Gjest Jente. 37aar Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg fødte mitt andre barn i februar i år, og fikk igjen mensen den 26. sept. Har nå min andre mens etter fødsel. Jeg opplever at mensen er helt anderledes enn før graviditeten. Den er mye kraftigere, føler at det renner blod "hele" tiden, og det kommer små koagler.Har også mer magesmerter. Er dette normalt, eller bør jeg få det undersøkt? Skal sies at jeg har hatt litt helseplager etter fødsel denne gangen. Har hatt mye plager med urolig mage, og skal på sykehus å ta gastroscopi. Tror det var ca 5-6 uker etter fødsel fikk jeg en liten blødning og det kom ut rester etter morkake, 2 ganger i løpet av 1 og en halv uke.Jeg fikk ikke feber, og blødning gikk over. Legen mente da at kroppen ordnet opp i dette selv i og med at jeg ikke ble sjuk. Hadde også mellom den første og andre mensen småblødninger, og svie og ubehag i underlivet. Var til lege da, men fant ikke noe unormalt. Ca en uke etter dette fikk jeg en soppinfeksjon, mest sannsynlig pga. en penicilinkur. Denne ble behandlet med Canesten, og jeg ble kvitt den. Jeg bruker ikke prevensjon. Har pcos, og hadde før graviditet veldig uregelmessige menstruasjoner. Men når den kom så "oppførte" den seg stort sett på samme måte. Jeg ammer ca 4 ganger om dagen og 1 gang om natten. Jeg er 37 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290765-endret-mens-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hvis du fortsatt ammer så mye, kan det virke inn på menstruasjonssyklus. Du kan også ha PCOS som forklaring på uregelmessigheten. Jeg synes du skal se det an noen menstruasjoner fremover og se om det fortsetter. Hva med prevensjon? En hormonspiral vil gi deg mindre eller ingen blødning, men litt uregelmessighet i starten. Jeg tror ikke problemet 5-6 uker etter fødselen har noen betydning for det som du nå opplever. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290765-endret-mens-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-2335051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.