AngelRose Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg tenkte jeg skulle høre andres erfaringer med sykdommen før jeg går til legen. Jeg fikk påvist psoriasis i 8-9års alder og har i så og si alle år slitt med utbrudd i hodebunnen. Gikk til homeopat for et par år siden og behandlingen som fungerer ovenfra og ned og innenfra og ut (som jeg sikkert burde fortsatt) hjalp... sluttet å ha utbrudd i hodet og begynte heller å få flekker på kroppen. Mulig tilfeldig vet ikke jeg. Hjalp mot mye annet og. Jeg har nå for fullt fått tilbake utbrudd i hodebunnen, samtidig som jeg har flekker på kroppen. Små og ikke så plagsomme heldigvis. Men sliter mye med kløe i hodet. Har i tillegg tørre slimhinner som er rimelig irriterende. I ungdommen drillet jeg i mange år og var myk og fin i fingre. I 20-års alder begynte jeg å strikke og merket at jeg fikk veldig vondt i fingre og kramper etter mye fingerbruk. 22-åring prøvde jeg meg med drilling igjen, men kontrollen over fingre var ikke der... og de var skikkelig stive. Nå i alder av 27 har jeg fortsatt stive fingre, får kramper av strikking over lengre tid, får smerter, kraftig stivhet og ubrukelige fingre i kaldt vær. Det morsomme er da at jeg jobber på kaldt lager . Har siste året merket at jeg begynner å bli ganske stiv og "gammel" i kroppen også på en måte. Har litt til og fra hatt litt problemer med en hofte. Siste dagene har det vært værre. Stå og gå gå normalt går helt fint, men når jeg legger vekt på beinet gjør det vondt i hofta/hofteleddet. Som når jeg skal klatre over noe, stige opp i stigbøylen på hesten, gå ut av bilen på venstre side.. det er ømt og vondt om jeg beveger beinet annet enn litt frem og tilbake. Men kuleledd skal tross alt tåle litt mer bevegelse enn som så. Jeg er ikke en stor-atlet, men ikke hjemmesitter heller. Er ganske mye i bevegelse og er i normal bevegelse tror jeg. Noen erfaringer? Noe jeg kan gjøre for å bedre dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290322-psoriasis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.