Gjest Usikker Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Hei. Jeg er en jente på 22 år, og jeg har vært sammen med kjæresten min i over 1 1/2 år nå. Vi har det bra, men sexlivet vårt fungerer ikke som det skal, og det er mye min feil, føler jeg. Jeg er veldig usikker på meg selv når det kommer til sex, selv om jeg har hatt sex med 3 stykker før ham og hatt det bra da. Jeg vet ikke hva det er, men jeg blir ofte depprimert, og som sagt veldig usikker og føler meg uerfaren. Jeg har aldri hatt orgasme, selv ikke med meg selv, og jeg begynte å onanere veldig sent. Jeg føler at jeg trenger profesjonell hjelp, noen som kan gi meg råd, hjelpe meg med å bli sikkrere på min egen seksualitet. Finnes det noen sexterapauter, orgasmespesialist eller noe sånnt som jeg kan gå til? Hvor mye koster det eventuelt? Hvis noen har lest Jens Bjørneboe's bok "Uten en tråd" så er det noe liknende en sånn terapaut jeg er ute etter, kanskje, bare på langt nær så "ille" og nærgående. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29064-sexterapaut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andie Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 kan du ikke bare ta en tur på kondomeriet da? der finnes det jo vibratorer og dildoer i alle kroker og kriker, former og farger, med vibrering og stimulering, og det ene med det andre... hvis ingen av de klarer å gi deg orgasme, så kan du bare ringe meg bare tullet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29064-sexterapaut/#findComment-117031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Så flott at du tar ansvar for egen seksualitet og har skjønt at det er umulig å forvente at kjæresten din skal "gi" deg orgasme, uten at du klarer det på egen hånd. Har ikke hørt om noen i Norge som fungerer som orgasmeterapaut, slik du beskriver det. Den svenske terapauten Ylva Franzen sammen med Suzanne Piltnik – som er innehaver av sexbutikken Secrets i Oslo, arrangerer orgasmekurs som sikkert er gode. Men, slik jeg har fått disse kursene beskrevet er de for viderekommende og først og fremst for å lære kvinner å oppnå vaginalorgasme. I USA er det mange terapauter, som lærer kvinner å onanere. Den mest kjente er Betty Dodsen. Hun er ekspert på å hjelpe kvinner til å få klitorisorgasmer. Hun har laget mange opplæringsvideoer som du bl.a. får kjøpt gjennom Cupido shop. Betty Dodson bruker ofte vibratorer for å lære kvinner å få orgasme. Hun beskriver at det er svært viktig at kvinnene finner en vibrator som passer for dem. I en av sine foredrag beskriver hun en kvinne, som i likhet med deg aldri har hatt orgasme. I løpet av terapien hun gjennomgikk, prøvde de et utall vibratorer, inntil de endelig fant den riktige. Det var den som ga sterkest viberasjoner av alle som skulle til. Det kan hende du må prøve deg fram på lignende måte. Anbefaler som førstevalg lommeelskeren eller lignende. Du finner også mer stoff om sensualitetstrening og onani i boka mi, Sex – ja takk! Den får du lånt på de fleste biblioteker. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29064-sexterapaut/#findComment-117061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.