Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest meengirl

jeg er en jente på 23 år som prøver å bli gravid, ble gravid første gang når jeg var 16 år, men fikk en spontanabort forde jeg ikke visste at jeg var gravid å røyka å drakk , noe jeg ellers ikke hadde gjort dah . gikk uten p-piller før jeg ble gravid å etter spontanaborten gikk jeg heller ikke på p-piller. så gikk uten p-piller fra jeg var 16 til 21 . men begynnte på p-piller når jeg fikk meg ny kjæreste , gikk på de i 2 måneder ca , så slutta jeg 20 november å ble gravid 28 nov men tokk abort forde forholde var så utrolig utrykt å han gikk på stoff å det ville jeg ikke utsette ungen min for ,tokk en abort 1månede før jeg ble gravid 28 nov, etter at jeg tokk abort den siste gangen 24 februar 07 har jeg hatt veldig uregelmessig mens, hadde mensen 1-2 ganger i sommerferier , med 1 månede syklus , , hadde siste mensen slutten av sep hadde sex rundt 25-26 sep , har tatt test å ikke gravid , nå har jeg ennå ikke fått mensen , litt vanskelig å finne ut når jeg har eggløsning å min mest fruktbare perioede uten å ha mensen, for jeg må jo ha mensen for å bli gravid nesten ( best sjanse da) kan du hjelpe meg å finne ut hvordan jeg skla få tilbake mensen å bli gravid selv om jeg ikke har mensen, med tanke på eggløsning , er det noe å gjøre ?

Fortsetter under...

Jeg mener ikke å være frekk, men jeg synes du skal få livet ditt litt mer på skinner før du tenker på å få barn. Vær i et forhold som er så trygt som mulig før du tenker på barn! Det høres ut som det har vært svært turbulent i flere år? Og med to aborter på noen mnd (om jeg forsto deg rett) så er det kanskje best å vente litt?

Eg må berre seie at eg støtter Lillemus i det ho skriv! Du er "plutseleg" klar for å bli mor no så kort tid etter to aborter? Det synes eg virker litt rart. Om du no er i eit nytt forhold der du er veldig forelska, så må du likavel tenke deg om to gonger før du får unge med han... Men sjølvsagt, visst livet går på skinner no, så er det jo greit-men tatt i betraktning at du har hatt to aborter innen det siste året, så bør du vel la både kropp og sjel få litt ro. Det er nok derfor mensen har uteblitt også-det kan ikkje vere berre berre for kroppen å gjennomgå det din kropp har måtta tåle siste året. Beklager visst det høyrest litt "brått" ut dette her, men når nokon sliter sånn vanvittig i mange år med å få eit etterlengte barn (som meg sjølv desverre), så er det ganske provoserandes å lese om tre aborter og at det no plutseleg passer veldig godt å bli gravid. Før det blir noko debatt om abort dette her, så må eg berre seie at eg støtter fri abort, men noko skurrer for meg etter tre gonger! Då har ein jammen lært lite av sine "feil".

På det du spør om, du trenger ikke ha regelmessig mens for å bli gravid. Jeg selv hadde vært uten mens ca et halvt år før jeg ble gravid.

Så vil jeg komme med et råd. Selv om du er 23år, så synes jeg historien din her gjør at jeg må si _vent!! Du bør få satt inn spiral heller? Et forhold skal helst ha vart en stund, og man skal være ganske trygg i forholdet før man tenker på barn. Du sier siste aborten ble tatt 24februar, og det er ikke ett år siden engang! Finn bedre ut av forholdet først. Hva er annerledes nå enn for ni mndr siden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...