Gå til innhold

Gir dere fra dere mobnr til alle som spør?

Anbefalte innlegg

Gjest TheaAlice

Hva svarer dere hvis en person dere ikke er spesielt interessert i spør om å få mobilnummret deres? Fyren er ok, men litt masete og selskapssyk. Du har ikke lyst til å være uhøflig men vil heller ikke bli innvadert av denne personen heller.

Hva gjør du?

Fortsetter under...

Gjest TheaAlice

Vil han ha det så står det jo i katalogen da...

Har ikke hatt problemet, men jeg hadde ikke hatt problemer med å si nei.

Men svarer man slik så er man jo uhøflig og avvisende. Jeg lurer på om det finnes en mellomting her.

Gjest Elextra

Nå går jeg ikke så mye på byen lenger (hadde jeg gjort det ... ;)), men det hendte jo ikke så sjelden at jeg fikk spørsmålet tidligere. Var jeg ikke interessert i å gi ut nummeret overhørte jeg spørsmålet, eller om det ikke funket, fleipet det bort.

Ikka hatt den problemstillingen, men hadde jeg kommet meg utav det uten å gi nummeret ville jeg gjøre det. Hadde han spurt flere ganger hadde han nok fått det. Men jeg kan gjerne la være å svare / evt være kort på meldinger. Og ble det mye mas sagt fra på en grei måte at jeg ikke var så ivrig på kontakt.

Annonse

Kanskje han ikke vet hele navnet. ;) ¨

Men er jeg ikke interessert i å ha noe mer med ham å gjøre og synes han er litt masete og innpåsliten så er det ikke sikkert jeg passer på å være så enormt høflig tilbake heller... ;o)

Men svarer man slik så er man jo uhøflig og avvisende. Jeg lurer på om det finnes en mellomting her.

Du kan ta nummeret hans og si at du tar kontakt om du vil. Det er ikke vanskelig å forstå at en jente ikke gir ut nummeret sitt til hvem som helst. Dessuten endel menn må du snakke til som du gjør med barn, klar og tydlig tale. Tok meg en stund å forstå at det går bare ikke å hinte til mange menn. De må liksom høre et NEI.

Du kan ta nummeret hans og si at du tar kontakt om du vil. Det er ikke vanskelig å forstå at en jente ikke gir ut nummeret sitt til hvem som helst. Dessuten endel menn må du snakke til som du gjør med barn, klar og tydlig tale. Tok meg en stund å forstå at det går bare ikke å hinte til mange menn. De må liksom høre et NEI.

Jepp, på samme måte som med hunder mens kvinner er tankelesere og generelt utrolig oppegående ;)

Gjest pærebrus875

Vil han ha det så står det jo i katalogen da...

Har ikke hatt problemet, men jeg hadde ikke hatt problemer med å si nei.

Det der med " det står jo i katalogen" fungerer nok ikke mer ;). Mitt står ikke noen steder, fordi da jeg registrerte meg hos sist mobilselskap fikk jeg tilbud om å gratis velge "skjult nr" som vil si at det ikke står i kataloger på nett eller noe sted. Dermed også litt mer skjult for reklamefolk ;) har ikke fått en eneste telefon jeg. Hatt dette nr i 2 år og vel så det. Det er ikje "skjult" som i at det ikke syns når jeg ringer.

Mener å huske jeg fikk denne muligheten med forrige mobilselskap også, Chess. Og det er jo mange som har det idag.

Gi fyren mobil nr til noen du ikke liker :). Er risikabelt å gi et "feil nr" pga det kan lett havne hos folk som faktisk bruker det nr. Et tall feil og du kommer til noen andre. Ev skriv det på en lapp og skriv veldig utydelig slik at det kan være 4-5 forskjellig nr du kan ha ment ;).

Annonse

Jepp, på samme måte som med hunder mens kvinner er tankelesere og generelt utrolig oppegående ;)

Menn tar _ikke_ hint. Enkelt og greit. De menn jeg har vært borti er veldig oppegående og intelligente menn, men hint? Bare glem det. Klar og tydelig tale med store bokstaver er det som teller.

"Jeg har litt problemer med mobilen min og husker ikke nummeret, men jeg kan jo få ditt nummer, så kan jeg ta kontakt hvis det passer seg sånn..."

Eller?

*Hahahaha* Den fyren som etter den der går rundt og venter på telefon er sannelig ikke særlig oppegående! :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...