, kan ta litt av oppmerksomheten fra det som faktisk skjer: to mennesker lover å leve sammen.

Det var det som var så fint i det bryllupet jeg fortalte om (se over). Det var (er) to mennesker som er glad i hverandre og ville dele livet med hverandre. All den "staffasjen" som mange velger når de er yngre/gifter seg for første gang, kan ta litt av oppmerksomheten fra det som faktisk skjer: to mennesker lover å leve sammen.

Jeg sa det til kjæresten min, at jeg ønsker stillhet rundt vielsen, altså jeg spurte jo også hvordan han ønsket det. Han var helt enig. Jeg liker ikke oppstuss siden vi begge har vært gift før. MEN - jeg har aldri stått hvit brud, og det er et høyt ønske hos meg.

Så jeg håper det ikke blir annet enn en enkel seremoni og at jeg får gitt mitt ja til ham jeg elsker.

Jeg var en gang i et veldig koselig bryllup (med mange gjester). Begge hadde vært gift før, og de ville ikke ha et stort bryllup, men ville gjerne feire sammen med folk de brydde seg om.

Brudgommen hadde en dress han hadde fra før. Bruden brukte vanlig pentøy, skjørt bluse og vest. (Det er noen år siden, på den tiden "alle" skulle ha vest når de skulle pynte seg.) Jeg tror hun kjøpte en ny bluse, men jeg er ikke sikker. Hun hadde en helt enkel brudebukett, tror den kostet 7-800 kroner. Hun var hos frisøren samme dag, og var altså nyklipt på håret.

De var hos en fotograf og fikk tatt ordentlige brudebilder, det lønner seg hvis du ikke kjenner noen som er veldig flinke til å ta (og komponere) bilder.

Kaker lagde de selv/fikk andre til å lage.

Selve selskapet kostet jo en del, tre retters middag med vin, pluss drinker ut over kvelden til ca. 40 personer koster jo en del.

Det er i alle fall det koseligste bryllupet jeg har vært i, og brudeparet var også veldig fornøyde. (Begge hadde vært gift før og hatt et stort bryllup med lang hvit kjole/smoking, så det var vel "ute av systemet" for begge to.)

Gratulerer, forresten.

Tusen takk for det !

Ja, vi skal bare bestille bord på en restaurant til oss 4, meg, brudgomm og forloverne.

Jeg sliter veldig med det at jeg tåler så lite før jeg får en voldsom trang til å sove (ble utmattet i -93 da det skjedde en stor tragedie i familien min). Så det blir veldig enkelt og en kort middag.

Når vi kommer hjem skal vi dele en flaske champagne og bare nyte hverandre :-)

Annonse

Liten rettelse: Det er gratis å gifte seg i kirken når man gifter seg i den kirken man sokner til. Dersom man f.eks ønsker en av de mer populære vielseskirkene og ikke bor i soknet, må man være forberedt på å betale en sum.

Det er jeg klar over, men vil man gjøre det billigst mulig, velger man vel ikke en kirke man må betale i. :-)

Det er jeg klar over, men vil man gjøre det billigst mulig, velger man vel ikke en kirke man må betale i. :-)

Nemlig! :o)

Men det er ikke sikkert trådstarter (eller evt andre giftelystne her inne) er klar over det, så det var nå greit å få det med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...