Gjest Synetix Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 I april fikk jeg gjennomført en brystredusksjon på et offentlig sykehuset, la oss kalle det NNN. Resultatet er fremdeles langt fra bra. Jeg har nå etter 7 mnd. vært hos min primærlege igjen og bedt om ny vurdering og korrigering av brystene mine. Han var enig med meg og har henvist meg til ny vurdering da jeg ønsker å få rettet opp skjevheter og utposninger etter operasjonen. Først fikk jeg time hos samme kirurg som fortok operasjonen, noe jeg spesifikt hadde gitt beskjed om at ikke var ønskelig. Denne timen ble avbestilt. Jeg har allerede en gang blitt avfeid av utførende kirurg på en kontroll med at resultatet ville bli bra om noen måneder, noe som ikke er tilfelle. Nå lovet primærlegen å henvise meg til et større sykehus. Noe som sikkert vil ta noe tid. Før operasjonen i april ønsket jeg å benytte meg av fritt sykehusvalg, men ble nærmest presset til å benytte NNN. Denne gangen vil jeg ikke gi meg, jeg vil vite at de som som skal gjøre inngrepet denne gangen har riktig kompetanse til å utføre denne typen inngrep. I denne forbindelse lurer jeg på hvilke rettigheter jeg har når operasjonen er utført av det offentlige og jeg vil ha rettet opp dårlig kirurgisk arbeid? Hva bør jeg gjøre? Hvordan kan jeg finne ut om en kirurg er godt nok kvalifisert og gjør pent arbeid? Legen som opererte meg er ikke plastisk kirug, bare "vanlig" kirurg. Hele affæren er blitt en belastning. Jeg tør jo ikke lenger å vise meg naken oventil for noen slik jeg ser ut nå :-( ...... og jeg som enda ikke har gitt opp håpet om å finne meg en kjæreste..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290793-klage-p%C3%A5-brystreduksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 I følge loven har du krav på "second opinion". I dette tilfellet høres det opplagt ut at denne bør være hos plastisk kirurg. Jeg synes din fastlege skal henvise deg direkte til plastisk kirurgisk spesialavdeling. Eventuelt kan du oppsøke privatpraktiserende spesialist og få denne til å henvise deg videre til offentlig spesialavdeling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290793-klage-p%C3%A5-brystreduksjon/#findComment-2337987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.