Gå til innhold

uteblitt menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skulle hatt menstruasjon for 2 uker siden. Den siste perioden har jeg hatt "graviditetssymtomer" ... kvalme, oppblåst i magen, såre bryster osv. Tatt 2 tester hjemme og begge var negativ. Hos legen i dag fikk jeg også en negativ test. For sikkerhetsskyld ble det tatt en blodprøve for å teste hCG. Senere på dagen var jeg hos en muskelterapeut, som sa at jeg hadde mye syre i kroppen min, og dette var det viktig at jeg fikk fjernet. Fra før har jeg hatt 2 MA, ene i uke 12 og andre i uke 14 ... til slutt fikk jeg endelig barn for 3 år siden. Spørsmål: - Kan en ha så mye syre i kroppen at hcg ikke blir synlig på en graviditetstest? At en evt graviditet KUN blir synlig med blodprøve? - Kan syren i kroppen være årsaken til at jeg ikke har fått noe menstruasjon ennå? Hilsen jente 35 år som ønsker flere barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290287-uteblitt-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan ha hatt en meget tidlig abort (missed abortion) hvor livmoren ikke har tømt seg enda eller hvor graviditeten bare har visnet hen. Du kan da vente neste menstruasjon i løpet av 3-5 uker. Blodprøven er litt mer følsom og kan fange opp mindre mengder av HCG enn det som kommer ut i urinen. HCG lar seg ikke påvirke av andre forhold, men stopper graviditeten forsvinner hormonet etter noen dager/uker etter hvor høyt nivået har vært. Kommer det ikke blødning og du ikke er gravid, må du sjekke med din lege om det kan foreligge hormonforstyrrelser som gjør at du ikke får eggløsning (menstruasjon) og derved ikke blir gravid. Jeg må tilstå at jeg ikke riktig tror på det med for mye syre i kroppen. Hvis dine nyrer og lunger fungerer normalt, så regulerer syre-base forholdene seg automatisk. (Ved sport kan man få for mye melkesyre lokal i musklene som arbeider, men det er en annen sak). Jeg tror altså ikke på det med for mye syre. Lykke til med neste forsøk på å bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...