Gå til innhold

Roaccutane og Melanotan 2

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg begynnte på en melanotan 2 kur for tre uker siden, ved en hudklinikk i London, da jeg vet at det ikke er lovlig i norge ennå. Det har gitt veldig gode resultater! Da jeg var hos hudlegen min i går fikk jeg beskjed om å begynne på en roaccutane kur for acne i annsiktet. Jeg fortalte han ikke om melanotankuren, da jeg ikke visste hva han ville si, da jeg også ønsker å bli kvitt kvisene!! I ettertid angrer jeg i midlertid på det.. Kan det være et problem å kombinere de to? På internett har jeg bare funnet ut at man ikke skal ta spesielle former for antibiotika, vitamin a, eller mye alkohol mens man går på roaccutan.. har ikke funnet noe om hormonet melanotan.. Melanotan kuren varer visstnok i 6 mnd.. bør jeg vente til etter det med roaccutanet? Eller er kombinasjonen harmløs?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290911-roaccutane-og-melanotan-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei !: Jeg har tidligere svart på flere spørsmål til denne spalten vedr Melanotan 2. Melanotan er et stoff som kan ha forskjellige hormonliknende effekter bl a økt pigmentering. Stoffet er ikke godkjent legemiddel og det foreligger ikke nok informasjon til at bruk kan anbefales. Skremmende eksempler om produksjon og salg av kjemiske stoffer og legemidler på internett tilsier at slike kjøp og egenbruk absolutt bør frarådes. Dessuten er jeg prinsipielt imot at man kjøper stoffer på internett og setter sprøyte på seg selv. Det kan oppstå bivirkninger eller uønskete effekter som akutte allergiske reaksjoner eller forgiftninger som man ikke har oversikt over. Bruk av andre medikamenter som f eks Roaccutane samtidig øker risikoen for uventete og uønskete reaksjoner. Så mine råd er 1: ikke benytt annet enn absolutt nødvendige medikamenter sammen med Roaccutan. 2: Avstå fra import og bruk av Melanotan II. Mvh Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...