Gjest a-dagen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Man snakker om at livsstilen gjør en overvektig.. men hvordan er livsstilen til de som er normalvektige? Kanskje vi kan få til en fin diskusjon på det? F.eks hva slags måltidsrutiner du har, hvor ofte du spiser snop/ekstra, hvor mye du trener, hva er din definisjon på sunn mat og hva betyr å trene? Ja, la oss høre nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tja... Jeg spiser mye havreknekkebrød, frukt og grønnsaker og ligger unna sukker ganske bra, spiste mye mer sukker for noen mnd siden. Prøver å spise jevnlig og prøver å ligge unna småsnopingen om kvelden. Har som mål å trene (jogging, trimsykkel, vekter, pilates) noen ganger i uka, minst 3 ganger tilsammen og det går greit, men har jeg muligheten så jogger jeg oftrere også. ) I og med at jeg spiser ganske så sunt til daglig og rører meg en del så kan jeg også unne meg litt ekstra i helgene og når jeg er i selskap. Har oppdaget etter at jeg kuttet ut sukker en god del at det skal mye mindre godis til før jeg blir lei, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela25 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Min hverdag starter i halv 8 tiden,med kaffe og royk. Det er "frokosten" min. etter noen timer kan jeg spise litt brod/baguett med lett syltetoy og juice. Er veldig glad i sott:-) Jeg bor i Spania, og her er matrutinene annerledes enn i Norge. Vi spiser lunsj i 2 tiden, men er jeg hjemme alene dropper jeg det i forhold til et brodmaaltid. Lager jeg lunsj, tilbereder jeg noe sunn mat, men uten aa tenke kalorier. Det gaar mye i olivenolje her i huset, jeg lager aldri mat med margarin.Borsett fra hvis jeg lager pannekaker m/bacon. Saa er det middag i 8-9 tiden. Den tilbereder jeg gjerne likedan som lunsjen. Alt fra spagehetti med kjottsaus, til salater eller kjottretter... Vi spiser frukt nesten etter hvert maaltid. Jeg spiser meg aldri overmett, og spiser godteri i helgene. Men det er ikke mye akkurat...Merker at sotbehovet mitt minket da jeg flyttet hit, kanskje fordi vi spiser 2 varmt maaltid om dagen, og ikke saa mye brod? Jeg har et fysisk krevende arbeid 3 dager i uka, og trener ikke. Jeg har diverse problemer med skjelett og muskulaturen, uten aa vite hva alt kommer av....:-( Saa jeg har mye smerter og er ofte klar og sliten av den grunn. Skulle jo ha trent da, det gjorde jeg litt for jeg begynte aa jobbe, men naa har jeg ikke overskudd til det rett og slett... Men noen gaaturer blir det, siden jeg har en hund som trenger litt mosjon. Vil ogsaa si at grunnen for at jeg er slank kommer av slik jeg er skapt,rett og slett! Er veldig lang og smal lemmet, og gaar jeg opp noen kg, gjor jeg mitt for aa gaa de ned igjen. Det hadde blitt verre for helsa mi,med tanke paa de smertene jeg har, aa vaert overvektig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Frokost: en skål frokostblanding. (Feks AXA sport eller AXA korn) Lunsj: 2 brødskiver, en yougurt. Som regel Mild og lett fra Tine. Av og til tar jeg denne yougurten som mellommåltid litt senere på dagen heller. Er jeg ekstra sulten, blir det 2 i løpet av arbeidsdagen. Middag: Spiser 2 vanlige porsjoner. Troe jeg spiser litt mer middag enn de fleste kvinner, men jeg trener ganske mye. Kvelds. Men blir middagen ikke før i 18 tiden, spiser jeg ikke kvelds. Spiser nok ellers litt for mye sjokolade, men også her redder nok treningen meg. Drikker brus som regel kuni helger. Da drikker jeg vanlig sukkerbrus. Hvis jeg får lyst på det i ukene, kjøper jeg light (sikkert ikke sunnere enn sukker...) Trener ca 5 - 6 dager i uka, kondisjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bik Bok Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Spiser en brødskive i 7.30 tiden, lunsj i 11-12 tiden. 2 brødskiver el. evt. varm mat.. Middag i 5-6 tiden. Mellom måltidene spiser jeg frukt evt. litt grønnt. Til kvelds blir det en brødskive eller to. Jeg spiser litt potetgull ett par ganger i uken, og jeg trener kondisjon 3-4 ganger i uken. Jeg er ikke spesiellt glad i snop, så det spiser jeg lite av, men rødvin drikker jeg ett par ganger i uken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg er det jeg mener normalvektig. Jeg gjør en god del for å være det, MEN det er ikke tyngende, men godt for meg:-) Jeg spiser 3 ordentlige måltider hver dag. I tillegg ofte 2-3 mindre måltider. (Litt avhenging av hvor jeg er/hva jeg skal gjøre osv.) Jeg spiser myyyye grønnsaker. Rett og slett fordi det er godt. Tar mye heller litt kylling med masse grønnsaker og steker det til lunsj i stedet for brødmat. Jeg spiser også mye rent kjøtt i stedet for halvfabrikata. (Pøler, kjøttboller osv.) Jeg velger også grove produkter når jeg velger brød, ris og pasta. Så jeg bruker litt tid på å lese innholdsfortegnelser. Jeg trener 2-3 ganger i uka. Vekter minst en gang, og sykling/spinning minst en gang. Noen dager tar jeg begge deler på samme dag. De dagene jeg ikke trener går jeg vanligvis 25-35 minutter. Mååååå bare ha litt luft. Jeg "synder" en del med godterier. Spiser gjerne litt hver dag, men ikke mye. 2 biter sjokolade eller 2-3 biter smågodt. I tillegg er det lite sene kvelder. Kommer meg heller i seng og står opp til normal tid. Da er neste dag så mye bedre. Når jeg lever slik har jeg det best:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg er normalvektig, kunne tenkt meg å gå ned 5 kg., men det er vel temmelig vanlig :-). Spiser tre typisk norske måltider pr. dag. Har små barn, og middagene ofte typisk kjedelig og ganske sunn mat bestående av kjøtt eller fisk (fersk eller halvfabrikata) og poteter og grønnsaker. Lite sauser. Mye salater om sommeren (tilbehør). Når jeg spiser middag med venner merker jeg meg at de fleste spiser mer enn meg. Forsøker å holde meg unna snacks og godteri, men rett som det er bevilger jeg meg en liten sjokolade i løpet av arbeidsstiden. Lite godter og snacks hjemme, kanskje litt i helgen (f.eks. potetgull fredag kveld). Sjelden kaker o.l. - stort sett bare på besøk, f.eks. hos besteforeldre. Har ofte med litt kjeks e.l. på tur i helgen, men det blir ikke store mengdene. Trimmer altfor lite, men er mye i aktivitet - sitter sjelden stille, og ser lite TV. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Spiser frokost ca halv åtte - 1-2 skiver med middels grovt brød + pålegg. Ett glass melk, av og til juice. Lunsj på jobb ca klokka 12: 4 grove knekkebrød med makrell i tomat på - for tiden bruker jeg en wasa type med sesamfrø på. Vann + kaffe å drikke. Spiser gjerne gulrot eller frukt i løpet av jobbdagen. Middag ca 17: vanlig porsjon Av og til kveldsmat i 21-22 tida: ei skive, litt frukt eller et glass vin og litt ost. Prøver å trene minst to ganger i uka - med jogging eller saltrening (friskis og svettis). Har stillesittende jobb. Godteri spiser jeg noen ganger i uka, men jeg spiser ikke så mye. Litt chips eller sånne seige ting - det liker jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg trener over hodet ingenting. Kanskje jeg tar trappa istedet for heisen i blant for samvittighetens skyld. Når det gjelder mat, spiser jeg stort sett det jeg har lyst på. Jeg prøver å bytte ut mye rødt kjøtt med hvitt, smør med olje, rømme med kesam, h-melk med skummet osv. Ting som utgjør en del, men som man egentlig ikke merker forskjell på smak. Chips og godteri har jeg egentlig bare lov å spise om lørdagene, men jeg er litt fleksibel i blant i og med at jeg kjenner at jeg har kontroll. Når jeg spiser, så spiser jeg SAKTE, bruker minst en halvtime på hvert måltid. Sånn er jeg skapt, men det skal visst ha en god effekt på vekten. Man spiser mindre porsjoner, b.a. Spiser ca hver 3.-4. time, og kjenner etter underveis om jeg egentlig ikke er mett nå, men bare spiser fordi det er godt. Dette merket man også bedre når man spiser sakte. Blir jeg veldig sulten før det har gått 3 eller 4 timer, eller jeg får skikkelig godtedilla, prøver jeg først å helle i meg store mengder vann, da går det som regel over. Funker ikke det, tar jeg en frukt, en yoghurt e.l, før jeg eventuelt må over på en liten sjokkisbit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg trener over hodet ingenting. Kanskje jeg tar trappa istedet for heisen i blant for samvittighetens skyld. Når det gjelder mat, spiser jeg stort sett det jeg har lyst på. Jeg prøver å bytte ut mye rødt kjøtt med hvitt, smør med olje, rømme med kesam, h-melk med skummet osv. Ting som utgjør en del, men som man egentlig ikke merker forskjell på smak. Chips og godteri har jeg egentlig bare lov å spise om lørdagene, men jeg er litt fleksibel i blant i og med at jeg kjenner at jeg har kontroll. Når jeg spiser, så spiser jeg SAKTE, bruker minst en halvtime på hvert måltid. Sånn er jeg skapt, men det skal visst ha en god effekt på vekten. Man spiser mindre porsjoner, b.a. Spiser ca hver 3.-4. time, og kjenner etter underveis om jeg egentlig ikke er mett nå, men bare spiser fordi det er godt. Dette merket man også bedre når man spiser sakte. Blir jeg veldig sulten før det har gått 3 eller 4 timer, eller jeg får skikkelig godtedilla, prøver jeg først å helle i meg store mengder vann, da går det som regel over. Funker ikke det, tar jeg en frukt, en yoghurt e.l, før jeg eventuelt må over på en liten sjokkisbit. Gosh, så fornuftig du er! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Gosh, så fornuftig du er! ) Hehe, mener du det? Jeg tror jeg er den som gjør minst av alle for å "passe vekten", altså. Disse små "reglene" er blitt helt automatiske og koster meg ingenting. Dessuten skal det nevnes at nå når jeg er gravid, er en god del regler lagt midlertidig på hylla, og det er b.a forsvunnet 23 minitwix og 20 minimilkyway fra skapet i løpet av 13 dager.. *rødme* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg er normalvektig, kunne tenkt meg å gå ned 5 kg., men det er vel temmelig vanlig :-). Spiser tre typisk norske måltider pr. dag. Har små barn, og middagene ofte typisk kjedelig og ganske sunn mat bestående av kjøtt eller fisk (fersk eller halvfabrikata) og poteter og grønnsaker. Lite sauser. Mye salater om sommeren (tilbehør). Når jeg spiser middag med venner merker jeg meg at de fleste spiser mer enn meg. Forsøker å holde meg unna snacks og godteri, men rett som det er bevilger jeg meg en liten sjokolade i løpet av arbeidsstiden. Lite godter og snacks hjemme, kanskje litt i helgen (f.eks. potetgull fredag kveld). Sjelden kaker o.l. - stort sett bare på besøk, f.eks. hos besteforeldre. Har ofte med litt kjeks e.l. på tur i helgen, men det blir ikke store mengdene. Trimmer altfor lite, men er mye i aktivitet - sitter sjelden stille, og ser lite TV. Glemte jo helt å nevne alkohol. Det er jo en betydelig kalorikilde, i hvertfall når man er så glad i øl og vin som jeg :-). Har gjerne vin og øl minst et par ganger i uken. Kanskje forklaringen på at jeg, til tross for mitt forholdsvis beskjedne matinntak, ikke går ned i vekt :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Trener 0-4 ganger i uka alt ettersom, men driver lagidrett så det meste av året trener jeg 2-3 ganger i uka. Og når jeg trener er det som regel intensiv fotball,og her og der medium jogg, sykling eller klatring. Spiser ca 2 små brødskiver ved oppstand, nedstand, og lunsj, og til middag prøver jeg i storst mulig grad å lage noe sunt mest mulig fra bunnen av.(har bodd her i 3 år og ovnen min har aldri sett en ferdigpizza).Jeg er ikke hysterisk for sukker og fett, men bruker å tenke sånn at jo sunnere mat jeg spiser jo mer kan jeg kose meg med snop etterpå(og etterpå er jeg såpass mett at jeg ikke har lyst på noe), og holder jeg hodet og kroppen bedre igang(har det helktisk). Sunn mat for meg er ikke nødvendigvis kjemisk renset for sukker og fett (vi trenger det også), men tenker over hva jeg spiser. Også spiser jeg meg mett, ikke stappmett. Er som sagt ikke hysterisk for sukker og fett, har alltid noe snop og koser meg når det skulle være nødvendig. Også har jeg vannflaske med meg overalt. Obligatorisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg spiser som oftest seks måltider om dagen, i hvert fall til hverdags. Jeg prøver å lage mat fra grunnen av og å spise mye frukt og grønt. Prøver å sette pris på f.eks grønnsaker. Egentlig så er det jo helt fantastisk at det finnes ting som kommer fra naturen og som faktisk forebygger mange sykdommer. Hvis jeg er på restaurant ber jeg om ekstra grønnsaker og spiser mer av det enn av det andre. Også har jeg en regel om at jeg kun skal spise ting jeg liker. Jeg er for eksempel ikke så veldig glad i chips. Likevel har jeg tatt meg selv i å tømme bollen f.eks på vorspiel. Det er jo bare tull! Nei, da koser jeg meg heller med ting jeg virkelig setter pris på, som for eksempel scones og kaffe latte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg trener over hodet ingenting. Kanskje jeg tar trappa istedet for heisen i blant for samvittighetens skyld. Når det gjelder mat, spiser jeg stort sett det jeg har lyst på. Jeg prøver å bytte ut mye rødt kjøtt med hvitt, smør med olje, rømme med kesam, h-melk med skummet osv. Ting som utgjør en del, men som man egentlig ikke merker forskjell på smak. Chips og godteri har jeg egentlig bare lov å spise om lørdagene, men jeg er litt fleksibel i blant i og med at jeg kjenner at jeg har kontroll. Når jeg spiser, så spiser jeg SAKTE, bruker minst en halvtime på hvert måltid. Sånn er jeg skapt, men det skal visst ha en god effekt på vekten. Man spiser mindre porsjoner, b.a. Spiser ca hver 3.-4. time, og kjenner etter underveis om jeg egentlig ikke er mett nå, men bare spiser fordi det er godt. Dette merket man også bedre når man spiser sakte. Blir jeg veldig sulten før det har gått 3 eller 4 timer, eller jeg får skikkelig godtedilla, prøver jeg først å helle i meg store mengder vann, da går det som regel over. Funker ikke det, tar jeg en frukt, en yoghurt e.l, før jeg eventuelt må over på en liten sjokkisbit. ''h-melk med skummet osv. Ting som utgjør en del, men som man egentlig ikke merker forskjell på smak.'' Altså, den som syns skummet melk og h-melk smaker det samme må ha noe alvvorlig feil med smaksløkene. Den ene smaker fløte og den andre smaker bare æsj. :-O 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilaria Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg spiser relativt stor frokost, gjerne havregryn med rosiner, havregrøt om jeg har tid, eller et par brødskiver med hvitost og tilbehør. Mørkt brød, gjerne med frø Drikker svart kaffe og et stort glass juice (ikke konsentrat!!fysj). Til middag spiser jeg veldig mye grønnsaker. Ser at det er det mange andre her som også gjør, men jeg tror jeg skiller meg litt ut der fordi jeg ikke spiser kjøtt og fordi jeg dermed bruker grønnsakene som hovedingrediens. Det går mye i auberginer, gurøtter, spinat, asparges, blomkål, noe pasta og ikke minst linser og bønner. Veksler mellom ris, poteter og couscous og prøver å spise så mye salat som mulig, til tross for at jeg er kresen på salater (må være veldig gode råvarer for at jeg skal spise mye). Går mye i supper.Svart kaffe etter middag. Kveldsmaten er stort sett brødmat med div. pålegg. Det hender ofte jeg spiser kveldsmat to ganger dersom middagen var tidlig. Jeg sovner aldri med romlende mage, og er opptatt av å spise når jeg kjenner at jeg er sulten, selv om det ikke er snakk om så store mengder. Er også veldig glad i mellommåltider som nøtter, frukt, yoghurt eller kanskje rett-i-koppensupper (!). Drikker mye; vann, juice, kaffe, te, kullsyrevann med smak men svært sjelden brus. Holder meg unna majones, drikker lett eller skummet melk, forsøker å ikke bruke så mye fløte i matlaging, kjøper fullkornspasta istedet for vanlig, olje istedetfor smør og andre selvfølgeligheter. Unner meg godteri stort sett når jeg har lyst på det. Liker salt mye bedre enn søtt dessverre, og er veldig glad i snacks mens jeg står lett over produkter som sjokolade og smågodt. Trener kanskje 7 dager i måneden tilsammen...ikke særlig mye, men ellers er jeg flink til å gå raskt og ta trapper, har heller ikke bil og er ellers en aktiv person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Himmelske hav Nå etter å ha lest tråden så måtte jeg rett i kjøleskapet Jeg er den som har det mer i munnen enn i handling når det gjelder trening. Har vel tre kilo jeg helst skulle blitt kvitt, men regner meg for normalvektig... Jeg trener en annen person, og blir god og varm i trøya da. Utenom så er det vanlig husarbeid sysler hjemme som holder meg i aktivitet. Det er da noe... Maten er jeg dårlig på for tiden. På fridagene mine går noen ganger flere timer før jeg forstår at mat må til. Andre dager kan jeg spise opptil seks ganger. Frukt går ned på høykant når jeg husker å handle det. Det går i grovbrød og normale porsjoner middag. Helgemat i helgene som pizza og lasagne osv. Jeg bør skjerpe meg ang det med maten. Jeg må si at dere er utrolig flinke i kostholdet!! Jeg prøver så godt jeg kan å unngå snop og brus i ukene, men koser meg i helgene. Livsstilen min er noe ikke å skryte av nei. Må si at jeg røyker, det gjør jo noe med forbrenningen. Klarte nesten å slutte før sommeren, men-...... ja det var da jeg la på meg, fem kilo faktisk. Søvnen har også sitt å si på vekt. Jeg har en periode nå som gir meg problemer med nattesøvnen. Mens andre gjerne tar seg en kveldstur, så er jeg i "kveldsofaen". Har aldri likt å gå turer. Prøver hver onsdag å gå tur sammen med venninner, thats it. Huff for en livsstil også så dønn ærlig som jeg ble da.... Ja jeg burde skamme meg, ta meg i nakken å gjøre noe annet enn å se på tv!! Og dole 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ukedager spiser jeg to knekkebrød med leverpostei til frokost, en skive + frukt + grønt til lunch. Mellommåltid: gulrot og til middag en solid posjon- med mye grønnsaker Kvelds: et par knekkebrød, frukt, gjerne yougert. Helg: samme + godteri og/eller kake Nyter dessuten vin 2-3 ganger uka Trener intensivt kondisjon/styrke en gang i uka, og forsøker legge inn 30 min spaserturer så ofte som mulig. (blir vel i snitt 4 ganger uka). Har nylig gått ned 5-6 kg- og fokuserer på å ikke sluke maten + det å kjenne etter når jeg er mett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har ikke trent mye de siste 5-6 årene, men jeg lar ofte bilen stå og bruker beina. Velger trappa framfor heisen, spiller basket med sønnen min osv. Jeg sitter i grunnen ikke mye i løpet av en dag, er stort sett i bevegelse. Når jeg sitter i ro er jeg ofte rastløs. Har alltid innbilt meg at jeg forbrenner en del pga av den rastløsheta:) Helt normalt kosthold tror jeg. Er ikke speiselt optatt av at maten skal være sunn, men jeg er glad i salat og grønnsaker og spiser mye av det. Kaker, brus og godteri har aldri vært min greie, så jeg sparer nok noe kalorier der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarkPink Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 ''h-melk med skummet osv. Ting som utgjør en del, men som man egentlig ikke merker forskjell på smak.'' Altså, den som syns skummet melk og h-melk smaker det samme må ha noe alvvorlig feil med smaksløkene. Den ene smaker fløte og den andre smaker bare æsj. :-O Hehe, jeg drakk h-melk da jeg var liten, og gikk over på lettmelk/ekstra lett da jeg ble eldre, og skummet nå. Man trenger ikke bruke like lang tid som meg da, men jeg er klar over at det ikke er gjort på en dag =) Jeg likte heller ikke skummet melk tidligere, men etter å ha drukket det litt, synes jeg nå det er like æsj å gå over på lettmelk igjen som på h-melk. Du merker virkelig hvor stor forskjell det er i fettmengde *kvalm* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290233-normalvektige-hvordan-er-hverdagen-deres/#findComment-2330399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.