Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri tenkt på vekten avdet jeg kaster. Når man har barn så blir ting fort slitt ut, vokser fra osv. Vi kaster maletøy og klær som blir ødelagt. Ca et par sekker i året kanskje? Mine klær kan bli gamle som alle hauane ;)

Med barn blir det jo selvfølgelig litt mer. De vokser jo.

Aner ikke, men jeg synes 30 kg hørtes ekstremt mye ut.

Jeg kjøper ikke så voldsomt mye klær, og jeg kaster lite. Det som fortsatt er bra, gis til Fretex. Bare utslitte, ødelagte eller nuppete klær kastes.

Poden må naturlig nok ha mer nytt enn meg, men der gis bort til fetter'n det tøyet som fortsatt er ok.

Mannen min kaster ihvertfall ingenting!! ;-) han kunne med fordel ha sanert litt i skapene sine og sendt en del til Fretex! ;-) Men i motsetning til sin fru har han beholdt samme kroppsfasong i sikkert 25 år, så her spares det meste.

Aner ikke, men jeg synes 30 kg hørtes ekstremt mye ut.

Jeg kjøper ikke så voldsomt mye klær, og jeg kaster lite. Det som fortsatt er bra, gis til Fretex. Bare utslitte, ødelagte eller nuppete klær kastes.

Poden må naturlig nok ha mer nytt enn meg, men der gis bort til fetter'n det tøyet som fortsatt er ok.

Mannen min kaster ihvertfall ingenting!! ;-) han kunne med fordel ha sanert litt i skapene sine og sendt en del til Fretex! ;-) Men i motsetning til sin fru har han beholdt samme kroppsfasong i sikkert 25 år, så her spares det meste.

Jeg gir også heller til Fretex enn å kaste.

Annonse

Gjest Elextra

Høres helt abnormt ut. Tror kanskje jeg kastet opp mot 30 kg. av egne klær da jeg flyttet sist, men det var samlet opp over _mange_ år. Kjøper en del klær, men neppe 30 kg. i året.

Kasting = gi til Fretex (kaster bare det som er ubrukelig/utslitt)

Høres helt abnormt ut. Tror kanskje jeg kastet opp mot 30 kg. av egne klær da jeg flyttet sist, men det var samlet opp over _mange_ år. Kjøper en del klær, men neppe 30 kg. i året.

Skulle jeg kastet 30 kg klær i året, eller gitt bort for den del, hadde klesskapet mitt blitt fort tomt.

Nei, virkelig ikke.

Jeg har to barn og er en stor tilhenger av gjenbruk. Arver veldig mye barnetøy av venner og kjente med barn som er eldre enn mine, og det som er like helt når mine vokser ut av det, gis videre til venner og bekjente med barn som er yngre enn mine. Kjempeflott ordning. Om det ikke er noen aktuelle mottagere i bekjentskapskretsen, leverer vi det til feks Fretex. Utslitte (fillete/hullete) klær kastes selvsagt.

Når det gjelder klærne til oss voksne, kaster vi heller ikke særlig mye. Det som er utslitt, kastes. Men det utgjør ikke veldig mye i løpet av et år. Vi bruker det vi har.

Annonse

Nei - det høres helt utrolig ut!

Vi er en familie på fem - og jeg kaster utslitte t-skjorter og sokker og strømpebukser med hull i. Buksene til ungene lappes som regel til de er helt utslitte.

Det som ikke brukes lenger, men som er fullt brukbart, gis til Ukraina eller Romania.

Har ikke tenkt på vekt, men jeg vil tippe 5-6 kilo i året, da iberegnet ca en foret dress i året, som er utslitt.

Gjest Tatjana

Nei, aldri i verden!

Jeg kjøper veldig lite klær til meg selv, og bruker klærne mine til de er utslitte. Ungene arver av hverandre, og av venners barn. Når mine unger har vokst ut av klær som er like fine og hele, arver vi det bort til venners barn eller gir det til menigheten som sender det til Estland. Det som er helt utslitt kastes. Men det blir ikke 30 kg i året nei.

Det ser ikke ut til å være mange gjennomstnittsnordmenn her.

Skulle jeg kastet alt ungene vokser fra så hadde det nok blitt 30 kilo og vel så det, men heldigvis har vi arvinger både itl jente - og guttetøyet! :o) Det som er helt utslitt kastes jo selvfølgelig, men resten gleder andre småtroll som synes det er knallstas å arve etter større fettere og kusiner. :o)

Når det gjelder eget tøy kaster jeg fint lite, da er det så utslitt at det ikke er noe å ha lenger...

Skulle jeg kastet alt ungene vokser fra så hadde det nok blitt 30 kilo og vel så det, men heldigvis har vi arvinger både itl jente - og guttetøyet! :o) Det som er helt utslitt kastes jo selvfølgelig, men resten gleder andre småtroll som synes det er knallstas å arve etter større fettere og kusiner. :o)

Når det gjelder eget tøy kaster jeg fint lite, da er det så utslitt at det ikke er noe å ha lenger...

Skal klærne til ungene dine regnes med, skal du jo kaste 90 kg for å være gjennomsnittlig. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...