Gå til innhold

Smerter i øye ved skarpt lys

Anbefalte innlegg

I de siste ukene har jeg fått smerter i øyet ved skarpt lys, f.eks sterkt sol-lys.

Merker dette spesiel ved det første skarpe lyset jeg ser den dagen, og utpå dagen får jeg ikke like store smerter når jeg får omtrent samme skarpe lyset på øyet.

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290934-smerter-i-%C3%B8ye-ved-skarpt-lys/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Har det samme selv, og har så vidt jeg vet ikke noe synsproblem utover litt nærsynhet (var hos optiker for en sjekk for 2 år siden ca og synet har ikke blitt verre etter det heller.. ikke at det er ekstremt dårlig fra før).

Mulig det er et nordisk fenomen? Her jeg bor nå har vi 6 timer sollys daglig... mot sommeren over 15 timer.. klart man blir litt mer følsom for lys på vinteren når det ikke er mye lys.

Har du prøvd å ha på mye lys hjemme om morgenen for å se om du da kan venne deg til lyset litt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...