Gå til innhold

Sår på penis

Anbefalte innlegg

Gjest gutten1984

Jeg er en gutt på 23 år, som i en lengre periode har hatt et fast sexforhold til ei jente. Nå etter en stund fikk jeg plutselig sår på "strengen". Det ble sårt, hovnet opp og gjorde vondt når jeg dro forhuden helt tilbake. Jeg avventet situasjonen for å se hva som skjedde og etter 4-5 dager gikk det over av seg selv. Men et par dager senere dukket et nytt problem opp. Det samme har skjedd med forhuden min. Først litt sår, så hovnet den opp, det klør og svir og gjør vondt å dra forhuden tilbake. Og slik er det nå, en 3-4 dager etter at det oppstod I sommer tok jeg en test av meg selv og sjekket meg for evt sykdommer. Jeg hadde klamydia, men fikk en kur mot det og var etter det helt frisk. Etter dette er altså denne jenta den eneste jeg har hatt et sexuelt forhold til. Noen idéer om hva det kan være og hva som kan eventuelt kan gjøres for å "fikse" på det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290374-s%C3%A5r-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Beskrivelsen din peker i retning av du har en eller annen form for infeksjon. Dette kunne du selvfølgelig fått via sex-kontakt, men muligens også ved selvinfeksjon. Noen av de mikroorganismer som kan forårsake slike symptomer finnes normalt i tarmen, og det er ikke lang vei fra endetarmen til genitalia. Den kanskje mest sannsynlige kandidaten er soppen Candida, som meget ofte forårsaker lignende infeksjoner. Jeg ville forelo at du prøver med en antisopp krem/salve, som f. eks. Canesten, i noen dager og ser om det hjelper. I tillegg til skikkelig hygiene med hyppig vask. Hvis det ikke hjelper er det flere alternativer og jeg ville få tatt en prøve for å undersøke om det er noen bakterier der som ikke skal være der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...