Gjest Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei! Jeg er en jente på 26 år som har en sønn på 13mnd. før og etter svangerskap har jeg hatt uregelmessige blødninger, etter svangerskapet er det egentlig blitt værre. gangen før denne blødningen, blødde jeg 1,5mnd, nå har jeg blødd i 3 uker. Før jeg ble gravid med sønnen min gikk jeg på hormonkur utskrevet av lege og homoøpeut. etter at jeg slutta med "sukkerkulene" ble jeg gravid med kristian - da hadde vi gått 4 år uten prevensjon. Jeg blør forferdelig mye når jeg har mensen, å i det siste har jeg hatt "kriblinger" i nederste del av magen. kan nesten sammenlignes med de første bevegelsene til en baby(uten at jeg er gravid) som jeg antar er livmora som trekker seg sammen? har også tatt masse celleprøver av livmorhalsen uten at det er funnet noe. Har du noen forslag for hva jeg skal ta meg til for at jeg skal få litt mindre og stabile blødninger. sliter også på samlivet med mannen min ettersom det blir leeenge mellom hver gang vi har sex. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290521-menssyklus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg går ut fra at du ikke ønsker å bli gravid med det første og trenger prevensjon. Da er det to aktuelle muligheter, enten p-pille som gir regelmessige blødninger, og som du evt. kan ta uten pause og helt slippe menstruasjoner. Andre muligheten er hormonspiral som reduserer de rikelige blødninger og som i noen tilfeller helt stopper blødningene. Jeg vet ikke om du har vært til gynekolog før, men ’masse celleprøver av livmorhalsen’ høres litt voldsomt ut. Har du noen gang fått tatt celleprøve av livmorhulen? Det er en enkel undersøkelse som bør gjøres før du evt. starter med nevnte behandlinger. Be om henvisning hos din fastlege hvis legen ikke selv tar slike prøver. Du kan helt sikkert få hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290521-menssyklus/#findComment-2334634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.