Gå til innhold

Trenger datahjelp - ang. laptop og internett

Anbefalte innlegg

Gjest locoloco

Nettopp kjøpt en compaq bærbar pc som jeg prøver å få koplet til nettverket hjemmet, har trådløst nettverk, men får det ikke helt til. dvs av og til er jeg inne på internett, men så detter jeg ut og er kun koplet til lokalt nett. Nettverkssignalet står helt på topp, så signalet er det ikke noe i veien med. Er det noen innstillinger jeg må gjøre på laptopen for å få skikkelig tilkopling uten å dette ut hele tiden? Har ikke hatt dette problemet med andre pcer jeg har prøvd å få på samme trådløse nettet.

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

''men får det ikke helt til. dvs av og til er jeg inne på internett, men så detter jeg ut og er kun koplet til lokalt nett.''

Sånn har det vært ofte her også etter at vi bytte til Tele2. Tele2 påstår at det er deres modem som ikke kommuniserer godt med min trådløse Linksys router, men det er bare noe forb* tull ettersom det samme skjer uansett hva slags router jeg bruker. Her hjelper det å slå av modemet og slå det på igjen etter ca. et minutt.

Gjest locoloco

''men får det ikke helt til. dvs av og til er jeg inne på internett, men så detter jeg ut og er kun koplet til lokalt nett.''

Sånn har det vært ofte her også etter at vi bytte til Tele2. Tele2 påstår at det er deres modem som ikke kommuniserer godt med min trådløse Linksys router, men det er bare noe forb* tull ettersom det samme skjer uansett hva slags router jeg bruker. Her hjelper det å slå av modemet og slå det på igjen etter ca. et minutt.

Kan det være at pcn er innstilt/eller hadde tele2???

Pcn er helt ny, men utstillingsmodell, og det lå inne forslag om å kople til tele2 der.

Gjest ChiengMai

Kan det være at pcn er innstilt/eller hadde tele2???

Pcn er helt ny, men utstillingsmodell, og det lå inne forslag om å kople til tele2 der.

Det vet jeg ikke, den skal jo koble seg opp med det nettverket du har, og den routeren er vel koblet opp mot din ISP?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...