Gå til innhold

Risotto med ferdig kokt ris?

Anbefalte innlegg

1 pk.kjøttdeig

sopp

løk (ca 1 stor)

hvitløk om du ønsker det

Ris (til 2 pers. bruker jeg omtrent 4 porsjoner, da blir det ofte litt rester, som er nam dagen etter)

2 små bokser med tomatpurè

1 boks hakkede tomater

buljong

Krydder.

Kok opp risen sammen med buljong. Stek kjøttdeigen, løken og soppen, bland sammen med tomatpurèen og de hakkede tomatene og bland alt sammen i en stor gryte, og ha i krydder etter eget ønske =)

Håper det var noe sånt du var ute etter, det var den risottoen jeg vokste opp med =)

Fortsetter under...

''Mannen her i huset lager en utmerket trøffelrisotto (med hvitvin og kyllingkraft).

''

Det gjør jeg også. Får vann i munnen av å tenke på det... :)

Ja, nå ble jeg litt sulten, til tross for at det ikke er lenge siden middag.

*slafse*

Mmmhh ja, skikkelig risotto er så snaskens!

Mannen her i huset lager en utmerket trøffelrisotto (med hvitvin og kyllingkraft).

Min skal egentlig ha kyllingkraft, men "me juksa litt" og bruker hønsebuljong. Er så mye annet godt i at jeg innbiller meg man ikke merker denne snarveien særlig godt. Ellers har jeg i aspargesbønner, frisk asparges, sopp og bacon, og i tillegg til masse revet parmesan og smør også en dæsj vermut til slutt. Ups, der røpet jeg nesten hele oppskriften, gitt.

Min skal egentlig ha kyllingkraft, men "me juksa litt" og bruker hønsebuljong. Er så mye annet godt i at jeg innbiller meg man ikke merker denne snarveien særlig godt. Ellers har jeg i aspargesbønner, frisk asparges, sopp og bacon, og i tillegg til masse revet parmesan og smør også en dæsj vermut til slutt. Ups, der røpet jeg nesten hele oppskriften, gitt.

Snadder!

1 pk.kjøttdeig

sopp

løk (ca 1 stor)

hvitløk om du ønsker det

Ris (til 2 pers. bruker jeg omtrent 4 porsjoner, da blir det ofte litt rester, som er nam dagen etter)

2 små bokser med tomatpurè

1 boks hakkede tomater

buljong

Krydder.

Kok opp risen sammen med buljong. Stek kjøttdeigen, løken og soppen, bland sammen med tomatpurèen og de hakkede tomatene og bland alt sammen i en stor gryte, og ha i krydder etter eget ønske =)

Håper det var noe sånt du var ute etter, det var den risottoen jeg vokste opp med =)

TAKK! Den skal jeg prøve en gang :)

Det skal være helt sikkert. Den risgryteretten vi lærte å kalle risotto på skolekjøkken på åttitallet har ikke mye til felles med skikkelig risotto.

Ja, du sier noe. Jeg gikk i mange år og trodde at risotto = gryterett med ris!!

Skam & fy til skolekjøkkenlærerinna!! ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...